Hejsa.
Jeg har en passat 1.9 tdi fra 2001
Når jeg kører derud ad så kører den fint, og den kan godt trække, men når jeg når ca. 110 kmt, så går motoren i fejl program, der er ingen fejl i instrumentet, hvis jeg slukker den og starter igen så kører den fint igen indtil jeg kommer op i fart.
bilen brummer en del, og jeg har checket udstødning, men den ser fin ud..
Jeg har lige skiftet nogle af de vakkum slanger der sidder ved luftfilterkassen til egr ventil og n75 sensor og til vakkum dåsen på turboen.
og luftmængdemåler.
Jeg får denne fejlkode fra vag-com:
17964- charge pressure control: negative deviation
p1556-35-00--
jeg håber at der er nogen der kender denne fejl, som kan hjælpe
Motorfejl ved ca. 110 kmt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 21. nov 2011, 18:34
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fraugde Odense SØ
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Motorfejl ved ca. 110 kmt
Den Glade Passat ejer
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Motorfejl ved ca. 110 kmt
du skal nok regne med at der skal en ny turbo på.....
det er vnt mekanisken der hænger
det er vnt mekanisken der hænger
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 21. nov 2011, 18:34
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fraugde Odense SØ
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Motorfejl ved ca. 110 kmt
Hejsa
kan dette også have noget at gøre med at brummer??
Kan denne vnt ventil ikke renses, enten med bell-add eller mekanisk??
Mange hilsen
jan
kan dette også have noget at gøre med at brummer??
Kan denne vnt ventil ikke renses, enten med bell-add eller mekanisk??
Mange hilsen
jan
Den Glade Passat ejer
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 21. nov 2011, 18:34
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fraugde Odense SØ
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Motorfejl ved ca. 110 kmt
Hejsa.
Det viste sig at være det lille spaghetti tynde vakuum tynde rør der går fra venstre side af bilen under kølevæske beholder og så over forbi luftfilter kassen, og ned til n75 ventilen.
der var et lille bitte hul i, som nu er lappet, så nu kører den som en drøm.
mvh. jan
Det viste sig at være det lille spaghetti tynde vakuum tynde rør der går fra venstre side af bilen under kølevæske beholder og så over forbi luftfilter kassen, og ned til n75 ventilen.
der var et lille bitte hul i, som nu er lappet, så nu kører den som en drøm.
mvh. jan
Den Glade Passat ejer
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0