Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 26. jan 2012, 13:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Randers, Danmark
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
(wee første post)
Hej!
Har lige fået skiftet EGR ventilen i min 6r Polo 1.6 TDI BMT highline (42tkm, 2010). Er det ikke lidt hurtigt? Jeg mener, en kr 12.000,-'s operation (heldigvis på garanti) i en så relativt ny bil. Det kan da hurtigt få totaløkonomien til at sejle lidt på sådan et køretøj. Mit argument for at købe ny bil fremfor brugt er da netop at den slags uforudsete udgifter skulle være ekstremt sjældne de første 4-5 år.
Nå men det kan jo være jeg har været meget uheldig, og det er jo bare teknik der kan gå istykke. Men, hvad kan jeg mon gøre for at forhindre/udskyde det igen? Jeg kører t/r Randers-Aarhus hver dag (40km hver vej) langt det meste med 130km/t på motorvej. Jeg kører pænt uden at være hysterisk økotripper (derfor købte jeg heller ikke 1.2 BM modellen). Nu og da (med 1-2 måneds mellemrum) kører jeg også til KBH eller Fyn.
Jeg har surfet igennem en del fora vedr. dette emne og det siges at den slags kørsel jeg nævner ovenfor, er perfekt til denne type bil. Det var også lidt derfor jeg købte den jo Jeg tænkte dog på om problemet kunne være at når jeg cruiser med 130-140km/t, så ligger omdrejningerne jo stadig ret lavt (ca 2200 RPM har jeg lige checket). Skulle jeg køre lidt i 4. gear nogle gange for at rense tingene igennem? Det virker bare som en underlig lavpraktisk løsning, er der noget belæg for dette?
På forhånd tak,
mvh Mads
Hej!
Har lige fået skiftet EGR ventilen i min 6r Polo 1.6 TDI BMT highline (42tkm, 2010). Er det ikke lidt hurtigt? Jeg mener, en kr 12.000,-'s operation (heldigvis på garanti) i en så relativt ny bil. Det kan da hurtigt få totaløkonomien til at sejle lidt på sådan et køretøj. Mit argument for at købe ny bil fremfor brugt er da netop at den slags uforudsete udgifter skulle være ekstremt sjældne de første 4-5 år.
Nå men det kan jo være jeg har været meget uheldig, og det er jo bare teknik der kan gå istykke. Men, hvad kan jeg mon gøre for at forhindre/udskyde det igen? Jeg kører t/r Randers-Aarhus hver dag (40km hver vej) langt det meste med 130km/t på motorvej. Jeg kører pænt uden at være hysterisk økotripper (derfor købte jeg heller ikke 1.2 BM modellen). Nu og da (med 1-2 måneds mellemrum) kører jeg også til KBH eller Fyn.
Jeg har surfet igennem en del fora vedr. dette emne og det siges at den slags kørsel jeg nævner ovenfor, er perfekt til denne type bil. Det var også lidt derfor jeg købte den jo Jeg tænkte dog på om problemet kunne være at når jeg cruiser med 130-140km/t, så ligger omdrejningerne jo stadig ret lavt (ca 2200 RPM har jeg lige checket). Skulle jeg køre lidt i 4. gear nogle gange for at rense tingene igennem? Det virker bare som en underlig lavpraktisk løsning, er der noget belæg for dette?
På forhånd tak,
mvh Mads
--
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
En gang Bell-Add og nogle omdrejninger (varm motor) ved lejlighed skader ikke. Hvorfor blev den skiftet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 15. jun 2012, 09:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Jeg har en Polo 6R 1,6 TDI 105hk 2010. Jeg fik skiftet min EGR ventil ved 50.000km. Det var heldigvis også på garantien. Værkstedet fortalte mig at jeg kunne se frem til at skulle skifte den ved hvert 50.000km. Samtidigt fik jeg at vide at jeg skulle lade være med at kører som "en blød hat" og holde bilen i lidt højere omdrejninger, hvis jeg ville undgå dette problem. Jeg kører min 80km hver dag, 70 af dem på motorvej ved en hastighed mellem 110 og 130, og vil ikke betegne mig selv som en "blød hat".
Min EGR ventil blev skiftet da bilen efter lidt problemer en dag bestemte sig for at gå rent i "error mode". Glødelampen blinkede bare konstant og motorkraften var stærkt reduceret. Jeg benyttede mig af mobilitetservice, de kom og hentede bilen og dagen efter kunne jeg afhente bilen igen.
