hej, jeg har haft lidt problemer med at min motor ruller lidt, og den bruger også rigeligt benzin ( kan antydes af den sorte sky, så man næsten tror det er en diesel).
da jeg ikke selv var sikker på justeringen af kaburatoren, fik jeg en mekaniker til det. og svaret var at den ikke reagere på CO skruen eller tomgang skruen.
spørgsmålet er så: er der en grundjustering inde i kaburatoren, der skal tages højde for hvis jeg vil ompakke/renovere kaburatoren. ?
kaburator ekspert.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: kaburator ekspert.
Vi på ha lidt mere og vide om bil osv...
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 18:04
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: kaburator ekspert.
ups. var da så skide smart ikke at skrive hvilken motor det drejer sig om.
motoren er en 1,3 8v fra en golf 1 årg 1983, med mekanisk choker.
motoren er en 1,3 8v fra en golf 1 årg 1983, med mekanisk choker.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 13. feb 2011, 15:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 9 times
Re: kaburator ekspert.
Årsagen til manglende respons på justering af co skrue er ofte at vacuumsiden er utæt. Altså revnede og utætte slanger på sugesiden. Prøv evt. at klemme slangen til bremseforstærkeren af. Ændrer motorgangen sig? Hvis ja er det ny slange eller bremseforstærker. Hvad med krumtaphus udluftningen?. Slangen er vel ikke mørnet væk. Vacuumdåsen på strømfordeleren er den tæt?.
Hilsen Per D
Hilsen Per D