1.8T problemer. Tandrem var hoppet 3 tænder!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 11:24
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vogel-tuning.dk
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Det sgu noget af en spøjs fejl du har der...
Har du checket de Vakuum slanger der sidder under indsugnngen også ? De har det med at mørne, og har før haft nogen der lavede ballade, men kun når man gav gas hurtigt.
Fik du checket op på med sikkerhed at der ikke er noget med din kat eller udstødning der er stoppet. ?
Har du evt haft gasspjæld eller indsugning af og brugt pakningerne igen ? så de evt kunne være utætte under belastning ?
Har du checket de Vakuum slanger der sidder under indsugnngen også ? De har det med at mørne, og har før haft nogen der lavede ballade, men kun når man gav gas hurtigt.
Fik du checket op på med sikkerhed at der ikke er noget med din kat eller udstødning der er stoppet. ?
Har du evt haft gasspjæld eller indsugning af og brugt pakningerne igen ? så de evt kunne være utætte under belastning ?
Vogel-Tuning.dk ........
Powered by: Rs4 4.2 Quattro - Touran Tdi 170hk DSG - Vw Bobbel - Caravelle T4 150Hk Tdi
Der Vogel liegt tief und breit !
Powered by: Rs4 4.2 Quattro - Touran Tdi 170hk DSG - Vw Bobbel - Caravelle T4 150Hk Tdi
Der Vogel liegt tief und breit !
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Æv! Så må vi se om det er et ustabilt benzintryk der gør det, når du får tryk kontakten.Smartass skrev:Så fik jeg tryktestet fra post-turbo til pre-gasspjæld.clausuhansen skrev:Hvis den kun har slået revner kan den godt lave tryk , bare noget sener, jeg har før set af intercooleren er revnet/flækket i svejsningerne, så køre den ok i del last ,men hukker når den laver tryk.
Det var heller ikke løsningen skulle findes
Et sidste bud kunde være som vogel skriver, af den har skudt indsuningens parkningen ud på den ene cylender, af med manifold og kik, dette kan ikke høres.
Skriv endeligt hva fejlen er når du finder den, hvid der er andre der skulle kæmpe med samme problem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.
kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
De fleste af vacuumslangerne er blevet skiftet til siliconeslanger og jeg har kigget dem efter et par gange nu.Vogel skrev:Det sgu noget af en spøjs fejl du har der...
Har du checket de Vakuum slanger der sidder under indsugnngen også ? De har det med at mørne, og har før haft nogen der lavede ballade, men kun når man gav gas hurtigt.
Fik du checket op på med sikkerhed at der ikke er noget med din kat eller udstødning der er stoppet. ?
Har du evt haft gasspjæld eller indsugning af og brugt pakningerne igen ? så de evt kunne være utætte under belastning ?
Vi tog udstødningen af pre-kat, kiggede i katten samt lod bilen køre helt uden udstødning (kun forrør)
Katten så ud som ny og bilen kørte præcis lige så skidt uden udstødning.
Tak for hjælpen SørenS2 / Fredslunds
Jeg har monteret ny indsugningsmanifold, men det er jo længe siden.
Der købte jeg en ny Newsouth pakning men jeg genbrugte pakningen ved spjældhuset.
Vedr. belastning, så går den også rigtig skidt i tomgang.
Senest rettet af Smartass 19. jul 2012, 08:30, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Jeg prøver lige at logge vinklenchristianB skrev:prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.
kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Så fik jeg mulighed for at se benzintryk. Se logclausuhansen skrev:Æv! Så må vi se om det er et ustabilt benzintryk der gør det, når du får tryk kontakten.
Den svinger fra 2.8bar ved vacuum, til 4.5bar ved tryk.
Blandingen er helt nede og ramme AFR 10, ved 3.2bar?
Jeg har desværre ikke mulighed for at kombinere loggen med andet data.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Så er der logget lidt af spjældet. Sampleraten blev lidt ringe da jeg var nød til at tage RPM fra en 3. gruppe.christianB skrev:prøv lige at se hvordan gasspjældet opfører sig ivagcom.
kunne det finde på at lukke selvom du giver fuld gas?
Den i 060 ville ikke vise mere end 2550 rmp?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Godt nok et problem der kan give grå hår, umiddelbart ser alle dine log fine ud, benzin tryk skal stige sammen med trykket og køre du 1.5bar lade tryk ser det fint ud, speeder log ser også ok ud
Tror du blive nød til af skilde den lidt ad og tage ting der nok ikke lige er en givet fejl, kompration test den, chek af tandrem ikke er hoppet et hak, ventil dæksel af se om kæden mellem knaster ikke er hoppet et hak, af med indsuningsmanifold og chek parkning osv.