Min EGR ventil blev skiftet da bilen efter lidt problemer en dag bestemte sig for at gå rent i "error mode". Glødelampen blinkede bare konstant og motorkraften var stærkt reduceret. Jeg benyttede mig af mobilitetservice, de kom og hentede bilen og dagen efter kunne jeg afhente bilen igen.
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Der bliver skiftet MANGE EGR ventiler for tiden. Om man køre med bell add og og blød hat eller ej så gå de til det er det elektriske i ventilen der er for dårlig
Vi skifter mange for tiden og det er også Touran, Golf osv
Vi skifter mange for tiden og det er også Touran, Golf osv
Porsche Tekniker.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1898
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 214 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Enig, det er sku lige meget om du bruger bell add eller ej. De sætter sig fast. Tror bare de er for dårlig konstrueret og man må reger med de ikke holde så fanes længe.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Også min tanke. Har overvejet at få Landberg til det på min
Porsche Tekniker.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.
VH.
VH.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1898
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 214 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Lage godt mærke til det. Synes os det virke lidt vildtRIX skrev:utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.
VH.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- michael winkel
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Mener landberg kører noget med 999kr for at fjerne Egr elektronisk
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 26. jan 2012, 13:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Randers, Danmark
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Wow, troede jeg fik en mail når der kom svar. Nå men tak for svarene, fedt!
Regningen ligger her, der står (blandt en større omgang pakninger og spændebånd (??):
- GFS/GUIDED FUNKTION
- LADELUFTSYSTEM KONTROLLERET
- KONTROL AF STIK PÅ TEMPFØLER TIL UDSTØDNINGSTILBAGEFØRING AF OG PÅMONTER
- PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTRERS
- UDST. KØLER
- PAKNING, ETC
- KØLERVÆSKE
omkring 12k ialt. Jeg er kun ingeniør, ikke mekaniker - måske er der mere ovenfor end bare en EGR? Hvad ville I have forventet af regningens størrelse (aut. værksted)?
Den med at man kører "med blød hat" og det er skidt for motoren har jeg hørt flere steder, men dén har jeg det lidt svært med at tro på. Jeg har haft flere nye biler uden dette problem og jeg kører som Carpe motorvej hver dag - hvad mere vil de have? Skal vi køre ræs i vores små øko-Poloer? Til gengæld har jeg så observeret, som jeg nævner, at det faktisk er "svært" (lidt unaturligt) at få en Polo BMT rigtig op i omdrejninger, forstået på den måde at den jo er vildt højt gearet og derfor altid pludrer rundt mellem 1200-1800 omdrejninger medmindre man er på motorvejen hvor man så ligger på ca 2200. Stadig lavt vil jeg mene. Hvis man skal op over 3000 omdrejninger (og det ikke bare er acceleration) så kører man i hvert fald ikke efter instruktionsbogen, og gearskifteindikatorens, anvisninger - hvilket jeg vil mene er det, VW må forvente af ejeren.
Jeg kan da godt begynde at køre en gang om ugen eller måneden (igen: hvad skal der til?) i 4. gear det sidste stykke af motorvejen men giver det noget (hvad?) og hvad skal mine omdrejninger op på, og hvor lang tid? Man kan i hvert fald sige, at hvis en motor kan gå i stykker af at den køres som foreskrevet (lave, eller relativt, omdrejninger) så er det et usædvanligt ringe stykke ingeniørarbejde (eller marketing ditto .
Det kan da ikke passe at jeg skal påregne en udskiftning hver 50kkm? Hvis det er tilfældet så har vi da en histore til forsiden af EB her Nej, jeg synes det er noget hø at man konstruerer en motor på denne måde, jeg er altså lidt skuffet må jeg sige. Mest fordi det i al øvrighed er en superlækker bil (og virkelig god motor).
Er det muligt at få nogle (flere?) VW mekanikere til at kommentere lidt på dette her?
@Morten16v: overså lige dit svar: den EGR man så får i, har den også denne elektriske svaghed? Så er den jo helt gal altså.
på forhånd tak,
Mads
Regningen ligger her, der står (blandt en større omgang pakninger og spændebånd (??):
- GFS/GUIDED FUNKTION
- LADELUFTSYSTEM KONTROLLERET
- KONTROL AF STIK PÅ TEMPFØLER TIL UDSTØDNINGSTILBAGEFØRING AF OG PÅMONTER
- PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTRERS
- UDST. KØLER
- PAKNING, ETC
- KØLERVÆSKE
omkring 12k ialt. Jeg er kun ingeniør, ikke mekaniker - måske er der mere ovenfor end bare en EGR? Hvad ville I have forventet af regningens størrelse (aut. værksted)?
