Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Besvar
Tim B
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 11. nov 2011, 08:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af Tim B » 24. maj 2012, 09:54

Hej med jer håber i kan hjælpe.

Jeg har en kammerat der har en Skoda Fabia greenline 1,2 TDI

Vi har udlæst en fejl P0405 hvor jeg kan se at der er fejl på EGR ventilen.

Kan se det kan være dårlig forbindelse eller en defekt ventil.

Er der nogle af jer der er bekendt men den det skulle være et normalt problem på 1,2 TDI'erne?

Der er stadig garanti på bilen så går ud fra den bare skal havde det ordnet men blev bare nysgerrig

http://www.dtcsearch.com/P0405/

http://www.obd-codes.com/p0405

hilmar
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 10. dec 2008, 23:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: BP Autoteknik
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af hilmar » 17. sep 2012, 22:05

How nu har jeg en magen til. Er opskriften bare en ny EGR ventil ? fejlkoden er 15536 men kan ikke finde meget om den
Nu med nyåbnet autoværksted i Randers beliggende i Jægergade 8 Vorup

BP autoteknik
25383058

Følg os på Facebook og se vores gode tilbud.
https://www.facebook.com/pages/Bp-Autot ... 9386778442

Testere.
VCDS .
Texa Navigator.
MaxiDas 708DS.
MaxiSys ms908Pro
Abritus
Ford IDS.
LEXIA 3 Citroen/peugeot.
PicoScop 2 kanals
+ det løse

Liqui Moly Center

Brugeravatar
yaknudsen
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26. apr 2009, 22:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Fejl P0405 Udstødnings tilbageføring sensor "A" signal for l

Indlæg af yaknudsen » 12. nov 2012, 16:42

Jeg har fået samme fejlkode på min Polo Bluemotion 1.2 TDI (det er velsagtens præcis samme motor som trådstarters Skoda).

Motorlampen på instrumentbrættet tændte. Bilen er som nævnt en VW Polo Bluemotion 1.2 TDI. Den har kørt 51.000 km. og er præcis 2 år og 10 dage gammel så garantien er velsagtens udløbet. Suk. Og ja.... jeg kører 'øko kørsel'. Gennemsnit lige omkring 25 km/l. Men der køres yderst sjældent kortere ture end 50 km. pr. tur, og den får dagligt lov til at køre 2 gange ca. 10 km. på motorvej lige omkring de 110-130 km/t.

Et kig i bilens brugervejledning fortæller at man bør køre en tur på ca. 15 minutter i 4. gear ved 70 km/t. Øjensynlig for at få brændt katalysatoren med mere fri for sod og koks.

Det gjorde jeg så. Det hjalp ikke :-( Så en tur på motorvejen. 20 minutter ved 110 km/t i fjerde gear. Det hjalp heller ikke :-(

Har nu investeret i en mobilscan adapter til min Android mobil, (adapter købt hos T.Svansen) og mobilscan applikationen viste at bilen havde logget fejlkode P0405 2 gange. Den ene markeret i mobilscan applikationen med rødt, den anden med gult.

Begge fejl blev slettet med mobilscan applikationen, og motorlampen slukkede. Så langt så godt.

MEN. Kort efter blev der logget endnu en P0405 fejl - men INGEN TÆNDT MOTORLAMPE! (i hvert fald ikke endnu).

Værdierne for EGR, fejl varierer helt fra -100 til +100 når motoren kører i tomgang og man 'dapper' ganske let på speederen. Er det normalt?

--- Klip fra mobilscan rapporten ---
MobilScan – Fejlkoder
P0405 Udstødnings tilbageføring sensor "A" signal for lavt
--- klap --

Spørgsmålet er nu, har jeg mon en sensor der er defekt. Eller en EGR ventil der er groet fast i sod. Eller noget. Hvor bekymret skal jeg være. Er der nogen der har nogle erfaringer som de kan dele med os som ikke har de helt store mekaniker talenter.
September 2001 - Oktober 2010 : Lupo 3L
November 2010 - ? : Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N

Brugeravatar
yaknudsen
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26. apr 2009, 22:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af yaknudsen » 24. dec 2012, 21:40

Så må jeg nok hellere "binde en sløjfe" på mit indspark i denne tråd. Måske kan andre have glæde af mine erfaringer.

Fik skiftet en sensor - den der sidder på/ved partikelfiltret. Sensoren kostede omkring 900 gode danske kr. hertil timeløn.
Den sidder BESTEMT ikke let tilgængeligt ;-( Det hjalp desværre ikke. Motorlampen tændte igen efter nogle få hundrede kilometer.

Fik så skiftet hele EGR enheden (en ordentlig klump med elektromotor, slanger, ledninger og hvad ved jeg). Godt 2500
kr. for EGR enheden, hertil timeløn. DET hjalp!

EGR enheden var i restordre en uges tid, for som min mekaniker fortalte mig: Dem bliver der skiftet temmelig mange af for tiden.
Og man kan tilsyneladende ikke få reservedele til EGR enheden. Derfor er man så vidt jeg er orienteret nødt til at skifte hele EGR enheden i en lignende situation.

