TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)
Hej,
min gode gamle far har en Passat 2.0 TDI 170, som har fået sig et irriterende problem.
Den er ikke længere nær så kvik som han husker den, og når den når ~3000 omdr, så hoster og hakker den..
I forbindelse med service nævnte han problemet for det autoriserede værksted, men de kunne ikke læse nogle fejl ud på den.
Mekanikeren kørte en tur i bilen og sagde efterfølgende, at han ville hælde BellAdd på den, og så skulle min far køre med lidt forhøjede omdrejninger i en periode. Lyder jo meget fornuftigt..
Nu har han så kørt flere hundrede kilometer uden at ramme 5 & 6 gear (blandet motorvej og landevej) og bilen har stadig problemet.
Han har selv med jævne mellemrum brugt BellAdd i tanken, så det kan nok ikke løse noget pt.
Man kunne selvfølgelig lade VW teste videre på bilen, og denne gang under kørsel, men inde da har jeg foreslået ham, at vi selv ser hvad vi kan gøre.
Hjemme i indkørslen kan vi jo selv give den en gang BellAdd indsugningsrens og evt skifte brændstoffilteret.
Er der andet vi kan gøre?
2008 Passat
20.000 km om året ( de 2 år han har ejet den )
100.000 i alt
Håber i kan hjælpe os lidt på vej
EDIT:
jeg læste lige en tråd herinde, hvor pakningen i tandrempumpen havde været defekt (åbenbart ikke et sjældent problem) og dette havde forurenet brændstoffilteret med olie.
Hvis det viser sig at være problemet, beder man så værkstedet skifte hele pumpen eller bare pakningen?
min gode gamle far har en Passat 2.0 TDI 170, som har fået sig et irriterende problem.
Den er ikke længere nær så kvik som han husker den, og når den når ~3000 omdr, så hoster og hakker den..
I forbindelse med service nævnte han problemet for det autoriserede værksted, men de kunne ikke læse nogle fejl ud på den.
Mekanikeren kørte en tur i bilen og sagde efterfølgende, at han ville hælde BellAdd på den, og så skulle min far køre med lidt forhøjede omdrejninger i en periode. Lyder jo meget fornuftigt..
Nu har han så kørt flere hundrede kilometer uden at ramme 5 & 6 gear (blandet motorvej og landevej) og bilen har stadig problemet.
Han har selv med jævne mellemrum brugt BellAdd i tanken, så det kan nok ikke løse noget pt.
Man kunne selvfølgelig lade VW teste videre på bilen, og denne gang under kørsel, men inde da har jeg foreslået ham, at vi selv ser hvad vi kan gøre.
Hjemme i indkørslen kan vi jo selv give den en gang BellAdd indsugningsrens og evt skifte brændstoffilteret.
Er der andet vi kan gøre?
2008 Passat
20.000 km om året ( de 2 år han har ejet den )
100.000 i alt
Håber i kan hjælpe os lidt på vej
EDIT:
jeg læste lige en tråd herinde, hvor pakningen i tandrempumpen havde været defekt (åbenbart ikke et sjældent problem) og dette havde forurenet brændstoffilteret med olie.
Hvis det viser sig at være problemet, beder man så værkstedet skifte hele pumpen eller bare pakningen?
Senest rettet af SHG 14. okt 2012, 22:11, rettet i alt 1 gang.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
kører pumpem i tanken...????
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Aner det ikke
Værkstedet kunne ikke udlæse nogen fejl, og en defekt pumpe smider vel en fejlkode?
Har lige talt i telefon med ham for at høre hvornår brændstoffilteret sidst blev udskiftet, og han kunne se i servicebogen, at på 100.000km er der aldrig blevet skiftet andet end olie+oliefilter ved intervalservice på den..
Der var fysisk afkrydset NEJ ved både luft, pollen og brændstoffiltre i hele historikken. Det lyder underligt i mine ører, og vil det ikke være en god start at skifte alle filtre, give den indsugningsrens og tjekke om der er olierester i brændstoffilteret?
Værkstedet kunne ikke udlæse nogen fejl, og en defekt pumpe smider vel en fejlkode?
Har lige talt i telefon med ham for at høre hvornår brændstoffilteret sidst blev udskiftet, og han kunne se i servicebogen, at på 100.000km er der aldrig blevet skiftet andet end olie+oliefilter ved intervalservice på den..