Den med at man kører "med blød hat" og det er skidt for motoren har jeg hørt flere steder, men dén har jeg det lidt svært med at tro på. Jeg har haft flere nye biler uden dette problem og jeg kører som Carpe motorvej hver dag - hvad mere vil de have? Skal vi køre ræs i vores små øko-Poloer? Til gengæld har jeg så observeret, som jeg nævner, at det faktisk er "svært" (lidt unaturligt) at få en Polo BMT rigtig op i omdrejninger, forstået på den måde at den jo er vildt højt gearet og derfor altid pludrer rundt mellem 1200-1800 omdrejninger medmindre man er på motorvejen hvor man så ligger på ca 2200. Stadig lavt vil jeg mene. Hvis man skal op over 3000 omdrejninger (og det ikke bare er acceleration) så kører man i hvert fald ikke efter instruktionsbogen, og gearskifteindikatorens, anvisninger - hvilket jeg vil mene er det, VW må forvente af ejeren.
Jeg kan da godt begynde at køre en gang om ugen eller måneden (igen: hvad skal der til?) i 4. gear det sidste stykke af motorvejen men giver det noget (hvad?) og hvad skal mine omdrejninger op på, og hvor lang tid? Man kan i hvert fald sige, at hvis en motor kan gå i stykker af at den køres som foreskrevet (lave, eller relativt, omdrejninger) så er det et usædvanligt ringe stykke ingeniørarbejde (eller marketing ditto .
Det kan da ikke passe at jeg skal påregne en udskiftning hver 50kkm? Hvis det er tilfældet så har vi da en histore til forsiden af EB her Nej, jeg synes det er noget hø at man konstruerer en motor på denne måde, jeg er altså lidt skuffet må jeg sige. Mest fordi det i al øvrighed er en superlækker bil (og virkelig god motor).
Er det muligt at få nogle (flere?) VW mekanikere til at kommentere lidt på dette her?
@Morten16v: overså lige dit svar: den EGR man så får i, har den også denne elektriske svaghed? Så er den jo helt gal altså.
på forhånd tak,
Mads
--
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline
Polo 6R 1.6 TDI BMT Highline
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
på en gammel 1.9 tdi skulle man over 2500 o/min før den lukker for egr så det passer lige med 130-140km/t
det der er jo bare arbejdsløn der skal også stå hvad dele der er skiftet,de har nok famlet lidt i blinde for at finde fejlen på de gamle med egr skal partikelfilteret ikke af for at afmontere egr så vidt jeg husker det kan morten 16v vel svare på
VH.
det der er jo bare arbejdsløn der skal også stå hvad dele der er skiftet,de har nok famlet lidt i blinde for at finde fejlen på de gamle med egr skal partikelfilteret ikke af for at afmontere egr så vidt jeg husker det kan morten 16v vel svare på
VH.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 15. jun 2012, 09:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
På min faktura fremgår følgende:
-GFS/GUIDET FUNKTION
-BATTERI OPLADET / MOTORSTYRINGSENHED OPDATERET
-PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTERET
-KØLER T.UDST.TILBAGEFØR. AF- OG PÅMONTERET
-UDMÅLING PGA AGG.LØSNET
+ en masse spændebånd og pakninger
De kan ikke have været i tvivl om hvad de skulle lave på min polo. De havde den inde nogle dage før den stod helt af, da jeg ville have dem til at måle hvad der var galt. De sagde at EGR ventilen skulle skiftes, men at de ikke havde tid til at lave den før 14 dage senere, så jeg kunne bare kører videre. To dage senere blev den hentet på et fejeblad. Med hensyn til prisen, så oplyste de en pris på 10-12k for det udførte. Jeg er ikke mekaniker, og jeg har intet begreb om hvor stor et indgreb denne reparation er og om hvad det bør koste. Men jeg så da en firehjulsudmåling dernede, så de må da have haft en del af?
EDIT: Fik lige den fantastiske idé at ligge talene sammen fra fakturaen = 11981,41,-incl moms.
