Problemer med golf 3 gti 16v

Besvar
Sunenorgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. apr 2012, 15:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af Sunenorgaard » 8. apr 2012, 15:53

jeg har et større problem på min golf 3. bilen står ujævnt i tomgang, og sætter MEGET ud mellem 2-3000 omdr. Den lugter utrolig meget af benzin ud af udstødningen. Jeg har haft en vag tester på og den viste ingen fejl, udover at strømmen til styreboksen svingede mellem 5 og 16 volt hele tiden, hvilket jo nok ikke er normalt.

Jeg har renset alle stelforbindelser, og haft tjekket alle stik for ir. Tændspole, tændrør og tændkabler skulle være nyt.

Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes ?


Videoklip 1: http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=47482
Videoklip 2: http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=47483

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 341 times
Been thanked: 217 times

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af The Micktrix / Dk » 8. apr 2012, 16:29

Lyder mærkelig med strømmen. Prøv og træk en ledning fra batteri og gi den 12v. Om det så er problemet.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af cnp-vag » 9. apr 2012, 09:04

Sunenorgaard skrev:jeg har et større problem på min golf 3. bilen står ujævnt i tomgang, og sætter MEGET ud mellem 2-3000 omdr. Den lugter utrolig meget af benzin ud af udstødningen. Jeg har haft en vag tester på og den viste ingen fejl, udover at strømmen til styreboksen svingede mellem 5 og 16 volt hele tiden, hvilket jo nok ikke er normalt.

Jeg har renset alle stelforbindelser, og haft tjekket alle stik for ir. Tændspole, tændrør og tændkabler skulle være nyt.

Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes ?
Jeg antager at du har målt den positive forsyningsspænding på motorstyringen i forhold til stel (gerne helt henne på batteriet)?

Hvis du har målt sådan er vi helt sikker på at det er den positive forsyningsspænding der svinger og så lyder det som klassikeren med relæ30.

Relæ30 forsyner motorstyringen med strøm og det er ofte set at et par lodninger i relæet bliver dårlige med tiden.

Hvis din bil har et relæ30 (ikke alle Golf3 har det) så prøv at vippe det ud og træk kappen af det. Hvis der er lodninger som ser suspekte ud kan du enten lodde dem om eller skifte relæet.

Autodoktoren på Vox-TV havde engang en Golf3 inde som havde nøjagtigt dette problem.

Selv om du ikke er 100-metermester i tysk kan du nok få et eller andet ud af udsendelsen som du kan finde her:
http://www.youtube.com/watch?v=nl8EDFnW ... re=related

Lad os høre hvad du finder ud af.

Mvh
cnp-vag

Sunenorgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. apr 2012, 15:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af Sunenorgaard » 9. apr 2012, 11:38

Jeg kan se at der er et par lodninger i det relæ som er revnet, så det kan da godt være det. Prøver at skifte det.

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af cnp-vag » 9. apr 2012, 20:44

Sunenorgaard skrev:Jeg kan se at der er et par lodninger i det relæ som er revnet, så det kan da godt være det. Prøver at skifte det.
Hvis lodningerne er revnet er de sikkert også blevet mørke, måske endda lettere sorte og så er du på rette spor.

I stedet for at skifte relæet kan du bare lodde det om. Så bliver relæet fint igen.

Mvh
cnp-vag

Sunenorgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. apr 2012, 15:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af Sunenorgaard » 9. apr 2012, 20:57

Lodningerne ser ikke lige umiddelbart sorte ud. Men prøver at skifte det, da jeg ikke lige er helt super til at lodde

Sunenorgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. apr 2012, 15:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af Sunenorgaard » 10. apr 2012, 15:59

cnp-vag
Så er relæet skiftet, og nu køre bilen fandme bare 100% !!! :D Du skal sku have mange tak for hjælpen, det har holdt mig søvnløs i mange nætter ;D

Har lige et andet hurtigt spørgsmål. Jeg har kørt med et golf 4 rat, dvs at airbag lampen har lyst. Nu har jeg så fået monteret et golf 3 rat, men lampen lyser stadig. Skal den nulstilles med en tester ?

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af M_Olsen » 11. apr 2012, 10:59

Sunenorgaard skrev:Skal den nulstilles med en tester ?
Yes det skal den.

M Olsen.
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Nyegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14. maj 2012, 17:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med golf 3 gti 16v

Indlæg af Nyegaard » 14. maj 2012, 17:21

hej:)
jeg har det samme problem men da linket til filmen på youtube ikke fungere mere har jeg lidt et problem med at vide hvor det sidder og hvad jeg skal gøre:)
yderligere info tak:)
Mvh. Rasmus

Besvar

Tilbage til "Motor"