Der var fysisk afkrydset NEJ ved både luft, pollen og brændstoffiltre i hele historikken. Det lyder underligt i mine ører, og vil det ikke være en god start at skifte alle filtre, give den indsugningsrens og tjekke om der er olierester i brændstoffilteret?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 30. dec 2008, 09:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Har lige haft samme problen med samme bil løsningen er nyt brændstoffilter så kører det igen
-
- Medlem
- Indlæg: 664
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mors
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
+1 herfra.Mejdal skrev:Har lige haft samme problen med samme bil løsningen er nyt brændstoffilter så kører det igen
Er 100% på at et nyt brændstoffilter vil afhjælpe problemet.
Brugte selv Bell Add i en periode og der kunne jeg køre 5-10.000 km pr brændstoffilter.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 9. feb 2010, 21:49
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hobro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Har stort set lige haft samme problem dog på en Altea... Det var så vakuumpumpen der var stået af... Der var ingen fejl i Computeren og havde faktisk fået at vide at det højest sandsynlig var en periodisk defekt dysse... Værkstedet pille dog lige brændstof filteret op inden det tjekkede dysserne og der kunne man se at det var helt sort og over gjort i olie...
Nu ved jeg ikke lige hvor nemt det er på sådan en 170 HK motor men prøv da evt og pille brændstoffilteret op og se om det er helt sort...!
Nu ved jeg ikke lige hvor nemt det er på sådan en 170 HK motor men prøv da evt og pille brændstoffilteret op og se om det er helt sort...!
VW Polo 1.0 TSI 95 HK
VW Passat 2.0 TDI DSG 150 HK
VW Passat 2.0 TDI DSG 150 HK
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Jeg prøver at skifte alle filtre og holder øje med tilstanden på brændstoffilteret.
Lyder det ikke mærkeligt, at et aut værksted ikke skifter hverken pollen, luft eller brændstoffilter i løbet af 100.000 km?
Troede at luft og pollen var standard ved hvert service (30.000) og evt brændstof ved 60-90..
Lyder det ikke mærkeligt, at et aut værksted ikke skifter hverken pollen, luft eller brændstoffilter i løbet af 100.000 km?
Troede at luft og pollen var standard ved hvert service (30.000) og evt brændstof ved 60-90..
- Mike6
- Nyt medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 30. okt 2011, 14:34
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderholm
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Det kan være dyser, pumpe, filter. Dyserne har vi god erfaring med at ta op og rense dem.
-
- Medlem
- Indlæg: 664
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mors
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Mener at brændstoffilteret skiftes efter hvert 60.000 km.
Men efter hvad jeg har erfaret så tættes filteret oftere når man bruger Bell Add dieseladditiv.
Efter jeg sidst fik skiftet brændstoffilter har jeg kørt 10.000+ km uden problemer. Men jeg er også stoppet med at bruge Bell Add.
Men efter hvad jeg har erfaret så tættes filteret oftere når man bruger Bell Add dieseladditiv.
Efter jeg sidst fik skiftet brændstoffilter har jeg kørt 10.000+ km uden problemer. Men jeg er også stoppet med at bruge Bell Add.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
En defekt pumpe i tanken udlæser ikke nogen fejlkoder
Husk en mekaniker er stadig ikke afløst af div. Vidundermiddler på spraydåse eller af computere
Så engang til kører pumpen i tanken
Hvis du ikke ved det - så find ud det
Husk en mekaniker er stadig ikke afløst af div. Vidundermiddler på spraydåse eller af computere
Så engang til kører pumpen i tanken
Hvis du ikke ved det - så find ud det
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Så så.. Hakuna matata
Jeg prøver på ingen måde at lege dåse-mekaniker her
Mit spørgsmål var jo, hvad vi selv kunne tjekke hjemme i indkørslen, inden den røg på værksted for anden gang.
Tror sgu ikke vi kan tjekken en pumpe nede i tanken..
Men efter 100.000km trænger den jo nok til nye filtre alligevel, og en indsugningsrens skader jo heller ikke.
Løser det problemet, så sparer han turen på værksted, og gør det ikke, så lufter han jeres andre forslag for værkstedet.
Vi kigger på det næste weekend, og hvis der er mere man lige kan tjekke (i en indkørsel, uden lift eller mekaniker uddannelse) så hører vi meget gerne fra jer!
PS: Pumpe noteret
Jeg prøver på ingen måde at lege dåse-mekaniker her
Mit spørgsmål var jo, hvad vi selv kunne tjekke hjemme i indkørslen, inden den røg på værksted for anden gang.
