Seat Altea fr tdi

Besvar
Andreasp
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2012, 21:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Altea fr tdi

Indlæg af Andreasp » 13. jun 2012, 21:09

Har lidt problemer med min seat. Fejlkoden viser at det enten er dysen eller ledningsnettet, men der er de samme ohm på alle dyserne, og ledningerne giver alle et lille udslag ved måling..

Nogen der kan hjælpe ? :)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af norn » 13. jun 2012, 21:38

Du skal måle ohm mellem topstykket og så hvert af de to ben i hver dyse
Der må ikke være forbindelse overhovedet , ohm meter må kun skrive OL som når ledninger ikke rører ved noget
Der hvor den begynder at skrive noget er dysen færdig
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Andreasp
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2012, 21:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af Andreasp » 13. jun 2012, 21:42

Jamen har også målt fra topstykket, og der skriver den ingenting /: Men hvor meget strøm skal der løbe igennem stikkene når der er tænding på ? For de ligger meget jævnt med et 30 milivolt ca

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af norn » 13. jun 2012, 21:48

Hvad er de præcise fejlkoder
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Andreasp
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2012, 21:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af Andreasp » 13. jun 2012, 21:54

Får lige fat i dem imorgen. Fik en til at læse dem, og det kunne kun være dyse 1 eller ledningerne til den.

Andreasp
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2012, 21:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af Andreasp » 14. jun 2012, 17:29

Fejl kode 1040 dyse 1

Brugeravatar
SBA
Medlem
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af SBA » 15. jun 2012, 16:02

Hej Tror desvære det er en dysse der er ved gå.. :? men hvis bilen starter så kommer det nok før eller siden... havde samme fejl for 2 måneder siden i min fr og fik afvide det var fordi den ene dysse kortsluttede og så fik jeg bestilt tid ved SMC i odense og 2 dage før den skulle tjekes af SMC gik den ud midt i en overhaling.... og så holdt jeg der.... SMC fik den ud og det var så dyssen der var gået samt ledningsnettet, så det skal nok komme :( men hvis den er fra 07 så har du stadig garanti på dem... :)
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.

Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Altea fr tdi

Indlæg af Rittersport » 19. jun 2012, 09:26

De Piezo dyser står af fra en side af. Piezo elementet kortslutter og det starter med periodiske fejl. men ofte går der ikke ret langt tid før det er helt slut. og bilen kører ikke en meter sålænge fejlen ligger i styrringen...
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Besvar

Tilbage til "Motor"