VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Besvar
buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af buddalight » 2. jun 2012, 22:34

Min T5 (Fra 11/2004, 140.000 km) hakker voldsomt og mister kraft ved accelleration. Bilen bruger ikke olie, bruger ikke kølervæske, har nyt brændstoffilter og kører ca. 13 km/l. Har fået den chekket på VW værksted. De kontrollerede bilen for elektroniske fejl (Luftmassemåler, trykmåler etc.) uden at finde nogen fejl. Nu skal den tilbage på værkstedet da de nu vil trykprøve dieselpumpen (I motorrummet). Er der nogen her som har haft samme problem og har fået det løst ??

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af kristian » 2. jun 2012, 23:57

Plejer at være brændstoffilter eller defekte dyser
Touareg 3,0TDI
Aalborg

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af bslaursen » 3. jun 2012, 08:06

Ja samme som Kristian.
Fuel filter stoppet pga af defekt tandempunpe. Skær filteret op og se om det er lukket af motorolie. - løsning: filter plus pumpe.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af buddalight » 3. jun 2012, 16:26

bslaursen skrev:Ja samme som Kristian.
Fuel filter stoppet pga af defekt tandempunpe. Skær filteret op og se om det er lukket af motorolie. - løsning: filter plus pumpe.
Tusind tak for hurtige tilbagemeldinger. Snakkede med værkstedet som også mener det med stor sandsynlighed er pumpen i motorrummet som er færdig.

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af buddalight » 9. jul 2012, 22:06

bslaursen skrev:Ja samme som Kristian.
Fuel filter stoppet pga af defekt tandempunpe. Skær filteret op og se om det er lukket af motorolie. - løsning: filter plus pumpe.

I har ret. Bilens tandempumpe var defekt. Nyt brændstoffilter og pumpe. 7.000 kr. hos VW i Fr-sund. Bilen kører nu som en drøm :D

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af kristian » 9. jul 2012, 22:09

Super med tilbagemelding
Touareg 3,0TDI
Aalborg

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accelleration

Indlæg af buddalight » 14. sep 2012, 12:04

buddalight skrev:Min T5 (Fra 11/2004, 140.000 km) hakker voldsomt og mister kraft ved accelleration. Bilen bruger ikke olie, bruger ikke kølervæske, har nyt brændstoffilter og kører ca. 13 km/l. Har fået den chekket på VW værksted. De kontrollerede bilen for elektroniske fejl (Luftmassemåler, trykmåler etc.) uden at finde nogen fejl. Nu skal den tilbage på værkstedet da de nu vil trykprøve dieselpumpen (I motorrummet). Er der nogen her som har haft samme problem og har fået det løst ??
Så er den gal igen :cry: Kørte på ferie sydpå. Lige efter Putgarden mistede motoren sin kraft og det var som om den gik fra 130 til 30 HK (Ingen advarselslamper lyste). Listede til VW værksted der målte på bilen og konstarede, at en ventil som styrede turboen var slået fra på grund af for højt tryk. Jeg startede bilen og den kørte herefter helt perfekt de næste 2000 km. Efter 14 dages ferie, hvor bilen kørte perfekt, satte vi kursen hjemover. Efter 150 km kørsel skete det samme igen - fra 130 - 30 HK. Slukkede motoren og startede den efter 3 minutter. Herefter kørte den perfekt hele vejen hjem, Der har siden ingen problemer været ???? Hvad sker der - er det turboen eller en eller anden føler/ventildims ?? Nogen bud ?

