Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

MadsR
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jan 2012, 13:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers, Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af MadsR » 13. jun 2012, 14:44

(wee første post)

Hej!

Har lige fået skiftet EGR ventilen i min 6r Polo 1.6 TDI BMT highline (42tkm, 2010). Er det ikke lidt hurtigt? Jeg mener, en kr 12.000,-'s operation (heldigvis på garanti) i en så relativt ny bil. Det kan da hurtigt få totaløkonomien til at sejle lidt på sådan et køretøj. Mit argument for at købe ny bil fremfor brugt er da netop at den slags uforudsete udgifter skulle være ekstremt sjældne de første 4-5 år.

Nå men det kan jo være jeg har været meget uheldig, og det er jo bare teknik der kan gå istykke. Men, hvad kan jeg mon gøre for at forhindre/udskyde det igen? Jeg kører t/r Randers-Aarhus hver dag (40km hver vej) langt det meste med 130km/t på motorvej. Jeg kører pænt uden at være hysterisk økotripper (derfor købte jeg heller ikke 1.2 BM modellen). Nu og da (med 1-2 måneds mellemrum) kører jeg også til KBH eller Fyn.

Jeg har surfet igennem en del fora vedr. dette emne og det siges at den slags kørsel jeg nævner ovenfor, er perfekt til denne type bil. Det var også lidt derfor jeg købte den jo :) Jeg tænkte dog på om problemet kunne være at når jeg cruiser med 130-140km/t, så ligger omdrejningerne jo stadig ret lavt (ca 2200 RPM har jeg lige checket). Skulle jeg køre lidt i 4. gear nogle gange for at rense tingene igennem? Det virker bare som en underlig lavpraktisk løsning, er der noget belæg for dette?

På forhånd tak,
mvh Mads
--
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af GaSelle » 13. jun 2012, 19:38

En gang Bell-Add og nogle omdrejninger (varm motor) ved lejlighed skader ikke. Hvorfor blev den skiftet?

CarpeDiem
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 15. jun 2012, 09:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af CarpeDiem » 15. jun 2012, 10:08

Jeg har en Polo 6R 1,6 TDI 105hk 2010. Jeg fik skiftet min EGR ventil ved 50.000km. Det var heldigvis også på garantien. Værkstedet fortalte mig at jeg kunne se frem til at skulle skifte den ved hvert 50.000km. Samtidigt fik jeg at vide at jeg skulle lade være med at kører som "en blød hat" og holde bilen i lidt højere omdrejninger, hvis jeg ville undgå dette problem. Jeg kører min 80km hver dag, 70 af dem på motorvej ved en hastighed mellem 110 og 130, og vil ikke betegne mig selv som en "blød hat".

Min EGR ventil blev skiftet da bilen efter lidt problemer en dag bestemte sig for at gå rent i "error mode". Glødelampen blinkede bare konstant og motorkraften var stærkt reduceret. Jeg benyttede mig af mobilitetservice, de kom og hentede bilen og dagen efter kunne jeg afhente bilen igen.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Morten16v » 15. jun 2012, 10:59

Der bliver skiftet MANGE EGR ventiler for tiden. Om man køre med bell add og og blød hat eller ej så gå de til det er det elektriske i ventilen der er for dårlig :(

Vi skifter mange for tiden og det er også Touran, Golf osv
Porsche Tekniker.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1898
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 214 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af The Micktrix / Dk » 15. jun 2012, 12:14

Enig, det er sku lige meget om du bruger bell add eller ej. De sætter sig fast. Tror bare de er for dårlig konstrueret og man må reger med de ikke holde så fanes længe.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af GaSelle » 15. jun 2012, 12:20

Kan den afblændes via software, som på andre VAG dieseler?

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Morten16v » 15. jun 2012, 12:52

Også min tanke. Har overvejet at få Landberg til det på min
Porsche Tekniker.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af RIX » 15. jun 2012, 14:21

utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.

VH.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1898
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 214 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af The Micktrix / Dk » 15. jun 2012, 14:48

RIX skrev:utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.

VH.
Lage godt mærke til det. Synes os det virke lidt vildt :?
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af michael winkel » 15. jun 2012, 17:01

Mener landberg kører noget med 999kr for at fjerne Egr elektronisk
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

MadsR
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jan 2012, 13:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers, Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af MadsR » 15. jun 2012, 23:07

Wow, troede jeg fik en mail når der kom svar. Nå men tak for svarene, fedt! :)

Regningen ligger her, der står (blandt en større omgang pakninger og spændebånd (??):
- GFS/GUIDED FUNKTION
- LADELUFTSYSTEM KONTROLLERET
- KONTROL AF STIK PÅ TEMPFØLER TIL UDSTØDNINGSTILBAGEFØRING AF OG PÅMONTER
- PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTRERS
- UDST. KØLER
- PAKNING, ETC
- KØLERVÆSKE

omkring 12k ialt. Jeg er kun ingeniør, ikke mekaniker - måske er der mere ovenfor end bare en EGR? Hvad ville I have forventet af regningens størrelse (aut. værksted)?