-GFS/GUIDET FUNKTION
-BATTERI OPLADET / MOTORSTYRINGSENHED OPDATERET
-PARTIKELFILTER AF- OG PÅMONTERET
-KØLER T.UDST.TILBAGEFØR. AF- OG PÅMONTERET
-UDMÅLING PGA AGG.LØSNET
+ en masse spændebånd og pakninger
De kan ikke have været i tvivl om hvad de skulle lave på min polo. De havde den inde nogle dage før den stod helt af, da jeg ville have dem til at måle hvad der var galt. De sagde at EGR ventilen skulle skiftes, men at de ikke havde tid til at lave den før 14 dage senere, så jeg kunne bare kører videre. To dage senere blev den hentet på et fejeblad. Med hensyn til prisen, så oplyste de en pris på 10-12k for det udførte. Jeg er ikke mekaniker, og jeg har intet begreb om hvor stor et indgreb denne reparation er og om hvad det bør koste. Men jeg så da en firehjulsudmåling dernede, så de må da have haft en del af?
EDIT: Fik lige den fantastiske idé at ligge talene sammen fra fakturaen = 11981,41,-incl moms.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1898
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 214 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Det må jo åbenbart værre noget rigtig lort og skifte på den motor
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Regnestykket benzin contra diesel er altid noget der giver anledning til mange diskussioner og mange glemmer at en diesel-motor er en mere kompliceret sag end en suge-benzinmotor og derfor kan have flere problemer. I sidste ende når bilen er solgt og alle regninger betalt ender benzin-bilen ofte som vinderen også selv med et relativt højt km-forbrug.
Min 3-benede benzin-Fabia fra 2006 blev solgt for en rigtigt fin pris på Bilzonen på under 48 timer. Min bekendt har en 3-benet diesel-Fabia, som han kæmper på 3. måned med at "slippe af med". Vi har prøvet at regne på det og når hans merudgifter til reparationer - fx tandremsskift - regnes med og det større værditab, vil min benzin-Fabia ende som en klar vinder (ca. 20.000 km/ året).
Min 3-benede benzin-Fabia fra 2006 blev solgt for en rigtigt fin pris på Bilzonen på under 48 timer. Min bekendt har en 3-benet diesel-Fabia, som han kæmper på 3. måned med at "slippe af med". Vi har prøvet at regne på det og når hans merudgifter til reparationer - fx tandremsskift - regnes med og det større værditab, vil min benzin-Fabia ende som en klar vinder (ca. 20.000 km/ året).
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
RIX skrev:utroligt ingen har kometret den pris du oplyser,12tkr må dække nået mere end den ventil.
VH.
ja det var sjovt nok også min tanke, 12.000, den må da være forgyldt den ventil.
svan
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 23:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Hej,
Jeg hopper lige med på tråden..
Jeg har en Polo 1.2TDI Bluemotion.. den er 2 år gammel og har allerede for skiftet den køler 2 gange på garantien(har kørt ca. 80.000km)!
Problemet er nu at den lige er blevet 2år og 1 mdr og nu er fejlen der igen! så hvad med garantien??
Det er kun 15.000km siden at jeg fik skiftet den sidst
Er vi ikke enige om at VW skal betale udskiftningen af en ny køler da den "gamle" køler ikke engang 4 mdr. gammel?
\\Henrik
Jeg hopper lige med på tråden..
Jeg har en Polo 1.2TDI Bluemotion.. den er 2 år gammel og har allerede for skiftet den køler 2 gange på garantien(har kørt ca. 80.000km)!
Problemet er nu at den lige er blevet 2år og 1 mdr og nu er fejlen der igen! så hvad med garantien??
Det er kun 15.000km siden at jeg fik skiftet den sidst
Er vi ikke enige om at VW skal betale udskiftningen af en ny køler da den "gamle" køler ikke engang 4 mdr. gammel?
\\Henrik
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1588
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 369 times
- Been thanked: 170 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Det vil jeg i hvert fald argumentere meget stærkt for!prescitronen skrev:
Er vi ikke enige om at VW skal betale udskiftningen af en ny køler da den "gamle" køler ikke engang 4 mdr. gammel?
\\Henrik
Selvom det var en garantireparation, bør der stadig være garanti på den omtalte del de har skiftet.
Så ned til VW med bilen og tag en snak med dem.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 23:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Har lige fået svar fra VW:
"Der er 2 års reklamationsret på alle reparationer udført i DK, så det er ingen problem.
Så ingen problem med den udstødningskøler."
Så det er jo åbenbart bare at få den skiftet en gang om året når jeg kører så meget som jeg gør
\\Henrik
"Der er 2 års reklamationsret på alle reparationer udført i DK, så det er ingen problem.
Så ingen problem med den udstødningskøler."
