1.8 TSi i Passat CC støjer under kraftig acceleration

Besvar
JASE-DK
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 29. okt 2009, 13:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

1.8 TSi i Passat CC støjer under kraftig acceleration

Indlæg af JASE-DK » 26. mar 2012, 19:15

Hej,

Jeg har en Passat CC fra 2008 som, siden jeg købte den i 2009, giver en støjende (raslende/rallende/vibrerende) lyd under hårde accelerationer. Det er en ubehagelig og meget ukultiveret lyd.

Jeg troede først at det var forbindelsesstangen på wast-gate'en, og fik monteret den berømte "clips". Det har dog ikke hjulpet.

Det lyder som om at det kommer fra udstødningsmanifolden, eller måske fra udstødningen tæt på manifolden.

Intet olieforbrug af betydning, og bilen kører ellers fint (35.000 km. siden 2009).

Har haft SMC til at kigge på bilen flere gange, men de siger alt er OK.

Er der nogen som har en idé om hvad det kunne være - og om det kan fikses?

På forhånd tak.

Mvh.

JASE-DK

Dennis 84
Medlem
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.8 TSi i Passat CC støjer under kraftig acceleration

Indlæg af Dennis 84 » 26. mar 2012, 19:39

Det kan ikke bare være noget som rasler/vibrerer inde i dit instrument bord..?

JASE-DK
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 29. okt 2009, 13:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.8 TSi i Passat CC støjer under kraftig acceleration

Indlæg af JASE-DK » 26. mar 2012, 19:47

Det har jeg tænkt på. Jeg tror dog det er noget omkring turbo, manifold eller udstødning.

Lyden opstår typisk i andet gear i området 2.500 til 3.000 Omdr, efter start fra stilstand - når motoren er på arbejde ved acceleration. Hvis jeg presser den hårdt på motorvejen, så kommer lyden også. Ellers er der intet.

Det er svært at beskrive lyden, men det er en rå og ukultiveret fornemmelse. Man kan ligesom også mærke en svag resonans i bunden af bilen.

SMC siger at det måske har noget med luftindsugningen at gøre. CarePoint siger at sådan er motoren, og at det er fordi den giver et kraftigt moment ved lave omdr. Jeg tror intet af dette passer. Noget er galt, men jeg ved ikke hvad. Tror dog ikke at det er noget som skader.

Der er ingen fejl på VCDS.

Mvh.

JASE-DK

Besvar

Tilbage til "Motor"