Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16. feb 2010, 08:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt!
Hej Gutter,
Jeg har en rigtig fin Golf IV 1.8T AGU. Den er bygget ret meget om med stor intercooler, 3" rustfrie trykrør, ny indsugning, kugleleje turbo (kan sgu ikke se hvilken det er), ny udstødningsmanifold og eBoost ladetrykstyring.
Problemet er, at den godt kan starte osv, men den går ret dårligt og har svært ved at tage speederen ordentligt. Den kører alt for fedt. Den står og danser i tomgang omkring de 600-800 rpm. VCDS melder ikke om nogle relevante fejlkoder, men lambdasonden måler at den kører en hel del for fedt og forsøger at justere dette men den kan ikke justere mere end -20,3%, og der er den stadig for fed.
Når man har trykket på speederen og slipper den igen, så dør den enten, eller står og hoster ved 4-500rpm indtil den ind imellem redder sig selv. Man kan end ikke holde den i gang ved at tæske speederen helt i bund.
Alle sensorer inkl kølevandstemp ser fine ud, dog er vi lidt i tvivl om luftmassemåleren da den umiddelbart er lidt sløv og ind imellem hopper lidt i målingerne. Den er forsøgt renset med bremserens uden nogen forskel. Den har været forsøgt udskiftet med en ny til en 1.8T AGU, men det gik den blot værre af. RH-Motorsport fortæller at den måske kan være udskiftet til en måler fra en anden bil, men Bosch nummeret på den nuværende måler er ubrugeligt...
Alle vacuumslanger er tjekket, og der er sprøjtet æter rundt i motorrummet uden ændring i motorgangen, så utæthed burde der ikke være. Der er dog 1 slange som ikke er tilsluttet. Jeg har tegnet en rød pil på et billede jeg har fundet på nettet. Derudover er den runde dims (omringet med orange) heller ikke på min bil - men det er måske fordi alle rør er erstattet med rustfrie trykrør??
Hvis ikke den slange har betydning for hvordan motoren går, hvad kan det så være?? Mit sidste bud er luftmassemåleren. Ved i hvilken bil man typisk tager den fra når man laver de her 3" turboombygninger? For 1.8T massemåleren sidder jo normalt i et noget mindre rør end 3"...
Stefan
Jeg har en rigtig fin Golf IV 1.8T AGU. Den er bygget ret meget om med stor intercooler, 3" rustfrie trykrør, ny indsugning, kugleleje turbo (kan sgu ikke se hvilken det er), ny udstødningsmanifold og eBoost ladetrykstyring.
Problemet er, at den godt kan starte osv, men den går ret dårligt og har svært ved at tage speederen ordentligt. Den kører alt for fedt. Den står og danser i tomgang omkring de 600-800 rpm. VCDS melder ikke om nogle relevante fejlkoder, men lambdasonden måler at den kører en hel del for fedt og forsøger at justere dette men den kan ikke justere mere end -20,3%, og der er den stadig for fed.
Når man har trykket på speederen og slipper den igen, så dør den enten, eller står og hoster ved 4-500rpm indtil den ind imellem redder sig selv. Man kan end ikke holde den i gang ved at tæske speederen helt i bund.
Alle sensorer inkl kølevandstemp ser fine ud, dog er vi lidt i tvivl om luftmassemåleren da den umiddelbart er lidt sløv og ind imellem hopper lidt i målingerne. Den er forsøgt renset med bremserens uden nogen forskel. Den har været forsøgt udskiftet med en ny til en 1.8T AGU, men det gik den blot værre af. RH-Motorsport fortæller at den måske kan være udskiftet til en måler fra en anden bil, men Bosch nummeret på den nuværende måler er ubrugeligt...
Alle vacuumslanger er tjekket, og der er sprøjtet æter rundt i motorrummet uden ændring i motorgangen, så utæthed burde der ikke være. Der er dog 1 slange som ikke er tilsluttet. Jeg har tegnet en rød pil på et billede jeg har fundet på nettet. Derudover er den runde dims (omringet med orange) heller ikke på min bil - men det er måske fordi alle rør er erstattet med rustfrie trykrør??
