Min gamle Golf 3 variant benzin 1.8 fra '98 kan ikke starte.
Jeg skiftede så benzinfilteret men dette hjalp ikke.
Har netop fundet ud af at det er gummi pakningen under min kaburator der er revnet.
- Er der nogle specielle faldgruber man ska vogte sig for ved udskift af denne pakning ?
Jeg har Haynes manual.
vh
TF
Skift af gummipakning (flange) under karburator...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 21. dec 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
jeg skiftede på min engang, det var en '94 Golf3 1,8 - mener at huske at det var ligetil, og det hjælper en del på hvordan motoren går
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 19. jul 2008, 13:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
Tror ikke du skal regne med at det er den der er skyld i at den ikke kan starte. Er der gnist?
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Skift af gummipakning (flange) under karburator...
pamper skrev:Tror ikke du skal regne med at det er den der er skyld i at den ikke kan starte. Er der gnist?
Jo hvis den er revnet kan de være helt umulige at få liv i hvis der ikke er 20 grader varmt
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
jeg havde ingen problemer med at starte, og syntes som sådan at bilen kørte ok, alderen taget i betragtning - så det var da en betydelig forbedring at få skiftet den flange. Men nu er to biler jo ikke ens...
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 152 times
Sv: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
Falsk luft kan give mange forskellige problemer - den er nem at skifte, det tager vel et kvarter hvis du ikke er helt vandskabt fra albuerne og ned
Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk
Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
der er så vidt jeg husker ikke så meget plads til et par af boltene... så man skal helst ikke være alt for fumlende med fingrene!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 21. dec 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
Jeg fik skiftet den uden problemer - den gamle var revnet. Og ja - det var nemt.
Men da jeg skulle starte den gik der laang tid før den startede.
Kørte med starteren et godt stykke tid før den kom i gang.
Den går ikke så godt i tomgang - lidt som om en af cylinderne ikke tænder ind imellem.
Jeg kørte så en god tur for at lade batteriet op igen og her kørte den fint.
Dagen efter (idag) så kunne den ikke starte igen... :0(
Hvad kan der så være galt ?
Jeg har haft tilgangs benzinslangen af på karburatoren for at se om benzinpumpen gav noget og det gjorde den.
Ved dog bare ikke om den giver nok tryk, men der kom rigeligt ud af slangen da jeg satte tænding på.
Nogle andre bud.?
Jeg har for et par måneder tid siden skiftet tændrør, tændkabler, strømfordelerdæksel og rotor til nye.
vh
Carsten
Men da jeg skulle starte den gik der laang tid før den startede.
Kørte med starteren et godt stykke tid før den kom i gang.
Den går ikke så godt i tomgang - lidt som om en af cylinderne ikke tænder ind imellem.
Jeg kørte så en god tur for at lade batteriet op igen og her kørte den fint.
Dagen efter (idag) så kunne den ikke starte igen... :0(
Hvad kan der så være galt ?
Jeg har haft tilgangs benzinslangen af på karburatoren for at se om benzinpumpen gav noget og det gjorde den.
Ved dog bare ikke om den giver nok tryk, men der kom rigeligt ud af slangen da jeg satte tænding på.
Nogle andre bud.?
Jeg har for et par måneder tid siden skiftet tændrør, tændkabler, strømfordelerdæksel og rotor til nye.
vh
Carsten
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 156 times
Re: Skift af gummipakning (flange) under karburator...
prøv at skifte tændspolen (oppe på brandvæggen) - vores var "flækket" og den ville ikke starte hvis der bare var den mindste smule fugt i luften - og gik dårligt når den så kom igan.
mVWh
Rolf
mVWh
Rolf
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97