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Sv: VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accellera

Indlæg af Søren K » 14. sep 2012, 12:09

buddalight skrev:
buddalight skrev:Min T5 (Fra 11/2004, 140.000 km) hakker voldsomt og mister kraft ved accelleration. Bilen bruger ikke olie, bruger ikke kølervæske, har nyt brændstoffilter og kører ca. 13 km/l. Har fået den chekket på VW værksted. De kontrollerede bilen for elektroniske fejl (Luftmassemåler, trykmåler etc.) uden at finde nogen fejl. Nu skal den tilbage på værkstedet da de nu vil trykprøve dieselpumpen (I motorrummet). Er der nogen her som har haft samme problem og har fået det løst ??
Så er den gal igen :cry: Kørte på ferie sydpå. Lige efter Putgarden mistede motoren sin kraft og det var som om den gik fra 130 til 30 HK (Ingen advarselslamper lyste). Listede til VW værksted der målte på bilen og konstarede, at en ventil som styrede turboen var slået fra på grund af for højt tryk. Jeg startede bilen og den kørte herefter helt perfekt de næste 2000 km. Efter 14 dages ferie, hvor bilen kørte perfekt, satte vi kursen hjemover. Efter 150 km kørsel skete det samme igen - fra 130 - 30 HK. Slukkede motoren og startede den efter 3 minutter. Herefter kørte den perfekt hele vejen hjem, Der har siden ingen problemer været ???? Hvad sker der - er det turboen eller en eller anden føler/ventildims ?? Nogen bud ?
Har prøvet det samme for halvandet år siden, på vej hjem fra ski, til alt held var vi kommet over Kassel, ellers var det aldrig lykkedes. Men slukkede i fem minutter og tjekkede trykslanger osv, kunne intet galt finde, startede igen og alt var i orden. Her i sommers, et år efter, gjorde den det igen, på værksted og ny ladetryksventil på, det hjalp... 1.9 tdi.
Vh Søren K


buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: VW T5, 2.5 TDI, 130 HK hakker voldsom ved accellera

Indlæg af buddalight » 14. sep 2012, 14:18

Søren K skrev:
buddalight skrev:
buddalight skrev:Min T5 (Fra 11/2004, 140.000 km) hakker voldsomt og mister kraft ved accelleration. Bilen bruger ikke olie, bruger ikke kølervæske, har nyt brændstoffilter og kører ca. 13 km/l. Har fået den chekket på VW værksted. De kontrollerede bilen for elektroniske fejl (Luftmassemåler, trykmåler etc.) uden at finde nogen fejl. Nu skal den tilbage på værkstedet da de nu vil trykprøve dieselpumpen (I motorrummet). Er der nogen her som har haft samme problem og har fået det løst ??
Så er den gal igen :cry: Kørte på ferie sydpå. Lige efter Putgarden mistede motoren sin kraft og det var som om den gik fra 130 til 30 HK (Ingen advarselslamper lyste). Listede til VW værksted der målte på bilen og konstarede, at en ventil som styrede turboen var slået fra på grund af for højt tryk. Jeg startede bilen og den kørte herefter helt perfekt de næste 2000 km. Efter 14 dages ferie, hvor bilen kørte perfekt, satte vi kursen hjemover. Efter 150 km kørsel skete det samme igen - fra 130 - 30 HK. Slukkede motoren og startede den efter 3 minutter. Herefter kørte den perfekt hele vejen hjem, Der har siden ingen problemer været ???? Hvad sker der - er det turboen eller en eller anden føler/ventildims ?? Nogen bud ?
Har prøvet det samme for halvandet år siden, på vej hjem fra ski, til alt held var vi kommet over Kassel, ellers var det aldrig lykkedes. Men slukkede i fem minutter og tjekkede trykslanger osv, kunne intet galt finde, startede igen og alt var i orden. Her i sommers, et år efter, gjorde den det igen, på værksted og ny ladetryksventil på, det hjalp... 1.9 tdi.
Hej Søren. Det lyder godt - jeg har nemlig talt med VW værkstedet, og ifølge dem er det umuligt at måle sig frem til hvorvidt det er turboen eller ventilen du omtaler. Tror jeg får skiftet ventilen og ser om ikke det er nok. Tak for indlæg :-)

VH Ole

Besvar

Tilbage til "Motor"