Tror du blive nød til af skilde den lidt ad og tage ting der nok ikke lige er en givet fejl, kompration test den, chek af tandrem ikke er hoppet et hak, ventil dæksel af se om kæden mellem knaster ikke er hoppet et hak, af med indsuningsmanifold og chek parkning osv.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Hej,
Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
Mvh.
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Den bygget og indkørt af to gange.claus landberg skrev:Hej,
Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
1. Dec '10
2. April '12
Problemet opstod i Maj.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
hvis vi antager du på den log køre med 1,5bar ca. med full åben gasspjæld ved 5000 omdr/min så kan jeg ikke se hvordan den LMM kun kan vise 113g/s. så enten må der være en måle fejl på mapsensor/LMM eller også er der en blokering der gør at luften ikke kan komme igennem.Smartass skrev:Vandtemperatur ~90c: Den er vist god nok
Indsugningstemp ~30c: Stiger under accel., den er vist også fin.
Tryk ~1.5bar: Kommer noget sent, men passer ellers fint
LMM 113 g/s: Der er selvfølgelig alt for lidt, men jeg tror den måler rigtigt for jeg tror ikke at motoren yder over 100hk lige nu.
i min verden går der lidt fysik i det når man kigger på de tal: 1,5bar ved 5000 omdr/min det vil være en stor mængde luft, men det er det ikke på dine logs.
jeg kunne godt tænke mig at vide om du måske også har ladetryksur i bilen der er sat på indsugningsmanifolden fx. ved benzintryk regulatoren? viser den samme tryk som map-sensoren i loggen?
hvis vi antager der ingen sensor fejl er på de tal i din log så vil jeg mene der er en mekanisk luft restriktion, men hvor det så lige det.
Audi A3 Sportback
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Smartass skrev:Den bygget og indkørt af to gange.claus landberg skrev:Hej,
Hvor længe har den kørt godt efter tuningen?
1. Dec '10
2. April '12
Problemet opstod i Maj.
Kom det bare pludselig eller kom det gradvist? Har i forsøgt at smide filen fra dec 10 i igen?
Mvh.
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Jeg kan efterhånden ikke udelukke noget, så det kunne da godt være at jeg skulle købe endnu en LMM.Allan_84 skrev: jeg kunne godt tænke mig at vide om du måske også har ladetryksur i bilen der er sat på indsugningsmanifolden fx. ved benzintryk regulatoren? viser den samme tryk som map-sensoren i loggen?
hvis vi antager der ingen sensor fejl er på de tal i din log så vil jeg mene der er en mekanisk luft restriktion, men hvor det så lige det.
(edit: Jeg har bestilt en ny)
Jeg har eboost2 som får tryk fra et udtag direkte på manifolden. Den viser samme peak som der er logget.
At det er noget mekanisk giver god mening i min verden da motoren lyder anderledes end normalt.
Den dybe lyd kunne lidt lyde som om den kommer fra indsugningen.
Senest rettet af Smartass 20. jul 2012, 09:12, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Det kom fra dag til dag.claus landberg skrev:Kom det bare pludselig eller kom det gradvist? Har i forsøgt at smide filen fra dec 10 i igen?
Den har ikke været forbi RH efter problemet er opstået (har snakket med Henrik, men det er ikke muligt lige pt. pga. travlhed og ferie)
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Du kan vel få programmet af dem eller udlæse det selv.
Det koster næsten ingenting for et kabel og SW der kan læse/skrive til ME7 ECU'er.
Du kan i princippet nøjes med et af de helt billige VCDS 4.09 fra Ebay (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... tpos&gbr=1) og så bruge NefMoto's SW (http://www.nefariousmotorsports.com/wik ... g_Software).
Det koster næsten ingenting for et kabel og SW der kan læse/skrive til ME7 ECU'er.
Du kan i princippet nøjes med et af de helt billige VCDS 4.09 fra Ebay (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... tpos&gbr=1) og så bruge NefMoto's SW (http://www.nefariousmotorsports.com/wik ... g_Software).
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Jeg har både:Stefan skrev:Du kan vel få programmet af dem eller udlæse det selv.
Det koster næsten ingenting for et kabel og SW der kan læse/skrive til ME7 ECU'er.
Du kan i princippet nøjes med et af de helt billige VCDS 4.09 fra Ebay (http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... tpos&gbr=1) og så bruge NefMoto's SW (http://www.nefariousmotorsports.com/wik ... g_Software).
Originalt VCDS kabel
Kina VCDS kabel
ELM327 kabel
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal opnå?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Smartass skrev:Jeg kan efterhånden ikke udelukke noget, så det kunne da godt være at jeg skulle købe endnu en LMM.