Så det er jo åbenbart bare at få den skiftet en gang om året når jeg kører så meget som jeg gør
\\Henrik
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 4. nov 2010, 22:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Ø, Bredballe
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Hopper lige på denne tråd efter at have søgt på netop dette emne.
Min Polo 6R 1,6 TDi fra 2011 (48.000 km) har netop fået diagnosen "ny EGR køler". Ventilen er (heldigvis) ikke gået, men ender stadigvæk med en værkstedsregning på den gode side af 10.000,- + arbejdstimer.
For mit vedkommende, gik valget netop på en sprit ny VW Polo, eftersom jeg ønskede at holde de uforudsete udgifter nede på et minimum. Nu 5 måneder efter endte garantiperiode, fejler bilen og det er op med den store tegnedreng.
Jeg er meget frustreret over at denne typer reparationer rammer en så ny en bil og man står magtesløs. Kan læse at flere har samme historie at berette og den i værste tilfælde bør skiftes indenfor kort tid igen... 7, 9, 13...
Bilen er købt og serviceret hos SMC biler, bliver nu repareret hos SMC biler i den anden ende af byen (har oplevet bedre service), eftersom de kunne give mig 5.000,- i kulance, for at få mig ind som kunde - ellers god service fra deres side!
EGR køler er dog ikke på lager, skal vente 1 uge med at få den bestilt hjem og fixet. Er en bitter mand, men sådan kan det også gå som indehaver af en forholdsvis ny bil (i hvert fald i mine øjne), med en kilometer stand under 50k.
Samlet værkstedsregning for ny EGR køler inkl. arbejdstid: 5000,- alt inkl.
Nogle indvendinger?
Min Polo 6R 1,6 TDi fra 2011 (48.000 km) har netop fået diagnosen "ny EGR køler". Ventilen er (heldigvis) ikke gået, men ender stadigvæk med en værkstedsregning på den gode side af 10.000,- + arbejdstimer.
For mit vedkommende, gik valget netop på en sprit ny VW Polo, eftersom jeg ønskede at holde de uforudsete udgifter nede på et minimum. Nu 5 måneder efter endte garantiperiode, fejler bilen og det er op med den store tegnedreng.
Jeg er meget frustreret over at denne typer reparationer rammer en så ny en bil og man står magtesløs. Kan læse at flere har samme historie at berette og den i værste tilfælde bør skiftes indenfor kort tid igen... 7, 9, 13...
Bilen er købt og serviceret hos SMC biler, bliver nu repareret hos SMC biler i den anden ende af byen (har oplevet bedre service), eftersom de kunne give mig 5.000,- i kulance, for at få mig ind som kunde - ellers god service fra deres side!
EGR køler er dog ikke på lager, skal vente 1 uge med at få den bestilt hjem og fixet. Er en bitter mand, men sådan kan det også gå som indehaver af en forholdsvis ny bil (i hvert fald i mine øjne), med en kilometer stand under 50k.
Samlet værkstedsregning for ny EGR køler inkl. arbejdstid: 5000,- alt inkl.
Nogle indvendinger?
VW Polo Comfortline 1.6 TDI BM, 2011 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
nå du er kørt til højbjerg istedet de har samme ledelse men helt anderledesHolden skrev:Hopper lige på denne tråd efter at have søgt på netop dette emne.
Min Polo 6R 1,6 TDi fra 2011 (48.000 km) har netop fået diagnosen "ny EGR køler". Ventilen er (heldigvis) ikke gået, men ender stadigvæk med en værkstedsregning på den gode side af 10.000,- + arbejdstimer.
For mit vedkommende, gik valget netop på en sprit ny VW Polo, eftersom jeg ønskede at holde de uforudsete udgifter nede på et minimum. Nu 5 måneder efter endte garantiperiode, fejler bilen og det er op med den store tegnedreng.
Jeg er meget frustreret over at denne typer reparationer rammer en så ny en bil og man står magtesløs. Kan læse at flere har samme historie at berette og den i værste tilfælde bør skiftes indenfor kort tid igen... 7, 9, 13...
Bilen er købt og serviceret hos SMC biler, bliver nu repareret hos SMC biler i den anden ende af byen (har oplevet bedre service), eftersom de kunne give mig 5.000,- i kulance, for at få mig ind som kunde - ellers god service fra deres side!
EGR køler er dog ikke på lager, skal vente 1 uge med at få den bestilt hjem og fixet. Er en bitter mand, men sådan kan det også gå som indehaver af en forholdsvis ny bil (i hvert fald i mine øjne), med en kilometer stand under 50k.
