Hej Drenge
Jeg vil lige høre da jeg skal til at skifte min turbo i weekenden, om der er noget specielt jeg skal være klar over inden jeg begir mig i krig med det.
Jeg har indkøbt en ny turbo, og mangler lige at få bestilt pakninger.
Så hvis nogen af jer har nogle fif's eller bare noget nice to know så er jeg da meget interesseret
Pft.
Mvh
Jan Jeppesen
Turbo skift
- ammitz
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 07:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Turbo skift
Biler :
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
- 3eren
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
- ammitz
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 07:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Turbo skift
Jeg beklager Det er en Touran 2.0TDI DSG 2005
Biler :
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- ammitz
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 07:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Turbo skift
Kan de ske at være defekt eller ?
Hvad skal jeg se på linket ?
Biler :
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Turbo skift
Linket det er min signatur!
Røret kan sidde fast og eneste mulighed kan være at save det over
http://www.facebook.com/pages/Kj-Autote ... 8314203205
Røret kan sidde fast og eneste mulighed kan være at save det over
http://www.facebook.com/pages/Kj-Autote ... 8314203205
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Medlem
- Indlæg: 1394
- Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Turbo skift
Nye pakninger og kobbermøtrikker, og spænde den med 30 nm på kryds.
Olierøret koster ca. 300 kr. det er ikke sikkert det er defekt men der kan sidder slam i den og den skulle jo olieføde den nye turbo, det er dumt at spare her.
Du kan få turboen ud nedunder ved at at skrue den ene trækaksel fra gearkassen.
Inden montering hæld olie i turboen og kør møllen rundt med fingrene, så den bliver smurt.
Olierøret koster ca. 300 kr. det er ikke sikkert det er defekt men der kan sidder slam i den og den skulle jo olieføde den nye turbo, det er dumt at spare her.
Du kan få turboen ud nedunder ved at at skrue den ene trækaksel fra gearkassen.
Inden montering hæld olie i turboen og kør møllen rundt med fingrene, så den bliver smurt.
______________________________________________
Mvh.
Mvh.
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo skift
du afmontere dit forrør helt der hvor det er delt midt under bilen også tager du turbo`n ned der hvor forrøret har været der er lige plads det har jeg altid gjort så er du fri for at afmontere trækaksel osv.....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
-
- Medlem
- Indlæg: 695
- Tilmeldt: 1. feb 2009, 22:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo skift
Har lidt tips til dig :
Se om olietrykrøret er tilstoppet INDEN du piller turboen af, ved at pille RETUR slangen på turboen af og få en makker til, at starte bilen kortvarigt (kun i tomgang!). Olien skal rende ud af returrøret, i rigelig mængde. Gør den det, er olietryksrøret IKKE stoppet.
Vil lige tilføje at hvis olierøret sidder meget fast i fittingen på turboen, har jeg før med fordel slebet en 17mm stjerne-gaffelnøgle, for at kunne holde kontra på fittingen. Slib siderne på "gaffelen" indtil den passer ind mellem turbinehus og kompressorhus på turboen. Så kan man få løsnet et olietryksrør som sidder (for) godt fast.
Hold dig fra at pille trækakselen af. for at give plads til at få turboen ud. Hvis du piller forrør af sammen med katalysator og beslag, kan du få turboen forbi forbroen og bagud.
Husk at spæde den nye turbo/brugte turbo med lidt olie fra en smørekande el. lign., ind gennem hullet på olietrykssiden. Så starter turboen ikke tørt op.
Held og lykke. Håber det kunne bruges...
Se om olietrykrøret er tilstoppet INDEN du piller turboen af, ved at pille RETUR slangen på turboen af og få en makker til, at starte bilen kortvarigt (kun i tomgang!). Olien skal rende ud af returrøret, i rigelig mængde. Gør den det, er olietryksrøret IKKE stoppet.
Vil lige tilføje at hvis olierøret sidder meget fast i fittingen på turboen, har jeg før med fordel slebet en 17mm stjerne-gaffelnøgle, for at kunne holde kontra på fittingen. Slib siderne på "gaffelen" indtil den passer ind mellem turbinehus og kompressorhus på turboen. Så kan man få løsnet et olietryksrør som sidder (for) godt fast.
Hold dig fra at pille trækakselen af. for at give plads til at få turboen ud. Hvis du piller forrør af sammen med katalysator og beslag, kan du få turboen forbi forbroen og bagud.
Husk at spæde den nye turbo/brugte turbo med lidt olie fra en smørekande el. lign., ind gennem hullet på olietrykssiden. Så starter turboen ikke tørt op.
Held og lykke. Håber det kunne bruges...