(edit: Jeg har bestilt en ny)
jeg synes altid der er problemer med uoriginale LMM, også selv om det er en rigtig bosch, så køb heller en original så man fri for at spekulere på det. nogle mener det kun er de originale der er kalibreret 100% korrekt, og det er det der gør forskellen.
hvis din eboost2 i manifolden også viser samme høje tryk så tvivler jeg på fejlen er før dette punkt, så vil jeg gætte på fejlen ligger mellem indsugningsmanifold og turboen.Jeg har eboost2 som får tryk fra et udtag direkte på manifolden. Den viser samme peak som der er logget.
At det er noget mekanisk giver god mening i min verden da motoren lyder anderledes end normalt.
Den dybe lyd kunne lidt lyde som om den kommer fra indsugningen.
har du evt prøvet at skrue ned for ladetrykket via din eboost2 for at se om problemet stadig er der ved 1,2bar eller 0,8bar fx? det bare en ide.
selvfølgelig forudsat at det ikk bare er kommet efter den nye software, så kunne det være en ide at prøve den gamle software for at udelukke en software fejl, det vist det claus landberg er inde på.Smartass skrev:Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal opnå?
Audi A3 Sportback
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS DATA
Hvor kommer den uoriginale ind i billedet?Allan_84 skrev:jeg synes altid der er problemer med uoriginale LMM, også selv om det er en rigtig bosch, så køb heller en original så man fri for at spekulere på det. nogle mener det kun er de originale der er kalibreret 100% korrekt, og det er det der gør forskellen.
Den der sad i da problemet opstod er en 100% original Bosch med korrekt Bosch og VW nummer der passer til motor koden.
Den der sidder i nu, samt den der er på vej er ligeså.
Hvad skal jeg kigge efter?Allan_84 skrev:så vil jeg gætte på fejlen ligger mellem indsugningsmanifold og turboen.
Nej det har jeg ikke prøvet men den mislyd den laver kommer længe inden der er tryk. Bla. når jeg giver speederen et tryk i frigear.Allan_84 skrev:har du evt prøvet at skrue ned for ladetrykket via din eboost2 for at se om problemet stadig er der ved 1,2bar eller 0,8bar fx? det bare en ide.
Er det overhovedet til at få RH til at udlevere de filer? Jeg tror ikke at problemer ligger her. Jeg tror at forskelle mellem de to indkøreinger er virkelig lille.Allan_84 skrev:selvfølgelig forudsat at det ikk bare er kommet efter den nye software, så kunne det være en ide at prøve den gamle software for at udelukke en software fejl, det vist det claus landberg er inde på.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Så har jeg har haft indsugning, trykrør og indsugningsmanifolden af.clausuhansen skrev:af med indsuningsmanifold og chek parkning osv.
Der er ingen af silicone slangerne under manifolden der er utætte, og krumtap udluftningssystemet så også fint ud. Pakningerne ved indsugningsmanifold og gasspjælp så fine ud og alle bolte var stramme.
Indsugningsmanifold, indsugning og trykrør er tjekket for revner. Siliconeslanger og spændebånd er efterset.
Det hele er blevet samlet igen og gasspjælde har fået en grundindstilling.
No luck.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
Det lyder som en større opgave, uegnet for en amatør med kontorfingre?clausuhansen skrev:chek af tandrem ikke er hoppet et hak, ventil dæksel af se om kæden mellem knaster ikke er hoppet et hak
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. apr 2011, 15:08
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
puha sikke en omgang. jeg har selv en s3 1.8t BAM motor med nøjagtig de problemer du beskriver. jeg har bøvlet med den i 2 måneder nu. checke cat, skiftet map sensor, maf sensor, lambda sonde,tændrør,tændspoler, checket utætheder og et hav af vcds logs for at finde fejlen. har endda fået min chiptuner til at lave 4 forskellige tuningsfiler for at se om problemet kunne skyldes indkøringen.
er du kommet videre i eftersøgningen?
jeg er selv ved at være ved det punkt der hedder turbo. jeg kan ikke mærke noget viderlig slør i min men tænker at kompressorhjulet evt kunne ramme huset ved bundgas og give fejlene?
sidder der udstødningstemperatur sensor i din model? og hvad siger den under en LOG?
jeg har flere 1.8t kollegaer der mener gasspjældet kan finde på at delvis lukke under for højt luftflow. men ligesom dig kan jeg ikke måle nogen underligheder vedr gasspjældet.
mvh
Mads
er du kommet videre i eftersøgningen?
jeg er selv ved at være ved det punkt der hedder turbo. jeg kan ikke mærke noget viderlig slør i min men tænker at kompressorhjulet evt kunne ramme huset ved bundgas og give fejlene?
sidder der udstødningstemperatur sensor i din model? og hvad siger den under en LOG?
jeg har flere 1.8t kollegaer der mener gasspjældet kan finde på at delvis lukke under for højt luftflow. men ligesom dig kan jeg ikke måle nogen underligheder vedr gasspjældet.
