Caddy '04 1,9 TDI 105 hakker ved delbelastning 1800-3000 omd

Besvar
Hartig
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. apr 2012, 19:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Caddy '04 1,9 TDI 105 hakker ved delbelastning 1800-3000 omd

Indlæg af Hartig » 22. apr 2012, 19:31

Hej folkens.

Jeg har en VW Caddy fra 2004 med en 1,9 TDI 105 motor, kørt 340.000 km. Stelnummer: WV1ZZZ2KZ4X020430

Den har nu været på værksted 4-5 gange, fordi den er begyndt at hakke meget voldsomt så snart omdrejningstælleren kommer op på 1800+ omdr. i alle gear.
Dette sker KUN når motor er blevet helt driftvarm. Jeg kan køre de første 10-15 km., hvor bilen kører perfekt. Pludseligt begynder at hakke vildt.
Hvis jeg holder den under de 1800 omdr. kan jeg køre med den, hvis jeg kører motorvej og holder den over 3000 omdr. så kører den også fint.
Når den begynder at hakke skal jeg pumpe på speederen, så den enten accelererer eller sætter farten ned, så kan jeg nogle gange få den til at køre ok igen nogle minutter.
Hvis jeg vælger at køre den helt ud i gear, så omdr. kommer på max 1 gang, så kører den godt resten af vejen, indtil den har holdt stille lidt tid.
Hvis jeg vælger at køre med den hakkende motor, så virker det til sidst, som om den går ned på 3 cylindrer og kan slet ikke tage gas. Selv tomgangen bliver hoppende derefter.

Vi har skiftet olie, oliefilter, brændstoffilter, Fødepumpe i tank, EGR ventil, temperaturføler og givet den en Bell-add omgang. Intet har hjulpet.

Den går ikke i nogle fejl på computeren mere, efter disse ting er skiftet. Men motoren opfører sig stadig på samme måde.

Problemet startede efter bilen havde været kørt helt ned på tankmåleren og næsten kørte på dampene.


Bilen er pensioneret og bruges udelukkende privat nu (2-4.000 km. årligt) så jeg ønsker og håber på en "billig" løsning, da jeg de sidste 6 måneder har brugt flere penge på værkstedsregninger, end jeg betalte for bilen da den blev pensioneret.

Jeg har kigget de første 50+ sider på forum igennem, og det nærmeste jeg finder på dette problem er følgende 2 tråde.

viewtopic.php?f=70&t=58444

viewtopic.php?f=70&t=47303


På forhånd tak for hjælpen.

Kenneth Hartig
Senest rettet af Hartig 23. apr 2012, 19:53, rettet i alt 1 gang.

Hartig
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. apr 2012, 19:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Caddy '04 1,9 TDI 105 hakker ved delbelastning 1800-3000

Indlæg af Hartig » 22. apr 2012, 19:39

Jeg har forresten kigget de første 50 sider på forum igennem, og det nærmeste jeg finder på dette problem er følgende 2 tråde.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=58444

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=47303

skodasmeden
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Caddy '04 1,9 TDI 105 hakker ved delbelastning 1800-3000

Indlæg af skodasmeden » 23. apr 2012, 17:45

virker din egr ventil helt eller er lukker den ikke nok ?
hvad med din gasspjældssencor ?
luft i brændstof filteret ?

god arb lyst

Hartig
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22. apr 2012, 19:10
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Caddy '04 1,9 TDI 105 hakker ved delbelastning 1800-3000

Indlæg af Hartig » 23. apr 2012, 19:51

EGR ventilen er blevet udskiftet uden at ændre på problemet. Brændstoffilteret er også blevet udskiftet uden forskel.
Kan en sensor godt lave fysiske fejl, uden det bliver registreret i computeren? Jeg troede det var noget mekanisk et eller andet sted... Men er helt på bar bund. :(

Besvar

Tilbage til "Motor"