Den med at man kører "med blød hat" og det er skidt for motoren har jeg hørt flere steder, men dén har jeg det lidt svært med at tro på. Jeg har haft flere nye biler uden dette problem og jeg kører som Carpe motorvej hver dag - hvad mere vil de have? Skal vi køre ræs i vores små øko-Poloer? Til gengæld har jeg så observeret, som jeg nævner, at det faktisk er "svært" (lidt unaturligt) at få en Polo BMT rigtig op i omdrejninger, forstået på den måde at den jo er vildt højt gearet og derfor altid pludrer rundt mellem 1200-1800 omdrejninger medmindre man er på motorvejen hvor man så ligger på ca 2200. Stadig lavt vil jeg mene. Hvis man skal op over 3000 omdrejninger (og det ikke bare er acceleration) så kører man i hvert fald ikke efter instruktionsbogen, og gearskifteindikatorens, anvisninger - hvilket jeg vil mene er det, VW må forvente af ejeren.
Jeg kan da godt begynde at køre en gang om ugen eller måneden (igen: hvad skal der til?) i 4. gear det sidste stykke af motorvejen men giver det noget (hvad?) og hvad skal mine omdrejninger op på, og hvor lang tid? Man kan i hvert fald sige, at hvis en motor kan gå i stykker af at den køres som foreskrevet (lave, eller relativt, omdrejninger) så er det et usædvanligt ringe stykke ingeniørarbejde (eller marketing ditto :).

Det kan da ikke passe at jeg skal påregne en udskiftning hver 50kkm? Hvis det er tilfældet så har vi da en histore til forsiden af EB her :) Nej, jeg synes det er noget hø at man konstruerer en motor på denne måde, jeg er altså lidt skuffet må jeg sige. Mest fordi det i al øvrighed er en superlækker bil (og virkelig god motor).

Er det muligt at få nogle (flere?) VW mekanikere til at kommentere lidt på dette her?

@Morten16v: overså lige dit svar: den EGR man så får i, har den også denne elektriske svaghed? Så er den jo helt gal altså.

på forhånd tak,
Mads
--
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af RIX » 16. jun 2012, 07:55

på en gammel 1.9 tdi skulle man over 2500 o/min før den lukker for egr ;) så det passer lige med 130-140km/t
det der er jo bare arbejdsløn der skal også stå hvad dele der er skiftet,de har nok famlet lidt i blinde for at finde fejlen på de gamle med egr skal partikelfilteret ikke af for at afmontere egr så vidt jeg husker det kan morten 16v vel svare på
VH.

CarpeDiem
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 15. jun 2012, 09:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af CarpeDiem » 16. jun 2012, 21:41

På min faktura fremgår følgende:

-GFS/GUIDET FUNKTION
-BATTERI OPLADET / MOTORSTYRINGSENHED OPDATERET
-PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTERET
-KØLER T.UDST.TILBAGEFØR. AF- OG PÅMONTERET
-UDMÅLING PGA AGG.LØSNET
+ en masse spændebånd og pakninger

De kan ikke have været i tvivl om hvad de skulle lave på min polo. De havde den inde nogle dage før den stod helt af, da jeg ville have dem til at måle hvad der var galt. De sagde at EGR ventilen skulle skiftes, men at de ikke havde tid til at lave den før 14 dage senere, så jeg kunne bare kører videre. To dage senere blev den hentet på et fejeblad. Med hensyn til prisen, så oplyste de en pris på 10-12k for det udførte. Jeg er ikke mekaniker, og jeg har intet begreb om hvor stor et indgreb denne reparation er og om hvad det bør koste. Men jeg så da en firehjulsudmåling dernede, så de må da have haft en del af?

EDIT: Fik lige den fantastiske idé at ligge talene sammen fra fakturaen = 11981,41,-incl moms.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1898
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 214 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af The Micktrix / Dk » 16. jun 2012, 22:59

Det må jo åbenbart værre noget rigtig lort og skifte på den motor :?
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af erlingvj » 17. jun 2012, 06:56

Regnestykket benzin contra diesel er altid noget der giver anledning til mange diskussioner og mange glemmer at en diesel-motor er en mere kompliceret sag end en suge-benzinmotor og derfor kan have flere problemer. I sidste ende når bilen er solgt og alle regninger betalt ender benzin-bilen ofte som vinderen også selv med et relativt højt km-forbrug.
Min 3-benede benzin-Fabia fra 2006 blev solgt for en rigtigt fin pris på Bilzonen på under 48 timer. Min bekendt har en 3-benet diesel-Fabia, som han kæmper på 3. måned med at "slippe af med". Vi har prøvet at regne på det og når hans merudgifter til reparationer - fx tandremsskift - regnes med og det større værditab, vil min benzin-Fabia ende som en klar vinder (ca. 20.000 km/ året).

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af svan » 17. jun 2012, 08:45

RIX skrev:utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.

VH.

ja det var sjovt nok også min tanke, 12.000, den må da være forgyldt den ventil.

svan

prescitronen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. jan 2011, 23:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af prescitronen » 2. jul 2012, 12:36

Hej,

Jeg hopper lige med på tråden..

Jeg har en Polo 1.2TDI Bluemotion.. den er 2 år gammel og har allerede for skiftet den køler 2 gange på garantien(har kørt ca. 80.000km)!

Problemet er nu at den lige er blevet 2år og 1 mdr og nu er fejlen der igen! så hvad med garantien??

Det er kun 15.000km siden at jeg fik skiftet den sidst :(

Er vi ikke enige om at VW skal betale udskiftningen af en ny køler da den "gamle" køler ikke engang 4 mdr. gammel?

\\Henrik

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Syndicate » 2. jul 2012, 12:38

prescitronen skrev:
Er vi ikke enige om at VW skal betale udskiftningen af en ny køler da den "gamle" køler ikke engang 4 mdr. gammel?

\\Henrik
Det vil jeg i hvert fald argumentere meget stærkt for!

Selvom det var en garantireparation, bør der stadig være garanti på den omtalte del de har skiftet.
Så ned til VW med bilen og tag en snak med dem.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

prescitronen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. jan 2011, 23:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af prescitronen » 2. jul 2012, 13:51

Har lige fået svar fra VW:

"Der er 2 års reklamationsret på alle reparationer udført i DK, så det er ingen problem.
Så ingen problem med den udstødningskøler."

Så det er jo åbenbart bare at få den skiftet en gang om året når jeg kører så meget som jeg gør :)

\\Henrik

Holden
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. nov 2010, 22:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Ø, Bredballe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Holden » 23. maj 2013, 13:10

Hopper lige på denne tråd efter at have søgt på netop dette emne.

Min Polo 6R 1,6 TDi fra 2011 (48.000 km) har netop fået diagnosen "ny EGR køler". Ventilen er (heldigvis) ikke gået, men ender stadigvæk med en værkstedsregning på den gode side af 10.000,- + arbejdstimer.

For mit vedkommende, gik valget netop på en sprit ny VW Polo, eftersom jeg ønskede at holde de uforudsete udgifter nede på et minimum. Nu 5 måneder efter endte garantiperiode, fejler bilen og det er op med den store tegnedreng.
Jeg er meget frustreret over at denne typer reparationer rammer en så ny en bil og man står magtesløs. Kan læse at flere har samme historie at berette og den i værste tilfælde bør skiftes indenfor kort tid igen... 7, 9, 13...

Bilen er købt og serviceret hos SMC biler, bliver nu repareret hos SMC biler i den anden ende af byen (har oplevet bedre service), eftersom de kunne give mig 5.000,- i kulance, for at få mig ind som kunde - ellers god service fra deres side!

EGR køler er dog ikke på lager, skal vente 1 uge med at få den bestilt hjem og fixet. Er en bitter mand, men sådan kan det også gå som indehaver af en forholdsvis ny bil (i hvert fald i mine øjne), med en kilometer stand under 50k.

Samlet værkstedsregning for ny EGR køler inkl. arbejdstid: 5000,- alt inkl.

Nogle indvendinger?
VW Polo Comfortline 1.6 TDI BM, 2011 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af RIX » 23. maj 2013, 13:15

Holden skrev:Hopper lige på denne tråd efter at have søgt på netop dette emne.

Min Polo 6R 1,6 TDi fra 2011 (48.000 km) har netop fået diagnosen "ny EGR køler". Ventilen er (heldigvis) ikke gået, men ender stadigvæk med en værkstedsregning på den gode side af 10.000,- + arbejdstimer.

For mit vedkommende, gik valget netop på en sprit ny VW Polo, eftersom jeg ønskede at holde de uforudsete udgifter nede på et minimum. Nu 5 måneder efter endte garantiperiode, fejler bilen og det er op med den store tegnedreng.
Jeg er meget frustreret over at denne typer reparationer rammer en så ny en bil og man står magtesløs. Kan læse at flere har samme historie at berette og den i værste tilfælde bør skiftes indenfor kort tid igen... 7, 9, 13...