mvh
Mads
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED VCDS & PLX DATA
BAM og APX motorene ligner hinanden en del, men din har lidt flere sensorer end min (jeg mener bla. din har misfire counters som min ikke har)Madswp skrev:puha sikke en omgang. jeg har selv en s3 1.8t BAM motor med nøjagtig de problemer du beskriver. jeg har bøvlet med den i 2 måneder nu. checke cat, skiftet map sensor, maf sensor, lambda sonde,tændrør,tændspoler, checket utætheder og et hav af vcds logs for at finde fejlen. har endda fået min chiptuner til at lave 4 forskellige tuningsfiler for at se om problemet kunne skyldes indkøringen.
er du kommet videre i eftersøgningen?
jeg er selv ved at være ved det punkt der hedder turbo. jeg kan ikke mærke noget viderlig slør i min men tænker at kompressorhjulet evt kunne ramme huset ved bundgas og give fejlene?
sidder der udstødningstemperatur sensor i din model? og hvad siger den under en LOG?
jeg har flere 1.8t kollegaer der mener gasspjældet kan finde på at delvis lukke under for højt luftflow. men ligesom dig kan jeg ikke måle nogen underligheder vedr gasspjældet.
mvh
Mads
Ingen EGT i APX'en
Jeg kan heller ikke mærke noget slør i min turbo, men jeg har en hel den olie i indsugning og tryk systemet, men det har der været fra starten.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. NU MED LYD
Lydklip af mislyden i frigear
1. Lister den på i RPM, ingen lyd.
2. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
3. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
4. Lister den på i RPM, ingen lyd.
1. Lister den på i RPM, ingen lyd.
2. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
3. Pedalen i gulvtæppet, dyb/hul mislyd.
4. Lister den på i RPM, ingen lyd.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Den lyder godt nok sløj, hvis du kan skrue indsuningsmanifolden af selv, er jeg sikker på du også kan chekke om den står på mærkerne, af med tandremskjoldet, her lidt billeder af ot mærke på knast og kromtapshjul, billeder er godt nok fra en ombygget tfsi, men det er det samme du skal kikke efter, drej kromtapshjuldet til den står på mærket, evt. skub til bilen i gear så drejer motoren, når kromtappen står på mærket, kik da på knast hjulet, vær opmærksom på ,af knast køre halvdelen af kromtap, så måske du skal dreje kromtap en omgang mere før knast hjul´s mærket kommer frem..
- Vedhæftede filer
-
- CIMG4933.JPG (167.35 KiB) Vist 3050 gange
-
- CIMG4934.JPG (166.63 KiB) Vist 3050 gange
- Thomas J
- Medlem
- Indlæg: 1250
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VAGParts.dk
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Mærkerne er ikke ens på de 2 motore..
Du skal finde mærket på krumtappen over ved svinghjulet igennem proppen i gearkassen..
Er er et billed håber det kan bruges..
Du skal finde mærket på krumtappen over ved svinghjulet igennem proppen i gearkassen..
Er er et billed håber det kan bruges..
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Er klar over mærker ikke sider samme sted på de 2 motore , billederne af tfsi skulle give en ide om hva han skulle kikke efter, mon ikke han havde fundet ot mærke når skjold kom af, neder remhjul har også et mærke uden på skjold og i remhjul..Thomas J skrev:Mærkerne er ikke ens på de 2 motore..
Du skal finde mærket på krumtappen over ved svinghjulet igennem proppen i gearkassen..
Er er et billed håber det kan bruges..
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Jeg skal nok lige have det skåret ud i pap...
Der er 3 mærker der skal matche right?
1. Øverste remhjul (jeg har pillet plastikskjoldet af og fundet mærket på hjulet, og lige over hjulet)
2. Nederste remhjul. Her skal jeg have hjulet af og noget af plastikken i skærmkassen right?
3. Svinghjulet igennem det lille inspektionshul.
Der er 3 mærker der skal matche right?
1. Øverste remhjul (jeg har pillet plastikskjoldet af og fundet mærket på hjulet, og lige over hjulet)
2. Nederste remhjul. Her skal jeg have hjulet af og noget af plastikken i skærmkassen right?
3. Svinghjulet igennem det lille inspektionshul.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Neder remhjulsmærke og det i svinghjulet er det samme, top punkt for kromtap, man skal havde neder remhjul af når der skiftes tandrem, også kan man bruge svinghjuls mærkede, når remhjul et afmonteret . Det er nok også nemmer hvis du skal til af skrue inderskærme osv. Af for af komme til. Prøv af stille knast på mærket også kik i huld på gearkasse.
- Thomas J
- Medlem
- Indlæg: 1250
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VAGParts.dk
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Har sendt dig en PB..
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: 1.8T problemer. Hør venligst lyden!
Fedt og mange tak, men nu har jeg kigget.Thomas J skrev:Har sendt dig en PB..
Så kan du jo vurdere om jeg gjort det rigtigt
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro