1.8T problemer. Tandrem var hoppet 3 tænder!

Vogel
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. jun 2008, 11:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vogel-tuning.dk
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Vogel » 16. jul 2012, 21:45

Det sgu noget af en spøjs fejl du har der...

Har du checket de Vakuum slanger der sidder under indsugnngen også ? De har det med at mørne, og har før haft nogen der lavede ballade, men kun når man gav gas hurtigt.
Fik du checket op på med sikkerhed at der ikke er noget med din kat eller udstødning der er stoppet. ?
Har du evt haft gasspjæld eller indsugning af og brugt pakningerne igen ? så de evt kunne være utætte under belastning ?
Vogel-Tuning.dk ........

Powered by: Rs4 4.2 Quattro - Touran Tdi 170hk DSG - Vw Bobbel - Caravelle T4 150Hk Tdi


Der Vogel liegt tief und breit !

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af clausuhansen » 17. jul 2012, 06:10

Smartass skrev:
clausuhansen skrev:Hvis den kun har slået revner kan den godt lave tryk , bare noget sener, jeg har før set af intercooleren er revnet/flækket i svejsningerne, så køre den ok i del last ,men hukker når den laver tryk.
Så fik jeg tryktestet fra post-turbo til pre-gasspjæld.
Det var heller ikke løsningen skulle findes :?
Æv! Så må vi se om det er et ustabilt benzintryk der gør det, når du får tryk kontakten.
Et sidste bud kunde være som vogel skriver, af den har skudt indsuningens parkningen ud på den ene cylender, af med manifold og kik, dette kan ikke høres.
Skriv endeligt hva fejlen er når du finder den, hvid der er andre der skulle kæmpe med samme problem.

christianB
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af christianB » 17. jul 2012, 08:01

prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.

kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 17. jul 2012, 08:32

Vogel skrev:Det sgu noget af en spøjs fejl du har der...

Har du checket de Vakuum slanger der sidder under indsugnngen også ? De har det med at mørne, og har før haft nogen der lavede ballade, men kun når man gav gas hurtigt.
Fik du checket op på med sikkerhed at der ikke er noget med din kat eller udstødning der er stoppet. ?
Har du evt haft gasspjæld eller indsugning af og brugt pakningerne igen ? så de evt kunne være utætte under belastning ?
De fleste af vacuumslangerne er blevet skiftet til siliconeslanger og jeg har kigget dem efter et par gange nu.

Vi tog udstødningen af pre-kat, kiggede i katten samt lod bilen køre helt uden udstødning (kun forrør)
Katten så ud som ny og bilen kørte præcis lige så skidt uden udstødning.
Tak for hjælpen SørenS2 / Fredslunds ;)

Jeg har monteret ny indsugningsmanifold, men det er jo længe siden.
Der købte jeg en ny Newsouth pakning men jeg genbrugte pakningen ved spjældhuset.

Vedr. belastning, så går den også rigtig skidt i tomgang.
Senest rettet af Smartass 19. jul 2012, 08:30, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 17. jul 2012, 08:35

christianB skrev:prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.

kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
Jeg prøver lige at logge vinklen :idea:
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 17. jul 2012, 20:13

clausuhansen skrev:Æv! Så må vi se om det er et ustabilt benzintryk der gør det, når du får tryk kontakten.
Så fik jeg mulighed for at se benzintryk. Se log

Den svinger fra 2.8bar ved vacuum, til 4.5bar ved tryk.
Blandingen er helt nede og ramme AFR 10, ved 3.2bar?

Jeg har desværre ikke mulighed for at kombinere loggen med andet data.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 17. jul 2012, 20:47

christianB skrev:prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.

kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
Så er der logget lidt af spjældet.
Throttle.PNG
Throttle.PNG (26.68 KiB) Vist 3187 gange
Sampleraten blev lidt ringe da jeg var nød til at tage RPM fra en 3. gruppe.
Den i 060 ville ikke vise mere end 2550 rmp?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af clausuhansen » 18. jul 2012, 08:07

Godt nok et problem der kan give grå hår, umiddelbart ser alle dine log fine ud, benzin tryk skal stige sammen med trykket og køre du 1.5bar lade tryk ser det fint ud, speeder log ser også ok ud :(
Tror du blive nød til af skilde den lidt ad og tage ting der nok ikke lige er en givet fejl, kompration test den, chek af tandrem ikke er hoppet et hak, ventil dæksel af se om kæden mellem knaster ikke er hoppet et hak, af med indsuningsmanifold og chek parkning osv.

claus landberg
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af claus landberg » 19. jul 2012, 07:10

Hej,

Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
Mvh.

Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 19. jul 2012, 07:57

claus landberg skrev:Hej,

Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
Den bygget og indkørt af to gange.
1. Dec '10
2. April '12

Problemet opstod i Maj.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Allan_84 » 19. jul 2012, 17:35

Smartass skrev:
Logging.PNG
Vandtemperatur ~90c: Den er vist god nok

Indsugningstemp ~30c: Stiger under accel., den er vist også fin.

Tryk ~1.5bar: Kommer noget sent, men passer ellers fint

LMM 113 g/s: Der er selvfølgelig alt for lidt, men jeg tror den måler rigtigt for jeg tror ikke at motoren yder over 100hk lige nu.
hvis vi antager du på den log køre med 1,5bar ca. med full åben gasspjæld ved 5000 omdr/min så kan jeg ikke se hvordan den LMM kun kan vise 113g/s. så enten må der være en måle fejl på mapsensor/LMM eller også er der en blokering der gør at luften ikke kan komme igennem.

i min verden går der lidt fysik i det når man kigger på de tal: 1,5bar ved 5000 omdr/min det vil være en stor mængde luft, men det er det ikke på dine logs.

jeg kunne godt tænke mig at vide om du måske også har ladetryksur i bilen der er sat på indsugningsmanifolden fx. ved benzintryk regulatoren? viser den samme tryk som map-sensoren i loggen?

hvis vi antager der ingen sensor fejl er på de tal i din log så vil jeg mene der er en mekanisk luft restriktion, men hvor det så lige det.
Audi A3 Sportback

claus landberg
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af claus landberg » 19. jul 2012, 21:18

Smartass skrev:
claus landberg skrev:Hej,

Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
Den bygget og indkørt af to gange.
1. Dec '10
2. April '12

Problemet opstod i Maj.

Kom det bare pludselig eller kom det gradvist? Har i forsøgt at smide filen fra dec 10 i igen?
Mvh.

Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 19. jul 2012, 23:11

Allan_84 skrev: jeg kunne godt tænke mig at vide om du måske også har ladetryksur i bilen der er sat på indsugningsmanifolden fx. ved benzintryk regulatoren? viser den samme tryk som map-sensoren i loggen?

hvis vi antager der ingen sensor fejl er på de tal i din log så vil jeg mene der er en mekanisk luft restriktion, men hvor det så lige det.
Jeg kan efterhånden ikke udelukke noget, så det kunne da godt være at jeg skulle købe endnu en LMM.
(edit: Jeg har bestilt en ny)

Jeg har eboost2 som får tryk fra et udtag direkte på manifolden. Den viser samme peak som der er logget.

At det er noget mekanisk giver god mening i min verden da motoren lyder anderledes end normalt.
Den dybe lyd kunne lidt lyde som om den kommer fra indsugningen.
Senest rettet af Smartass 20. jul 2012, 09:12, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 20. jul 2012, 09:08

claus landberg skrev:Kom det bare pludselig eller kom det gradvist? Har i forsøgt at smide filen fra dec 10 i igen?
Det kom fra dag til dag.
Den har ikke været forbi RH efter problemet er opstået (har snakket med Henrik, men det er ikke muligt lige pt. pga. travlhed og ferie)
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Stefan » 20. jul 2012, 09:14

Du kan vel få programmet af dem eller udlæse det selv.

Det koster næsten ingenting for et kabel og SW der kan læse/skrive til ME7 ECU'er.

Du kan i princippet nøjes med et af de helt billige VCDS 4.09 fra Ebay (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... tpos&gbr=1) og så bruge NefMoto's SW (http://www.nefariousmotorsports.com/wik ... g_Software).

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 20. jul 2012, 09:37

Stefan skrev:Du kan vel få programmet af dem eller udlæse det selv.

Det koster næsten ingenting for et kabel og SW der kan læse/skrive til ME7 ECU'er.

Du kan i princippet nøjes med et af de helt billige VCDS 4.09 fra Ebay (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... tpos&gbr=1) og så bruge NefMoto's SW (http://www.nefariousmotorsports.com/wik ... g_Software).
Jeg har både:
Originalt VCDS kabel
Kina VCDS kabel
ELM327 kabel

Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal opnå?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Allan_84 » 20. jul 2012, 15:22

Smartass skrev:Jeg kan efterhånden ikke udelukke noget, så det kunne da godt være at jeg skulle købe endnu en LMM.
(edit: Jeg har bestilt en ny)

jeg synes altid der er problemer med uoriginale LMM, også selv om det er en rigtig bosch, så køb heller en original så man fri for at spekulere på det. nogle mener det kun er de originale der er kalibreret 100% korrekt, og det er det der gør forskellen.
Jeg har eboost2 som får tryk fra et udtag direkte på manifolden. Den viser samme peak som der er logget.

