TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min

Indlæg af RIX » 15. maj 2012, 19:25

SHG skrev:Forskellige filtertyper?

I min tidligere 1.9 TDI skiftede jeg hele beholderen (mener det var ved 60)
På denne 2.0 TDI skifter man bare et indsatsfilter i beholderen.
Måske er den ene løsning lidt nere effektiv end den anden?

Synes sgu stadig 90 er meget, og der er jo Ingen grund til at vente til filteret er svinet til.
Den slags mener jeg er en god idé at skifte forebyggende.
det er ví helt enig i,jeg skifter også altid noget før ;)

VH:

Brugeravatar
Mike6
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. okt 2011, 14:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderholm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min

Indlæg af Mike6 » 28. maj 2012, 20:36

ManU_4ever skrev:Mener at brændstoffilteret skiftes efter hvert 60.000 km.

Men efter hvad jeg har erfaret så tættes filteret oftere når man bruger Bell Add dieseladditiv.

Efter jeg sidst fik skiftet brændstoffilter har jeg kørt 10.000+ km uden problemer. Men jeg er også stoppet med at bruge Bell Add.
tror seriøst det er et tilfælde? Kan ikke se forskel på filteret om der er brugt Bell ADD eller ej på de biler jeg laver.

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI'er dør/hakker ved ~3000 omdr/min

Indlæg af SHG » 14. okt 2012, 22:10

UPDATE:

Vi fik jo tjekket at brændstofpumpen i tanken virkede/knurrede. Det gjorde den.

Vi skiftede det møgbeskidte brændstoffilter samt luftfilteret, og bilen kørte her efter som en drøm..
Der gik dog ikke lang tid før brændstoffilteret igen var sort.

Ud fra al den fine info her i tråden tog han bilen på værksted, fortalte hvad vi havde prøvet, og at vi var blevet informeret om den skrøbelige tandempumpe, som jo sikkert skulle skiftes.

De tog bilen ind og reparerede den for ~9500,-
Nu, 1150 km senere tjekker vi filteret, og det er sort igen..

Er der nogen der vil tjekke regningen her under, og lure om de overhovedet har lyttet til bekymringen om tandempumpen?
Hvis den er en kendt svaghed, burde et VW værksted så ikke have skiftet den som det første??
Og hvorfor skifter de brændstofpumpen?

Billede

Billede

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af Watcher » 14. okt 2012, 22:16

Der ingen tandempumpe på den regning der ihvertfald... Så umiddelbart har de ik skiftet den :(
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af SHG » 14. okt 2012, 22:25

Hvis det viser sig at være tandempumpen der alligevel skal skiftes, så render det da hen og bliver pænt dyrt alt i alt :shock:

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af Watcher » 14. okt 2012, 22:31

Har en sprit ny liggende til 1800kr hvis det er, og så ka i evt få søren s2 til at skift den så slipper i billigt;)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af SHG » 14. okt 2012, 22:48

Jeg har skam luftet muligheden for ham ;)

Men der er 2 ting galt..
Der er alt for langt for ham til Ribe, og så er han jo blevet stædig og vil ha dem til at løse opgaven ordentligt!
Dog tror/håber jeg ikke, at han vil smide flere penge efter dem.

Jeg er med på at man ikke altid kan ramme plet i sin fejlfinding, men når nu kunden selv nævner en mulig kilde til fejlen, så er det da nederen at de tjekker alt muligt andet og problemet bare fortsætter..

Der er ingen af os der mener vi er klogere end mekanikeren (mht biler), men man føler da at de 9500,- kunne være brugt sjovere :)

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af Uffe » 19. okt 2012, 22:05

SHG skrev: Der er ingen af os der mener vi er klogere end mekanikeren (mht biler), men man føler da at de 9500,- kunne være brugt sjovere :)
Det er så her at det dumme svin kommer op i mig. Selvfølgelig er vi klogere end mekanikeren, det ses tydeligt! Det er ikke sjældent set at man i sin gode tro har kørt bilen til mekkeren, blevet flået, kommet på vagcars og herefter er man blevet reddet.

Det er heldigvis oftere omvendt rækkefølge tingene foregår i - ind på vagcars og få råd, herefter fortælle mekkeren hvad han skal skifte først.

Så der må sgu være nogen her der er klogere end den mekaniker vi alle er blevet flået af første gang :D

PS: Det er også en væsentlig fordel at der er et par hundrede mennesker der ser på ens problemer, frem for en enkelt mekaniker.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af ClausP » 19. okt 2012, 22:18

Det ser ud som om at de har troet at det var en utæt o-ring ved en dyse.
Pumpen i tanken har de også skiftet, måske den har været død af olieforgiftning.
Det ser nu ud til at din far nu skal ønske sige en ny tandempumpe.

Den gode side er jo så at o-ringene nu er skiftet :?:
Han fik jo også skiftet olie.
Og brændstof pumpen har jo nok været død (håber jeg da for værkstedet) så alle pengene er jo ikke spildt.
Det koster jo selvfølgelig at hive dyser ud og i, så når alt kommer til alt har fejlen kostet din far ca 3000,-
Og så måske endda, for dyserne skulle nok renses, ved ikke om det er nødvendigt at afmontere dem for det.
Folk der laver reparationer, laver også sommetider fejlskøn.
Kunsten ligger så i at være imødekommende når det viser sig at man har lavet en fejl.

Har du talt med værkstedet?
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: TDI'er dør/hakker.. (Update, Hjælp?)

Indlæg af SHG » 20. okt 2012, 08:43

Jeg har ikke talt med dem.
Jeg har givet min far de gode råd her inde fra, og han har så bedt værkstedet om at være opmærksomme på tandempumpen.

Pumpen de skiftede knurrede ved tænding, så den var vel okay?

Han er godt træt af at have betalt så mange penge for noget der ikke har løst problemet, og specielt når den formodede løsning er blevet serveret for dem inden de gik i gang.
Hvis ikke de retter op på det UB, så tror jeg ikke de ser ham igen.

Jeg melder lige tilbage hvad der ender med.


EDIT:
Nå, har lige hørt at de har bedt ham køre et par tankfulde diesel, og så skifte filteret igen.
At det var sort efter reparationen kunne åbenbart skyldes, at der stadig lå snask i systemet..

Besvar

Tilbage til "Motor"