1.8T problemer. Tandrem var hoppet 3 tænder!
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
1.8T problemer. Tandrem var hoppet 3 tænder!
Jeg har et underligt problem med min bil.
Hvis man lister afsted kan man godt få den op i omdr/fart/tryk, men hvis man er bare en smule ivrig med pedalen gå det galt.
Det samme sker også når man trykker til den i frigear:
Den får svært ved at tage omdr. og motorlyden ændre sig markant.
Lyden er dyb og hul.
Motor: APX 225hk
Skiftet: LMM, Tændrør, tændspoler.
Testet: Benzintryk ved dysebro, utætheder i vacuum/boost systemt. utætheder i udstødningssystem (manifold/turbo/forrør), lambdasensor. Ingen fejl i VCDS / Bosch tester.
Værkstedet er ved at give op. Nogen gode ideer?
Hvis man lister afsted kan man godt få den op i omdr/fart/tryk, men hvis man er bare en smule ivrig med pedalen gå det galt.
Det samme sker også når man trykker til den i frigear:
Den får svært ved at tage omdr. og motorlyden ændre sig markant.
Lyden er dyb og hul.
Motor: APX 225hk
Skiftet: LMM, Tændrør, tændspoler.
Testet: Benzintryk ved dysebro, utætheder i vacuum/boost systemt. utætheder i udstødningssystem (manifold/turbo/forrør), lambdasensor. Ingen fejl i VCDS / Bosch tester.
Værkstedet er ved at give op. Nogen gode ideer?
Senest rettet af Smartass 25. jul 2012, 09:22, rettet i alt 7 gange.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- ScOtcH
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 4. apr 2011, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Erik Frandsen Aps
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer
Hvad med ladetryksføler/mapsensor og evt. kølevandstemperaturføler..
Køretøj:
Skoda Octavia Combi elegance 2.0 TDI PD DPF
140 HK 8v BMM
Skoda Octavia Combi elegance 2.0 TDI PD DPF
140 HK 8v BMM
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Begge kølevandstemperaturfølere måler korrekt.ScOtcH skrev:Hvad med ladetryksføler/mapsensor og evt. kølevandstemperaturføler..
Ladetryksføleren har jeg faktisk ikke kigget på, men den kan godt køre ved tryk, man man sniger sig langsomt derop.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8T problemer
Tilstoppet udstødning? Nemt at tjekke hvis man er to.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Det er vel mest sandsynligt at det er katten der er faldet sammen så?Swobber skrev:Tilstoppet udstødning? Nemt at tjekke hvis man er to.
Hvordan tjekker man det lettest?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8T problemer
En giver gas og en anden mærker om der kommer nok gas ud af udstødningen.
Går ud fra at den slet ikke kan trække ordenligt.
Går ud fra at den slet ikke kan trække ordenligt.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Nej den trækker overhovedet ikke når den får pedal.Swobber skrev:En giver gas og en anden mærker om der kommer nok gas ud af udstødningen.
Går ud fra at den slet ikke kan trække ordenligt.
Jeg tror bare ikke at det er udstødningen. For hvis man lister den, kan man faktisk godt få den til at lave tryk. Det ville vel ikke være muligt med en stoppet udstødning?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Thomas J
- Medlem
- Indlæg: 1250
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VAGParts.dk
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer
Jeg har prøvet det samme på en Audi s2 jeg skulle lave og det vidste sig at være defekt toppakning..
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 29. jul 2011, 17:28
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer
for mig lyder det som et problem jeg har haft
det var en silikone slange der var ved at ryge af et tryk rør så når jeg ga den gas vippede motoren og hullet imellem slange og tryk rør blev støre og den ville ingen ting
men ved lav gas vippede motoren ikke og så kunne jeg godt køre
den kunne så ikke komme ret langt op i lade tryk
det var en silikone slange der var ved at ryge af et tryk rør så når jeg ga den gas vippede motoren og hullet imellem slange og tryk rør blev støre og den ville ingen ting
men ved lav gas vippede motoren ikke og så kunne jeg godt køre
den kunne så ikke komme ret langt op i lade tryk
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
1.8T problemer
Defekt cat eller stoppet udst., og jo det er før set at cat/udst. først blokker når den får et gasstød men ikke hvis man gir stille gas eller bilen ikke trækker.
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Jeg har snakket med værkstedet og de har afvist at det skulle være tilfældet. Jeg har ikke selv testet da den stadig står på værkstedet.sjettal skrev:Defekt cat eller stoppet udst., og jo det er før set at cat/udst. først blokker når den får et gasstød men ikke hvis man gir stille gas eller bilen ikke trækker.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Katten er blevet tjekket af kyndig mek'er (Fredslunds), tak for hjælpen!sjettal skrev:Defekt cat eller stoppet udst., og jo det er før set at cat/udst. først blokker når den får et gasstød men ikke hvis man gir stille gas eller bilen ikke trækker.
Jeg har fået installeret et blandingsur (AFR), og som Søren rigtigt nok var inde på, så får det alt for meget suppe.
Med pedalen i tæppet ryger den hurtigt helt ned på 10 og bliver der til man slipper pedalen
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
Re: 1.8T problemer
Har du set benzintrykket er stabilt, når motoren bliver belastede?? jeg har selv prøvet noget der hen af, hvor der var knæk på retur slangen, så var benzin trykket ikke stabilt, den hukkede og hakkede når man gav den gass, men kørte man den pænt var der ingen ting galt..
Har du monteret en extern benzin pumpe? så skal der nok en større retur slange på..
Har du monteret en extern benzin pumpe? så skal der nok en større retur slange på..
