Side 1 af 1

Fjerne egr ventil

: 14. maj 2012, 19:17
af wahlstrom
Nå.. Min egr sveder meget.. Den er lukket med Egr-mod fra Landberg

Og har en smule oliespild ned af siden under den..
Eller også er det noget olie fra turbo retur slangen.. Finder ud af i morgen..

Men tænker at erhverve mig disse to kits:
http://www.egrvalve.co.uk/index.php?pag ... e-EGR-Kits
http://www.egrvalve.co.uk/index.php?pag ... her-System

Nogen der har nogen indvendinger?
Altså om egr røret er udnødvendigt, når den nu er "lukket"

Re: Fjerne egr ventil

: 14. maj 2012, 20:12
af GV
Hej Wahlstrom

Bare til lidt inspiration, så lavede jeg mit eget kit da min EGR også begyndte at svede en del:
Billede

Det er sådan set bare en laserskåret flange og en stump rustfast svejst sammen. Fik en lille "pølle" svejset på kraven så slangen ikke bliver skudt af med det samme :) Har også fået skåret en lille flange til at lukke EGR tilslutningen på udstødningsmanifolden. Ser sådan ud (har dog fået en byge sort maling så det ikke er så iøjenfaldene).:
Billede

Der er ikke blevet pillet med styreboksen, men den kører langt bedre end før -> hurtigere speeder respons ved mellem accelerationer.
Eneste minus jeg lige kan finde er at motoren"rusker" en anelse mere når man slukker motoren, men det er sikkert fordi der ikke er pillet ved styreboksen.

Uanset hvad du vælger, så er det helt sikkert det rette valg :D

Mvh
Søren

Re: Fjerne egr ventil

: 14. maj 2012, 20:41
af wahlstrom
Super.. Dog må jeg nok betale mig fra det.. Der findes sikkert billigere på eBay..
Og så er der catch tanken..
Den slange der går fra ventildækslet går jo ned til indsugningen.. Og laver mindst ligeså meget snask som egr...
Så hvis der er nogle der har monteret catch tank på såden en TDI, så gerne nogle hits...

Men tak Søren ... Kan se din også er lidt fedtet? Fandt du hvad det skyldtes??

Re: Fjerne egr ventil

: 14. maj 2012, 21:05
af GV
wahlstrom skrev:Super.. Dog må jeg nok betale mig fra det.. Der findes sikkert billigere på eBay..
Og så er der catch tanken..
Den slange der går fra ventildækslet går jo ned til indsugningen.. Og laver mindst ligeså meget snask som egr...
Så hvis der er nogle der har monteret catch tank på såden en TDI, så gerne nogle hits...

Men tak Søren ... Kan se din også er lidt fedtet? Fandt du hvad det skyldtes??
Jeg har ærlig talt ikke skildt den ad for at finde fejlen, men som regel er det membranen som bliver utæt.

Har ikke lavet catch tank på min.....endnu, men det kommer sikkert :)

Held og lykke med projektet!

Re: Fjerne egr ventil

: 14. maj 2012, 21:22
af wahlstrom
Membranen i egr ventilen? Ja det er en mulighed. Har også læst mig til tilstoppet krumtapsudluftning, utæt turbo retur slange..

Men jeg "vasker" olien væk i morgen, og så regner jeg med utætheden viser sig selv....

Fjerne egr ventil

: 15. maj 2012, 15:23
af wahlstrom
Ligner også det er min Egr ventil der soder og drypper... Men tænker på syn og det erstatningsrør?? Det jo no-go.. Men billigere end ny/brugt Egr ventil..

Re: Fjerne egr ventil

: 16. maj 2012, 20:53
af GV
wahlstrom skrev:Ligner også det er min Egr ventil der soder og drypper... Men tænker på syn og det erstatningsrør?? Det jo no-go.. Men billigere end ny/brugt Egr ventil..
Jeg kører til syn som den er, tror ikke på at de kan måle at EGR er fjernet. Når de måler på en Diesel er det med klampen i bund hvor EGR alligevel er slået fra.

Re: Fjerne egr ventil

: 16. maj 2012, 21:26
af Rittersport
Der er fordele og ulemper ved at fjerne det originale.

En af ulemperne er at man mister sit stopspjæld og dermed muligheden for at kvæle motoren ved et evt runaway som heldigvis er forholdsvis sjældent idag.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=62309

Fjerne egr ventil

: 16. maj 2012, 23:19
af wahlstrom
Flere ulemper??
Forhåbentligt mange fordele...

Overvejer som sagt også noget catch tank så olietågerne ikke kommer ind i indsugningen..