Motorstyring / dyser - Passat TDI 136 hk

Besvar
fionia136
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26. mar 2012, 13:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motorstyring / dyser - Passat TDI 136 hk

Indlæg af fionia136 » 26. mar 2012, 13:33

Hej i forum,

Jeg er den "lykkelige" ejer af en Passat variant fra 2004. Den er importeret fra Tyskland og har en 136 hk motor med partikelfilter - den har "kun" 198.000 på uret ( havde tidligere en 115 hk fra 2000 der kørte 459.000 km uden nogen problemer overhovedet ).

Jeg har fået skiftet en dyse men en gang imellem melder den "motorstörg" i displayet og kan så ikke tage gassen i nogle minutter men kommer så igen. Det største problem er dog at jeg kan køre 60 km i timen i 5 gear og så har den et forbrug på 16,5 l/100 km - hvis jeg så slukker og tager tændingen fra kan jeg nogen gange starte igen og så ligger forbruget på 5,2 l/100 km hvilket jo er meget rimeligt.

Hvis jeg kører til værksted vil de givetvis forsøge at skifte nogle flere dyser men jeg tænker på om det kan være styringen der er fejl på ? Da jeg købte bilen sad der en chipsbox på som jeg har afmonteret for 6 måneder siden da jeg tænkte at det kunne være den som fremkaldte fejlen.

Jeg er lidt på "herrens mark" med dette problem så jeg håber der måske er nogen der har en ide til hvor jeg skal finde fejlen.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Motorstyring / dyser - Passat TDI 136 hk

Indlæg af styker » 26. mar 2012, 15:24

Du er sikker på at partikelfilteret på den virker som det skal, det er jo med væske som skal efterfyldes.
Men mon ikke det var smart at finde et værksted der kan læse fejlkoder ud, ellers så bliver det jo rent gætteri.
Ellers kan du nok finde en herinde der kan udlæse fejl for dig.

fionia136
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26. mar 2012, 13:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motorstyring / dyser - Passat TDI 136 hk

Indlæg af fionia136 » 27. mar 2012, 10:52

Hej Styker,

Tak for svar...... Jeg har selvfølgelig overvejet at få udlæst fejlkode på bilen men har en klar formodning om at fejlkoden vil henvise til fejl på en dyse men jeg er bare i tvivl om, hvorvidt en dårlig dyse kan give en så stor forskel i forbrug af brændstof eller det måske kan være styringen som laver alt bøvlet ..?

Besvar

Tilbage til "Motor"