Bilen er købt og serviceret hos SMC biler, bliver nu repareret hos SMC biler i den anden ende af byen (har oplevet bedre service), eftersom de kunne give mig 5.000,- i kulance, for at få mig ind som kunde - ellers god service fra deres side!

EGR køler er dog ikke på lager, skal vente 1 uge med at få den bestilt hjem og fixet. Er en bitter mand, men sådan kan det også gå som indehaver af en forholdsvis ny bil (i hvert fald i mine øjne), med en kilometer stand under 50k.

Samlet værkstedsregning for ny EGR køler inkl. arbejdstid: 5000,- alt inkl.

Nogle indvendinger?
nå du er kørt til højbjerg istedet de har samme ledelse men helt anderledes
ville nok have prøvet i tyskland.
men det er sikkert dit kørsels mønster der ikke passer til en diesel,en diesel skal have gas engang imellem eller soder de helt til

VH:

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af KBoesen » 23. maj 2013, 13:23

Jeg tänker bare, er det ikke bare at sk*de den EGR et stykke og saa faa den bil chippet og faa lukket EGR i samme ombäring, naar der ikke er mere garanti at komme efter. Saa kommer det problem i hvert fald aldrig igen. Saa kan der jo väre noget andet, men til den pris, var det vel en billigere lösning med noget chip?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Villanyi » 23. maj 2013, 14:38

Jamen nu får jeg jo helt nøjer på :mrgreen:
Må hellere få den blændet! :mrgreen:
Mvh.
Micki


Das Auto

Holden
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. nov 2010, 22:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Ø, Bredballe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Holden » 26. maj 2013, 17:07

Er ikke tilhænger af tiptuning, da jeg stadig mener det ville være et krumspring at lave, taget alder og kilometer stand i betragtning. Nu får jeg lavet EGR og den bør der være 2 års garanti på, hvis problemet skulle opstår igen (ret mig hvis jeg er gal på den). Dette er også argumentet for ikke at få den lavet i Tyskland, da kørsel og afskrivninger hurtigt kan smade budgettet.

Er ellers super glad for bilen og skulle gerne have fornøjelsen af den små 50.000 km endnu :)
VW Polo Comfortline 1.6 TDI BM, 2011 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af Andreas K » 26. maj 2013, 17:45

Har set det på Seat ibiza et par gange, også med den der 1.6 TDI CR motor. den ene ved lidt under 50.000km og den anden ved 60.000 km. men det har ikke været regninger til 12.000,- på dem, selvom de bliver lavet hos Seat.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af michael winkel » 26. maj 2013, 18:54

Andreas K skrev:Har set det på Seat ibiza et par gange, også med den der 1.6 TDI CR motor. den ene ved lidt under 50.000km og den anden ved 60.000 km. men det har ikke været regninger til 12.000,- på dem, selvom de bliver lavet hos Seat.
Min nabo har kørt 160.000 med hans 1,6 Cr TDI seat.
Uden problemer.
Igår er den så begyndt med fejl på difference tryk sensor fejl på partikel filter.

Tror nu generalt det er en god motor
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brillesnedkeren
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. jan 2014, 16:35
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Maribo
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Egr Polo 1.6 Bmt 6r 2010

Indlæg af Brillesnedkeren » 26. jan 2014, 16:41

Kører en polo 1.6 tdi 105 hk som nu lyser i motorlampe og glødelampe blinker. Fået besked fra vw at der skal skiftes en udstødningstilbageføringskøler.
Kender nogen her inde et godt forslag til at undgå regningen på ca 10k ?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af kGlerup » 26. jan 2014, 16:51

Brillesnedkeren skrev:Kører en polo 1.6 tdi 105 hk som nu lyser i motorlampe og glødelampe blinker. Fået besked fra vw at der skal skiftes en udstødningstilbageføringskøler.
Kender nogen her inde et godt forslag til at undgå regningen på ca 10k ?
få den lavet et billigere sted end VW?

3BB5
Nyt medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 9. jun 2013, 14:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af 3BB5 » 26. jan 2014, 17:54

EGR-ventilen er anderledes på den motor end den plejer at være på de andre VAG motorer. Det er et forholdsvis stort aggregat.

Uoriginal koster den ca. 2500 + moms. Og den sidder rigtig rigtig dårligt.
Emil Frederiksen - Mekaniker ved Kjulerup Auto- & Pladeværksted.
1999 - Audi A6 Avant Aut. - 2,4 30V - APS - 165HK.
1997 - Audi A4 Avant Quattro - 1,8T 20V - AEB - 150HK.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010

Indlæg af vartaz » 26. jan 2014, 19:17

Få lavet EGR mod.... Og hvis ventilen også er i stykker så skal den blændes fysisk også

Besvar

Tilbage til "Motor"