Tror sgu ikke vi kan tjekken en pumpe nede i tanken..
Men efter 100.000km trænger den jo nok til nye filtre alligevel, og en indsugningsrens skader jo heller ikke.
Løser det problemet, så sparer han turen på værksted, og gør det ikke, så lufter han jeres andre forslag for værkstedet.
Vi kigger på det næste weekend, og hvis der er mere man lige kan tjekke (i en indkørsel, uden lift eller mekaniker uddannelse) så hører vi meget gerne fra jer!
PS: Pumpe noteret
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Det er nu ikke sværere end at man lige vipper bagsædet op , i højre side er der så adgang til tanken , læg øret ned mod tanken imens en anden lige sætter tænkning på bilen , nu kan du høre om pumpen brummer eller ej
Er du i tvivl tar du låget af beholderen hvor brændstofsfilteret sidder i , når du har taget låget af sætter du tændning på bilen , nu skal der komme diesel ud (hold lige noget under ellers sviner det )
KOM SÅ IGANG
Er du i tvivl tar du låget af beholderen hvor brændstofsfilteret sidder i , når du har taget låget af sætter du tændning på bilen , nu skal der komme diesel ud (hold lige noget under ellers sviner det )
KOM SÅ IGANG
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Det lyder som noget jeg skal tjekke på min pishat.. den valgte at stoppe midt i det hele, her for 2 uger siden Den kunne ikke startes igen efter. først da jeg pumpede speederen helt vildt slog den i gang. der var nemlig heller ikke nogle fejl at udlæsenorn skrev:Det er nu ikke sværere end at man lige vipper bagsædet op , i højre side er der så adgang til tanken , læg øret ned mod tanken imens en anden lige sætter tænkning på bilen , nu kan du høre om pumpen brummer eller ej
Er du i tvivl tar du låget af beholderen hvor brændstofsfilteret sidder i , når du har taget låget af sætter du tændning på bilen , nu skal der komme diesel ud (hold lige noget under ellers sviner det )
KOM SÅ IGANG
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
YES SIR!!norn skrev:Det er nu ikke sværere end at man lige vipper bagsædet op , i højre side er der så adgang til tanken , læg øret ned mod tanken imens en anden lige sætter tænkning på bilen , nu kan du høre om pumpen brummer eller ej
Er du i tvivl tar du låget af beholderen hvor brændstofsfilteret sidder i , når du har taget låget af sætter du tændning på bilen , nu skal der komme diesel ud (hold lige noget under ellers sviner det )
KOM SÅ IGANG
Tak for beskrivelsen. Det tjekker vi også.
Som sagt må det vente til weekenden.
Han bor små 200 km fra mig.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
brændstof filter er 90tkm,på de fleste vw dieseler
men kør da forbi norn han burde relativ hurtigt finde fejlen
VH:
men kør da forbi norn han burde relativ hurtigt finde fejlen
VH:
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Bilen bor i Vestjylland, så når/hvis den ryger på værksted igen med denne fejl, så siger mekanikeren nok go'daw og ikke mojn
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Jeg ringede lige til den gamle og bad ham lytte til pumpen.
Han kunne tydeligt høre at den brummede i 1-2 sekunder, når der kom tænding på.
Så fungerer den vel fint?
Tak for hjælpen indtil videre
Han kunne tydeligt høre at den brummede i 1-2 sekunder, når der kom tænding på.
Så fungerer den vel fint?
Tak for hjælpen indtil videre
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Tandempumpe er en hyppig fejlkilde på dem. Har haft en passat med samme opførsel den lavede udsættere ved fuld belastning. Det var tandempumpen der ikke leverede tryk nok
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Den er med på listen over mistænkte
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=61179
Hvis værkstedet skal gøre noget ved den, kan man så forvente skift af hele pumpen eller bare pakningen?
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=61179
Hvis værkstedet skal gøre noget ved den, kan man så forvente skift af hele pumpen eller bare pakningen?
-
- Medlem
- Indlæg: 664
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mors
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Mener ikke at man kan skifte pakningen.
SÅ det må blive en ny tandempumpe. Jeg fik min skiftet, men filteret gik stadig tæt indtil jeg stoppede med at bruge Bell Add.
SÅ det må blive en ny tandempumpe. Jeg fik min skiftet, men filteret gik stadig tæt indtil jeg stoppede med at bruge Bell Add.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Ok.