Hvis ikke den slange har betydning for hvordan motoren går, hvad kan det så være?? Mit sidste bud er luftmassemåleren. Ved i hvilken bil man typisk tager den fra når man laver de her 3" turboombygninger? For 1.8T massemåleren sidder jo normalt i et noget mindre rør end 3"...
Stefan
- Vedhæftede filer
-
- Motor fra google.
- golfmotor.jpg (125.17 KiB) Vist 518 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Vil også gætte på, at det er luftmassemåleren, som laver pjatrøv. Størrelsen af huset skal jo stemme overens med størrelsen af dyserne, medmindre mappet er korrigeret, så de to ting stemmer overens. Hvilke dyser kører bilen med?
Normalt skifter man bare huset til luftmassemåleren og bruger den originale.
Normalt skifter man bare huset til luftmassemåleren og bruger den originale.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16. feb 2010, 08:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Hej og tak for svaret
Jeg er ikke præcis klar over hvilke dyser den kører med da jeg ikke selv har bygget eller fået bygget den.
Jeg skulle jo også mene at det burde være standard luftemassemåleren der blev brugt, men en ny måler gjorde det bare værre, så gætter på man har brugt en måler fra en anden bil af en art.
Jeg er ikke præcis klar over hvilke dyser den kører med da jeg ikke selv har bygget eller fået bygget den.
Jeg skulle jo også mene at det burde være standard luftemassemåleren der blev brugt, men en ny måler gjorde det bare værre, så gætter på man har brugt en måler fra en anden bil af en art.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Ved du, hvem der har kørt den ind? Har den nogensinde kørt godt med det nuværende setup?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16. feb 2010, 08:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Nej det ved jeg desværre ikke. Derudover vil jeg sige, at vurderet på setuppet og på resten af bilens opbygning, så er jeg ret sikker på den er færdigbygget. Der er i hvert fald ikke rigtig nogle løse ender, og der er også loddet en chip i motorstyringen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16. feb 2010, 08:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Flere ideer, or nogen der ved om den lille slange samt runde dims er relevant?
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
det krumtap udluftning. hvis den sidder i det fri også på din indsugnings slange så suger den en.del.luft uden om lmm kan være derfor
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
en gang for alle kør enten til ktech,eller jvk tuning,det bliver billigst i længden
altså at kigge fysisk på en føler og tror den er iorden fordi den er ren,så er jeres udgangs punkt ikke særlig højt og chancen for i bliver snydt på et alm værksted meget stor.
VH.
altså at kigge fysisk på en føler og tror den er iorden fordi den er ren,så er jeres udgangs punkt ikke særlig højt og chancen for i bliver snydt på et alm værksted meget stor.
VH.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
Det rør hvor luftfilteret sidder på. (det grønne).
Der sidder "den runde dims" normalt.
Er der hul nu hvor den runde dims ikke er deri.
For så får motoren ikke den korrekte mængde luft i forhold til LLM målinger.
Søren S2
Der sidder "den runde dims" normalt.
Er der hul nu hvor den runde dims ikke er deri.
For så får motoren ikke den korrekte mængde luft i forhold til LLM målinger.
Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
nu må jeg os spørge ligger din motor i en golf 2 også? da jeg syns det billede ligner ret meget en gammel 2 med 1.8t motor i. syn ik jeg kunne læse mig frem til om din bil er en 2 eller 4, hvis deen er bygget i en 2'er kan der være mange fejl på den
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
- Riber
- Nyt medlem
- Indlæg: 159
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
ostetyven skrev:nu må jeg os spørge ligger din motor i en golf 2 også? da jeg syns det billede ligner ret meget en gammel 2 med 1.8t motor i. syn ik jeg kunne læse mig frem til om din bil er en 2 eller 4, hvis deen er bygget i en 2'er kan der være mange fejl på den
Se tekst ved billedet, der står motor fra google.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Godt pumpet 1.8T AGU vil ikke gå ordentligt - prøvet alt
det så jeg godt. men derfor kunne det jo være han os havde sin i en g2, hvori at problemet kunne ligge der? tænker det vel ikke så svært at finde en g4 med agu motor i og billed af på nettet
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"