Samlet værkstedsregning for ny EGR køler inkl. arbejdstid: 5000,- alt inkl.
Nogle indvendinger?
ville nok have prøvet i tyskland.
men det er sikkert dit kørsels mønster der ikke passer til en diesel,en diesel skal have gas engang imellem eller soder de helt til
VH:
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Jeg tänker bare, er det ikke bare at sk*de den EGR et stykke og saa faa den bil chippet og faa lukket EGR i samme ombäring, naar der ikke er mere garanti at komme efter. Saa kommer det problem i hvert fald aldrig igen. Saa kan der jo väre noget andet, men til den pris, var det vel en billigere lösning med noget chip?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Villanyi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2328
- Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 132 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Jamen nu får jeg jo helt nøjer på
Må hellere få den blændet!
Må hellere få den blændet!
Mvh.
Micki
Das Auto
Micki
Das Auto
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 4. nov 2010, 22:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Ø, Bredballe
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Er ikke tilhænger af tiptuning, da jeg stadig mener det ville være et krumspring at lave, taget alder og kilometer stand i betragtning. Nu får jeg lavet EGR og den bør der være 2 års garanti på, hvis problemet skulle opstår igen (ret mig hvis jeg er gal på den). Dette er også argumentet for ikke at få den lavet i Tyskland, da kørsel og afskrivninger hurtigt kan smade budgettet.
Er ellers super glad for bilen og skulle gerne have fornøjelsen af den små 50.000 km endnu
Er ellers super glad for bilen og skulle gerne have fornøjelsen af den små 50.000 km endnu
VW Polo Comfortline 1.6 TDI BM, 2011 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016
VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, Comfortpakke, sportsundervogn, Composition Media, 2014 (SOLGT)
VW Golf 2.0 TDI DSG Variant Highline, Comfortpakke, Teknikpakke, Sportsundervogn, Discover Pro, Panorama soltag, 2016
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Har set det på Seat ibiza et par gange, også med den der 1.6 TDI CR motor. den ene ved lidt under 50.000km og den anden ved 60.000 km. men det har ikke været regninger til 12.000,- på dem, selvom de bliver lavet hos Seat.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
- michael winkel
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Min nabo har kørt 160.000 med hans 1,6 Cr TDI seat.Andreas K skrev:Har set det på Seat ibiza et par gange, også med den der 1.6 TDI CR motor. den ene ved lidt under 50.000km og den anden ved 60.000 km. men det har ikke været regninger til 12.000,- på dem, selvom de bliver lavet hos Seat.
Uden problemer.
Igår er den så begyndt med fejl på difference tryk sensor fejl på partikel filter.
Tror nu generalt det er en god motor
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 26. jan 2014, 16:35
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Maribo
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny Egr Polo 1.6 Bmt 6r 2010
Kører en polo 1.6 tdi 105 hk som nu lyser i motorlampe og glødelampe blinker. Fået besked fra vw at der skal skiftes en udstødningstilbageføringskøler.
Kender nogen her inde et godt forslag til at undgå regningen på ca 10k ?
Kender nogen her inde et godt forslag til at undgå regningen på ca 10k ?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
få den lavet et billigere sted end VW?Brillesnedkeren skrev:Kører en polo 1.6 tdi 105 hk som nu lyser i motorlampe og glødelampe blinker. Fået besked fra vw at der skal skiftes en udstødningstilbageføringskøler.
Kender nogen her inde et godt forslag til at undgå regningen på ca 10k ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 14:59
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
EGR-ventilen er anderledes på den motor end den plejer at være på de andre VAG motorer. Det er et forholdsvis stort aggregat.
Uoriginal koster den ca. 2500 + moms. Og den sidder rigtig rigtig dårligt.
Uoriginal koster den ca. 2500 + moms. Og den sidder rigtig rigtig dårligt.
Emil Frederiksen - Mekaniker ved Kjulerup Auto- & Pladeværksted.
1999 - Audi A6 Avant Aut. - 2,4 30V - APS - 165HK.
1997 - Audi A4 Avant Quattro - 1,8T 20V - AEB - 150HK.
1999 - Audi A6 Avant Aut. - 2,4 30V - APS - 165HK.
1997 - Audi A4 Avant Quattro - 1,8T 20V - AEB - 150HK.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Ny EGR Polo 1.6 BMT 6r 2010
Få lavet EGR mod.... Og hvis ventilen også er i stykker så skal den blændes fysisk også