Tak for kaffe. Det er edder-dælme dyrt at være god ved miljøet siger jeg bare.
September 2001 - Oktober 2010 : Lupo 3L
November 2010 - ? : Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af kennyB » 24. dec 2012, 21:55

Jeg fik lige i starten af december skiftet min EGR ventil på Polo'en.
Havde 10 dage tilbage af garantien, og sagde til indskriveren at jeg da var heldig med at der stadig var garanti på den.
Hun fortalte så, at hvis man var kommet derned og den var gået noget tid over garantien, så havde de skiftet den alligevel U/B. VW er åbenbart godt klar over at den går nemt i stykker..
Det skrev 6 timer på for at skifte den. Puha! :?

Fejlkode (VCDS):

15536 - EGR Temp Sensor (G98)
P0405 00 [136] - Signal too Low
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 21
Mileage: 51207 km

Mvh
KennyB

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

fjoe
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. maj 2013, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af fjoe » 1. jun 2013, 00:18

Samme problem .
Har fået skiftet egr ventil 2 gange samt en føler /sensor men ingen af delene løste problemet.
På min Skoda green line combi 1,2 TDI garantien er udløbet og så er Skoda ikke til at snakke med mere selvom de har anerkendt fejlen ved at prøve at rette den utallige gange uden held .
Kontaktede derfor et andet værksted som hurtigt fandt fejlen.rensede manifold en og skiftede en mapsensor mener jeg den hedder ret mig vist det er forkert. Nu er problemet tilsyneladende løst.
Så meget for autorisererede værksteder som forlanger 575 spir i timen.vorherrebevareos

EM Autocenter ApS
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. jan 2014, 10:57
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl P0405 Egr Ventil Skoda Fabia 1,2 Tdi

Indlæg af EM Autocenter ApS » 1. jun 2015, 06:55

Hej :p

jeg har lige haft en wv polo 1.2 med samme fejl.
Da jeg har haft denne fejl på golf 1.6 tdi også. Var jeg ikke så usikker på at det var egr-ventilen / køler det var galt med.
Men da jeg så havde udskifte den og fejlen stadig var der. Så kom jeg på en opgave. Jeg kontrolleret at ledninger til ventilen var i orden. (det var de) der efter så jeg på min cdvs tester at når jeg aktiveret egr-ventilen, at parameteren fultes ad. Det gjorde de.
Men de var ikke magen til den vardi som motor computeren for skrev den skulle ha ved start.
Da dette var en uorginal egr-ventil/køler jeg havde fået ved ftz.
Så under søgte jeg at det nu var den rigtige ventil jeg havde fået. (det var det.)
jeg fik bilen til wv. Det gjorde jeg for at få under søgt om der var opdateringer til motorcomputeren. For jeg ved at nogle af 1.2 / 1.6 liters motoren skal opdateres efter udsk. Af egr-ventilen / køler.

Så måtte jeg igen kontroler parameter på min vcds. De var som før.
Jeg tog så en beslutning om at sætte en oe del på.

Efter bilen fik en oe egr-ventil / køler på. Var problemet løst. Og bilen kører fint igen.

Så min andbefaling er at udsk. Disse egr-ventiler med oe dele. Så er man fri for alt det døj. Den sider jo ikke lige frem pisse godt. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af eriksn » 1. jun 2015, 18:52

Jeg har også fået skiftet,den lede Egr ventil/køler på min fabia 1,6 tdi cr ,fik 80%kulance på reservedelen,men ingen kulance på arbejdsløn ??? bilen er under 5 år og har kun kørt 95000 ,det er super dårlig service fra skoda ,andre mærke værksteder giver 5 års motor garanti og ubegrænset km der ku de lære noget ,de ved jo godt det er noget skrammel de har solgt bilen med.
Jeg har skrevet til skoda danmark og gjort opmærksom på min utilfredshed med snollede 80 % på ventilen ,da det er deres timeløn der gør naller 6900 kr ,skulle de have for at udskifte en del som de udmærket er klar over ikke holder. (de burde jo advare deres kunder mod at købe deres skrammel) jeg har efter denne sure oplevelse (hvor jeg ovenikøbet fik at vide at den nye Egr ventil nok kun ville holde ca 50000 km) fået lavet en Egr delete ovre hos Fredslund,så nu er den lukket forever.
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

Keldbroe
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af Keldbroe » 1. jun 2015, 20:13

Og vi er enige om at man ikke kan lave egr delete på 1,2 TDi'erne endnu?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af Sorens2 » 1. jun 2015, 21:05

Keldbroe skrev:Og vi er enige om at man ikke kan lave egr delete på 1,2 TDi'erne endnu?
JO. Kommer nok aldrig da "chips´ne" i den styring ikke kan skrives.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Keldbroe
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af Keldbroe » 1. jun 2015, 22:55

Sgu ærgerligt... Så bliver det dyrt i Egr reparationer for os der har været så dumme at købe en :-(

SwifferBot
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. nov 2019, 06:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af SwifferBot » 2. nov 2019, 07:13

Har netop fået samme fejl på min Fabia 1,2 TDI fra 2014 med ca 138000Km på tælleren.
Jeg mistænker at fejlen er opstået efter dieselgate opdateringen som min bil fik i slutningen af 2018 og i den forbindelse ville jeg høre om der er noget udvidet garanti på nogle komponenter i motoren efter den opdatering her i danmark som der efter sigende skulle være i USA?

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Fejl P0405 EGR ventil Skoda Fabia 1,2 TDI

Indlæg af Markhh » 2. nov 2019, 11:40

Op til 2 år efter opdatering under 250000 km og Le service skal være overholdt på autoiseret værksted. Men det nemmeste er sgu nok at tage fat i dem som laver bilen altså værkstedet 8-)

Besvar

Tilbage til "Motor"