At det er noget mekanisk giver god mening i min verden da motoren lyder anderledes end normalt.
Den dybe lyd kunne lidt lyde som om den kommer fra indsugningen.
hvis din eboost2 i manifolden også viser samme høje tryk så tvivler jeg på fejlen er før dette punkt, så vil jeg gætte på fejlen ligger mellem indsugningsmanifold og turboen.

har du evt prøvet at skrue ned for ladetrykket via din eboost2 for at se om problemet stadig er der ved 1,2bar eller 0,8bar fx? det bare en ide.
Smartass skrev:Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal opnå?
selvfølgelig forudsat at det ikk bare er kommet efter den nye software, så kunne det være en ide at prøve den gamle software for at udelukke en software fejl, det vist det claus landberg er inde på.
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA

Indlæg af Smartass » 21. jul 2012, 08:00

Allan_84 skrev:jeg synes altid der er problemer med uoriginale LMM, også selv om det er en rigtig bosch, så køb heller en original så man fri for at spekulere på det. nogle mener det kun er de originale der er kalibreret 100% korrekt, og det er det der gør forskellen.
Hvor kommer den uoriginale ind i billedet?
Den der sad i da problemet opstod er en 100% original Bosch med korrekt Bosch og VW nummer der passer til motor koden.
Den der sidder i nu, samt den der er på vej er ligeså.

Allan_84 skrev:så vil jeg gætte på fejlen ligger mellem indsugningsmanifold og turboen.
Hvad skal jeg kigge efter?

Allan_84 skrev:har du evt prøvet at skrue ned for ladetrykket via din eboost2 for at se om problemet stadig er der ved 1,2bar eller 0,8bar fx? det bare en ide.
Nej det har jeg ikke prøvet men den mislyd den laver kommer længe inden der er tryk. Bla. når jeg giver speederen et tryk i frigear.

Allan_84 skrev:selvfølgelig forudsat at det ikk bare er kommet efter den nye software, så kunne det være en ide at prøve den gamle software for at udelukke en software fejl, det vist det claus landberg er inde på.
Er det overhovedet til at få RH til at udlevere de filer? Jeg tror ikke at problemer ligger her. Jeg tror at forskelle mellem de to indkøreinger er virkelig lille.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 21. jul 2012, 08:17

clausuhansen skrev:af med indsuningsmanifold og chek parkning osv.
Så har jeg har haft indsugning, trykrør og indsugningsmanifolden af.
Der er ingen af silicone slangerne under manifolden der er utætte, og krumtap udluftningssystemet så også fint ud.
DSC_0393.jpg
DSC_0393.jpg (154.43 KiB) Vist 3071 gange
Pakningerne ved indsugningsmanifold og gasspjælp så fine ud og alle bolte var stramme.
Indsugningsmanifold, indsugning og trykrør er tjekket for revner. Siliconeslanger og spændebånd er efterset.

Det hele er blevet samlet igen og gasspjælde har fået en grundindstilling.
No luck.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 21. jul 2012, 08:19

clausuhansen skrev:chek af tandrem ikke er hoppet et hak, ventil dæksel af se om kæden mellem knaster ikke er hoppet et hak
Det lyder som en større opgave, uegnet for en amatør med kontorfingre? ;)
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Madswp
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. apr 2011, 15:08
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Madswp » 21. jul 2012, 09:21

puha sikke en omgang. jeg har selv en s3 1.8t BAM motor med nøjagtig de problemer du beskriver. jeg har bøvlet med den i 2 måneder nu. checke cat, skiftet map sensor, maf sensor, lambda sonde,tændrør,tændspoler, checket utætheder og et hav af vcds logs for at finde fejlen. har endda fået min chiptuner til at lave 4 forskellige tuningsfiler for at se om problemet kunne skyldes indkøringen.
er du kommet videre i eftersøgningen?

jeg er selv ved at være ved det punkt der hedder turbo. jeg kan ikke mærke noget viderlig slør i min men tænker at kompressorhjulet evt kunne ramme huset ved bundgas og give fejlene?

sidder der udstødningstemperatur sensor i din model? og hvad siger den under en LOG?

jeg har flere 1.8t kollegaer der mener gasspjældet kan finde på at delvis lukke under for højt luftflow. men ligesom dig kan jeg ikke måle nogen underligheder vedr gasspjældet.