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Værkstedet har tjekket benzintrykket, men hvor grundigt ved jeg ikke.clausuhansen skrev:Har du set benzintrykket er stabilt, når motoren bliver belastede?? jeg har selv prøvet noget der hen af, hvor der var knæk på retur slangen, så var benzin trykket ikke stabilt, den hukkede og hakkede når man gav den gass, men kørte man den pænt var der ingen ting galt..
Har du monteret en extern benzin pumpe? så skal der nok en større retur slange på..
RH-Motorsport havde faktisk samme teori: En blokkeret returslange.
Jeg har bestilt (endnu et) PLX ur til at holde øje med benzintrykket.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Da det stadig er umuligt at finde én der kan lave den, har jeg kigget lidt igen. Denne gang på Lambdasonden, nærmere bestemt VCDS Gruppe 032 (Sensor Voltage B1 S1)
Når jeg trykker speederen i bund og mit wideband ur siger AFR 10, siger VCDS 0.9XX Volt
Når jeg slipper speederen helt og mit wideband ud siger LEAN, siger VCDS 0.0XX Volt
Betyder det ikke at ECU'en modtager et korrekt signal fra lambdasonden?
Når jeg trykker speederen i bund og mit wideband ur siger AFR 10, siger VCDS 0.9XX Volt
Når jeg slipper speederen helt og mit wideband ud siger LEAN, siger VCDS 0.0XX Volt
Betyder det ikke at ECU'en modtager et korrekt signal fra lambdasonden?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 11:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer
den er da en del fed må man sie hvis den køre 10 i afr måske du sku prøve og få din tuner til og se på programmet,den slukker da helt når den køre så fed
golf 3 16v turbo med 3.4 bars tryk
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Indkøringen har vel ikke bare pludeselig ændret sig?etech skrev:den er da en del fed må man sie hvis den køre 10 i afr måske du sku prøve og få din tuner til og se på programmet,den slukker da helt når den køre så fed
Jeg har haft snakket med RH et par gange (Henrik har været utrolig hjælpsom!).
De har ikke tid til at se på den forløbig.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8T problemer
Data fra sonde til ecu er korrekt. Fed blanding giver høj spænding.Smartass skrev:Da det stadig er umuligt at finde én der kan lave den, har jeg kigget lidt igen. Denne gang på Lambdasonden, nærmere bestemt VCDS Gruppe 032 (Sensor Voltage B1 S1)
Når jeg trykker speederen i bund og mit wideband ur siger AFR 10, siger VCDS 0.9XX Volt
Når jeg slipper speederen helt og mit wideband ud siger LEAN, siger VCDS 0.0XX Volt
Betyder det ikke at ECU'en modtager et korrekt signal fra lambdasonden?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 11:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer
noget er der da sket i enten din mapning eller med en føler på din bil
golf 3 16v turbo med 3.4 bars tryk
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Hvilken føler ville du pege på?etech skrev:noget er der da sket i enten din mapning eller med en føler på din bil
Senest rettet af Smartass 11. jul 2012, 12:11, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer
Nej, jeg tror bestemt ikke at en APX motor har et sluttrin ala det på en AGU?Morten16v skrev:Er der sluttrin på bagsiden af luftfilterkassen??
Hvis den har et, sidder det ikke på filterkassen.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 11:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer
der er jo enlig kun vand temp føler og lamba sonde og luftmassemåler der har indflydelse på blandingen
golf 3 16v turbo med 3.4 bars tryk
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Da jeg allerede har kigget på lamba værdien, har jeg logget lidt af resten.etech skrev:der er jo enlig kun vand temp føler og lamba sonde og luftmassemåler der har indflydelse på blandingen
Vandtemperatur ~90c: Den er vist god nok
Indsugningstemp ~30c: Stiger under accel., den er vist også fin.
Tryk ~1.5bar: Kommer noget sent, men passer ellers fint
LMM 113 g/s: Der er selvfølgelig alt for lidt, men jeg tror den måler rigtigt for jeg tror ikke at motoren yder over 100hk lige nu.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- ScOtcH
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 4. apr 2011, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Erik Frandsen Aps
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Jeg vil mene turboen regulere alt alt for langsom, somom VNT'en eller armen på turboen går meget stramt, eller dårlig vakum/ventil.
Køretøj:
Skoda Octavia Combi elegance 2.0 TDI PD DPF
140 HK 8v BMM
Skoda Octavia Combi elegance 2.0 TDI PD DPF
140 HK 8v BMM
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Prøv af gå din intercooler grundigt efter, det kunde godt tyde på den er flækket et sted, af med kofangeren og kik for og bag.
v.claus
v.claus
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Går stramt? Jeg tror ikke jeg er helt med....ScOtcH skrev:Jeg vil mene turboen regulere alt alt for langsom, somom VNT'en eller armen på turboen går meget stramt, eller dårlig vakum/ventil.
Wastegaten er jo lukket under hele den log. Den er kørt ind til 1.55 (eboost2)
Senest rettet af Smartass 16. jul 2012, 08:22, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Det vil jeg da gøre, men hvis den var flækket ville den da ikke kunne lave tryk?clausuhansen skrev:Prøv af gå din intercooler grundigt efter, det kunde godt tyde på den er flækket et sted, af med kofangeren og kik for og bag.
v.claus
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Hvis den kun har slået revner kan den godt lave tryk , bare noget sener, jeg har før set af intercooleren er revnet/flækket i svejsningerne, så køre den ok i del last ,men hukker når den laver tryk.
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Så fik jeg tryktestet fra post-turbo til pre-gasspjæld.clausuhansen skrev:Hvis den kun har slået revner kan den godt lave tryk , bare noget sener, jeg har før set af intercooleren er revnet/flækket i svejsningerne, så køre den ok i del last ,men hukker når den laver tryk.
Det var heller ikke løsningen skulle findes
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro