EGR-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
EGR-
Hej
Jeg har lige et spørgsmål: min fars vw golf plus 2.0tdi 2006 BMM, der er den utæt ved EGR-køleren (ventilen).
Hvor meget trækkraft taber den!
Kan man få en enkelt reservedel (nemmer at skifte) eller er det den sure vej, med ny køler! (skille det halve af motoren af)
Eller har det ingen betydning! den har kørt 96000km (de er over 70år) og kan ikke selv høre det...
MVH
JLF
Jeg har lige et spørgsmål: min fars vw golf plus 2.0tdi 2006 BMM, der er den utæt ved EGR-køleren (ventilen).
Hvor meget trækkraft taber den!
Kan man få en enkelt reservedel (nemmer at skifte) eller er det den sure vej, med ny køler! (skille det halve af motoren af)
Eller har det ingen betydning! den har kørt 96000km (de er over 70år) og kan ikke selv høre det...
MVH
JLF
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
EGR-
Udstødning ind i kabinen = hovedpine og ubehag jeg vil fraråde at køre videre med det alt for lang tid!
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: EGR-
Kan du ikke lige tage et billede af ventilen/køleren, og lige markere hvor problemet er?
Hvis det ikke er selve ventilen, men overgangen fra/til trykrør, kan det jo være du skal have en ny pakning, spænde det e.l..
Hvis det ikke er selve ventilen, men overgangen fra/til trykrør, kan det jo være du skal have en ny pakning, spænde det e.l..
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: EGR-
Det er ligesom om der sidder en ventil i køleren, som er forbundet med en arm som går hen til en dåse som sikkert åbner/lukker op for ventilen!
har haft armen af, for at se hvor problemet ligger, det er så den ventil der går op derfra som ikke slutter 100% tæt (skilte ikke denne helt af) men har et billed på mobilen (kan lægge det ind i aften).
MVH
Jlf
har haft armen af, for at se hvor problemet ligger, det er så den ventil der går op derfra som ikke slutter 100% tæt (skilte ikke denne helt af) men har et billed på mobilen (kan lægge det ind i aften).
MVH
Jlf
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: EGR-
Det er ved ventilen, som er lidt under midten af billedet, hvor udstødnings gassen, forsvinder ned af/ud, når der speedes op!
Er der sodet til, ved denne ventil, og/eller, hvad kan jeg gøre ved dette, det er min fars golf plus 2,0 tdi 8v kørt ca 95000km og er fra 2006
Mvh
JLF
Er der sodet til, ved denne ventil, og/eller, hvad kan jeg gøre ved dette, det er min fars golf plus 2,0 tdi 8v kørt ca 95000km og er fra 2006
Mvh
JLF
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: EGR-
Det er vel bare pakningen mellem ventil og rør, der er blevet utæt.. Skift den, og så skulle problemet være løst
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: EGR-
MarcWinther skrev:Det er vel bare pakningen mellem ventil og rør, der er blevet utæt.. Skift den, og så skulle problemet være løst
Eller også får du den 100% slået fra i din motorstyring
Mvh.
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sdr.Jylland
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 0
Re: EGR-
Hvad koster såen et indgreb og hvor lang tid tager det????claus landberg skrev:MarcWinther skrev:Det er vel bare pakningen mellem ventil og rør, der er blevet utæt.. Skift den, og så skulle problemet være løst
Eller også får du den 100% slået fra i din motorstyring
MOM taught me ABC. DAD taught me LFC. YNWA!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: EGR-
Monne skrev:Hvad koster såen et indgreb og hvor lang tid tager det????claus landberg skrev:MarcWinther skrev:Det er vel bare pakningen mellem ventil og rør, der er blevet utæt.. Skift den, og så skulle problemet være løst
Eller også får du den 100% slået fra i din motorstyring
Ved ikke om der er andre end os der tilbyder, men her er vores løsning:
http://www.landberg.dk/shop/egr-doktor-2159c1.html
Mvh.
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: EGR-
Kommer røgen ud lige ved akslen ca midt i billedet? Eller er det ved røret ovre til venstre?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
-
- Medlem
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Faaborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: EGR-
Ok, jeg troede det var ved overgang mellem ventil og rør.. Hvis du får udstødningsgas ud det andet sted der, så er der vist ikke andet for end en ny ventil..
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)
Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)
Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 405
- Tilmeldt: 17. jul 2008, 17:32
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 12 times
Re: EGR-
Dit billede er lidt utydligt - Men det er slet ikke unormalt at man kan se lidt sod der ved akslen. Hvis ikke den lugter unormalt af udstødningsgas eller laver andre numre, så lad den køre...
Martin
Blanz Society - Keep it simple
VW Golf GTI 16v '89
Audi GT Coupe '87
Puch Maxi '87
Blanz Society - Keep it simple
VW Golf GTI 16v '89
Audi GT Coupe '87
Puch Maxi '87
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: EGR-skift
Hej
Det er denne Egr, som jeg vil skifte, hvor besværlig er det, og er der noget jeg skal tage højde for.
på forhånd tak.
Gerne med billeder.
Mvh
JLF
Det er denne Egr, som jeg vil skifte, hvor besværlig er det, og er der noget jeg skal tage højde for.
på forhånd tak.
Gerne med billeder.
Mvh
JLF
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: EGR-
Få lortet blændet af hos Landberg.
Med al ære og respekt, så vil I sikkert få yderligere problemer, med sådan en diesel som "pensionistbil"
Med al ære og respekt, så vil I sikkert få yderligere problemer, med sådan en diesel som "pensionistbil"
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: EGR-
Nu kan jeg se du er fra sønderjylland.
Du skal være velkommen her så skifter jeg den gerne for dig.
Og vi kan evt. lave EGR delete på den via Landberg. Absolut anbefalelsesværdigt på en pensionistbil. Ja på alle dieselbiler.
Du skal være velkommen her så skifter jeg den gerne for dig.
Og vi kan evt. lave EGR delete på den via Landberg. Absolut anbefalelsesværdigt på en pensionistbil. Ja på alle dieselbiler.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: EGR-
Hej igen
Forløbet er siden:
BMM 2.0 tdi motor.
Skiftede EGR-ventilen, som sidder et extrem dårlig sted omme bag ved motoren bag partikel filteret, skulle skille træk aksel + rør fra org. fyr m.m.
Købte Org. EGR ventil, fra grosist firma: _ _ _.
Efter 4. mrd. kunne min far ikke starte den, efter at den havde kørt dårlig de sidste 2km.!
sagde at jeg nok skulle tjekke den efter arb. fik den langt om længe startet uden at den havde meldt fejl, på PCeren!
Den røg, som en færge, hvid røg!
Sagde at han skulle køre den hen på mit arb, blev enig med min kollega om at det måtte være top pakningen eller toppen!
Skynde mig at skille den fra hinanden (ugen inden min sommer ferie) sende toppen til trykprøvning ved grossisten.
Mine forældre lånte så min bil (forløb-10uger)
Ringede hjem fra ferien! toppen fejlede intet, ydermere hvade de for en sikkerheds skyld lige planslebet den! (havde haft ventilerne af/på igen.
Efter ferien, kun glad at det toppen intet fejlede! 12500 for en ny!
Nu var det jo nemt at komme til EGR ventilen. det var så denne nye 4.mrd gl. som var utæt.
Grossisten sagde at jeg skulle havde tjekket via PCeren, som vi havde gjort, og at vi ydermere bare kunne have blændet den af, tror da ikke lige at jeg havde givet 3500kr for denne, for at blænde den af!
Havde tjekke VW, hvad de skulle have bare for skift, hvis jeg kom med en ny: ca. 5000kr, så mente at jeg kunne få lidt for ulejligheden! men nej kun endnu en ny!
Pis, men stadigvæk billigere en en ny top!
Monterede det hele, ca. 3. min efter lød det mærkelig! stoppede bilen (fredag aften) ventede til mandag, hvor vores mek. kom, og ringede til Grossisten, og de ville se den inden vi skilte den af!
Ville de ikke, vi skulle kontakte vores forsikring, til hvad sagde jeg! hvis vi har lavet en fejl, betaler jeg selv.
de konnyaktede teknologist institut, med report til 5000kr hvor de fik resultatet, anden motor imed dem som betaler til det hele.
Fejlmonteret ventil fjedre, med det resultat, at den havde kappet toppen af ventilen lige under låsen, og blob så var den på tværs i cylinderen!
Så var de til at tale med........
Ud og anden i.....10-uger er så gået
Ses JLF
Forløbet er siden:
BMM 2.0 tdi motor.
Skiftede EGR-ventilen, som sidder et extrem dårlig sted omme bag ved motoren bag partikel filteret, skulle skille træk aksel + rør fra org. fyr m.m.
Købte Org. EGR ventil, fra grosist firma: _ _ _.
Efter 4. mrd. kunne min far ikke starte den, efter at den havde kørt dårlig de sidste 2km.!
sagde at jeg nok skulle tjekke den efter arb. fik den langt om længe startet uden at den havde meldt fejl, på PCeren!
Den røg, som en færge, hvid røg!
Sagde at han skulle køre den hen på mit arb, blev enig med min kollega om at det måtte være top pakningen eller toppen!
Skynde mig at skille den fra hinanden (ugen inden min sommer ferie) sende toppen til trykprøvning ved grossisten.
Mine forældre lånte så min bil (forløb-10uger)
Ringede hjem fra ferien! toppen fejlede intet, ydermere hvade de for en sikkerheds skyld lige planslebet den! (havde haft ventilerne af/på igen.
Efter ferien, kun glad at det toppen intet fejlede! 12500 for en ny!
Nu var det jo nemt at komme til EGR ventilen. det var så denne nye 4.mrd gl. som var utæt.
Grossisten sagde at jeg skulle havde tjekket via PCeren, som vi havde gjort, og at vi ydermere bare kunne have blændet den af, tror da ikke lige at jeg havde givet 3500kr for denne, for at blænde den af!
Havde tjekke VW, hvad de skulle have bare for skift, hvis jeg kom med en ny: ca. 5000kr, så mente at jeg kunne få lidt for ulejligheden! men nej kun endnu en ny!
Pis, men stadigvæk billigere en en ny top!
Monterede det hele, ca. 3. min efter lød det mærkelig! stoppede bilen (fredag aften) ventede til mandag, hvor vores mek. kom, og ringede til Grossisten, og de ville se den inden vi skilte den af!
Ville de ikke, vi skulle kontakte vores forsikring, til hvad sagde jeg! hvis vi har lavet en fejl, betaler jeg selv.
de konnyaktede teknologist institut, med report til 5000kr hvor de fik resultatet, anden motor imed dem som betaler til det hele.
Fejlmonteret ventil fjedre, med det resultat, at den havde kappet toppen af ventilen lige under låsen, og blob så var den på tværs i cylinderen!
Så var de til at tale med........
Ud og anden i.....10-uger er så gået
Ses JLF