mvh
Mads

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA

Indlæg af Smartass » 21. jul 2012, 10:06

Madswp skrev:puha sikke en omgang. jeg har selv en s3 1.8t BAM motor med nøjagtig de problemer du beskriver. jeg har bøvlet med den i 2 måneder nu. checke cat, skiftet map sensor, maf sensor, lambda sonde,tændrør,tændspoler, checket utætheder og et hav af vcds logs for at finde fejlen. har endda fået min chiptuner til at lave 4 forskellige tuningsfiler for at se om problemet kunne skyldes indkøringen.
er du kommet videre i eftersøgningen?

jeg er selv ved at være ved det punkt der hedder turbo. jeg kan ikke mærke noget viderlig slør i min men tænker at kompressorhjulet evt kunne ramme huset ved bundgas og give fejlene?

sidder der udstødningstemperatur sensor i din model? og hvad siger den under en LOG?

jeg har flere 1.8t kollegaer der mener gasspjældet kan finde på at delvis lukke under for højt luftflow. men ligesom dig kan jeg ikke måle nogen underligheder vedr gasspjældet.

mvh
Mads
BAM og APX motorene ligner hinanden en del, men din har lidt flere sensorer end min (jeg mener bla. din har misfire counters som min ikke har)
Ingen EGT i APX'en
Jeg kan heller ikke mærke noget slør i min turbo, men jeg har en hel den olie i indsugning og tryk systemet, men det har der været fra starten.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. NU MED LYD

Indlæg af Smartass » 21. jul 2012, 10:20

Lydklip af mislyden i frigear
1. Lister den på i RPM, ingen lyd.
2. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
3. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
4. Lister den på i RPM, ingen lyd.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af clausuhansen » 21. jul 2012, 18:57

Den lyder godt nok sløj, hvis du kan skrue indsuningsmanifolden af selv, er jeg sikker på du også kan chekke om den står på mærkerne, af med tandremskjoldet, her lidt billeder af ot mærke på knast og kromtapshjul, billeder er godt nok fra en ombygget tfsi, men det er det samme du skal kikke efter, drej kromtapshjuldet til den står på mærket, evt. skub til bilen i gear så drejer motoren, når kromtappen står på mærket, kik da på knast hjulet, vær opmærksom på ,af knast køre halvdelen af kromtap, så måske du skal dreje kromtap en omgang mere før knast hjul´s mærket kommer frem..
Vedhæftede filer
CIMG4933.JPG
CIMG4933.JPG (167.35 KiB) Vist 3049 gange
CIMG4934.JPG
CIMG4934.JPG (166.63 KiB) Vist 3049 gange

Brugeravatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 1250
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: VAGParts.dk
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af Thomas J » 21. jul 2012, 19:19

Mærkerne er ikke ens på de 2 motore..

Du skal finde mærket på krumtappen over ved svinghjulet igennem proppen i gearkassen..

Er er et billed håber det kan bruges..

Billede
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.

http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970

Montør for Naviparts.dk i Jylland.

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af clausuhansen » 21. jul 2012, 19:30

Thomas J skrev:Mærkerne er ikke ens på de 2 motore..

Du skal finde mærket på krumtappen over ved svinghjulet igennem proppen i gearkassen..

Er er et billed håber det kan bruges..

Billede
Er klar over mærker ikke sider samme sted på de 2 motore , billederne af tfsi skulle give en ide om hva han skulle kikke efter, mon ikke han havde fundet ot mærke når skjold kom af, neder remhjul har også et mærke uden på skjold og i remhjul..

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af Smartass » 23. jul 2012, 09:00

Jeg skal nok lige have det skåret ud i pap... :?
Der er 3 mærker der skal matche right?

1. Øverste remhjul (jeg har pillet plastikskjoldet af og fundet mærket på hjulet, og lige over hjulet)

2. Nederste remhjul. Her skal jeg have hjulet af og noget af plastikken i skærmkassen right?

3. Svinghjulet igennem det lille inspektionshul.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af clausuhansen » 23. jul 2012, 10:03

Neder remhjulsmærke og det i svinghjulet er det samme, top punkt for kromtap, man skal havde neder remhjul af når der skiftes tandrem, også kan man bruge svinghjuls mærkede, når remhjul et afmonteret . Det er nok også nemmer hvis du skal til af skrue inderskærme osv. Af for af komme til. Prøv af stille knast på mærket også kik i huld på gearkasse.

Brugeravatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 1250
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: VAGParts.dk
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af Thomas J » 23. jul 2012, 18:02

Har sendt dig en PB..
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.

http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970

Montør for Naviparts.dk i Jylland.

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 938
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!

Indlæg af Smartass » 23. jul 2012, 18:25

Thomas J skrev:Har sendt dig en PB..
Fedt og mange tak, men nu har jeg kigget.
Så kan du jo vurdere om jeg gjort det rigtigt ;)
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Besvar

Tilbage til "Motor"