Hvilket produkt fra BellAdd brugte du?
Har aldrig hørt det skulle være skadeligt.
Hvilket produkt fra BellAdd brugte du?
Har aldrig hørt det skulle være skadeligt.
-
- Medlem
- Indlæg: 664
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mors
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Jeg brugte almindelig dieseladditiv ved hver tankning.SHG skrev:Ok.
Hvilket produkt fra BellAdd brugte du?
Har aldrig hørt det skulle være skadeligt.
Derudover brugte jeg service rens engang i mellem.
Skal ikke kunne sige om min tank har været smurt ind i motorolie, så den lige skulle renses efter skift af tandempumpe.
Men jeg overvejer at prøve med dieseladditiv igen og så skifte filter oftere. Det koster trods alt ikke ret meget at skifte filteret.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Hej igen,
Så fik jeg skiftet brændstof, kabine og luftfilter på Passaten.
Det var uden tvivl brændstoffilteret, der var skyld i problemerne (pt)
Når jeg kørte en finger ned langs filteret, så var det tæmmelig snasket. Er det normalt efter 100.000km?
Jeg gjorde filter beholderen 100% ren og hældte rent diesel på inden jeg samlede det igen.
Vil tjekke det igen efter ca 1000km, og hvis det allerede er sort og snasket igen, så er det jo nok tandempumpen der skal skiftes..
Men lige nu kører den pisse godt.
Mange tak for jeres hjælp.
Så fik jeg skiftet brændstof, kabine og luftfilter på Passaten.
Det var uden tvivl brændstoffilteret, der var skyld i problemerne (pt)
Når jeg kørte en finger ned langs filteret, så var det tæmmelig snasket. Er det normalt efter 100.000km?
Jeg gjorde filter beholderen 100% ren og hældte rent diesel på inden jeg samlede det igen.
Vil tjekke det igen efter ca 1000km, og hvis det allerede er sort og snasket igen, så er det jo nok tandempumpen der skal skiftes..
Men lige nu kører den pisse godt.
Mange tak for jeres hjælp.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
det skal jo skiftes ved 90tkm,så ja det er nok snavset når man køre 10tkm over service
VH:
VH:
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Præcis.
Han nævnte da osse, at han skulle ha en snak med værkstedet.
Det er sgu ringe, at de ikke får den slags gjort..
Luft og kabine filter var osse møgbeskidte, da de heller ikke var blevet skiftet indenfor de 100.000 km
Bilen er blevet serviceret på autoriseret værksted.
Han nævnte da osse, at han skulle ha en snak med værkstedet.
Det er sgu ringe, at de ikke får den slags gjort..
Luft og kabine filter var osse møgbeskidte, da de heller ikke var blevet skiftet indenfor de 100.000 km
Bilen er blevet serviceret på autoriseret værksted.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
90kkm på et brændstoffilter lyder af meget. På min tdi er det 60kkm der er intervallet. Men den er jo også noget ældre...
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Hvis det var min bil, så ville jeg nok osse skifte oftere end 90.
Min far er nok som bilister er flest. Han overholder sine service hos den autoriserede mekaniker, og så går han ud fra at der er styr på tingene.
Det burde der jo osse at være!
Min far er nok som bilister er flest. Han overholder sine service hos den autoriserede mekaniker, og så går han ud fra at der er styr på tingene.
Det burde der jo osse at være!
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
samme tdi som din i min polo 9n var 90tkmUffe skrev:90kkm på et brændstoffilter lyder af meget. På min tdi er det 60kkm der er intervallet. Men den er jo også noget ældre...
VH:
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min
Forskellige filtertyper?
I min tidligere 1.9 TDI skiftede jeg hele beholderen (mener det var ved 60)
På denne 2.0 TDI skifter man bare et indsatsfilter i beholderen.
Måske er den ene løsning lidt nere effektiv end den anden?
Synes sgu stadig 90 er meget, og der er jo Ingen grund til at vente til filteret er svinet til.
Den slags mener jeg er en god idé at skifte forebyggende.
I min tidligere 1.9 TDI skiftede jeg hele beholderen (mener det var ved 60)
På denne 2.0 TDI skifter man bare et indsatsfilter i beholderen.
Måske er den ene løsning lidt nere effektiv end den anden?
Synes sgu stadig 90 er meget, og der er jo Ingen grund til at vente til filteret er svinet til.
Den slags mener jeg er en god idé at skifte forebyggende.