Hej derude.
Jeg står i denne ulykkelige situation at min kære golf dumpede til syn, da den var for høj i røggassen. Står nu her og har givet den en Bell add rens i indsugningen og en i tanken og nogle gode ture på motorvejen, hvor den virkelige har fået "klø", men står stadig med en for høj forurening.
Nogle der har nogle gode ideer der kan være hjælpsomme..
Lars HJ
Forurning på Golf 5 1.9 TDI
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Forurning på Golf 5 1.9 TDI
Det lyder lidt som om, at dine dyser de ikke er helt, som de har været engang. De bør nok tjekkes, og hvis de så er ok og den stadig gør det, skal du have fat i en chiptuner engang.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Forurning på Golf 5 1.9 TDI
Hej Lars
Her kan du læse lidt om "røggastest-problemer".
Gubs
Kort opsummeret:
Sidste gang jeg "røg" ind i en lignende sag (den lå så over 3 ved røggastesten), også en 1.9 TDI, fik den 5 minutter med adskillelige "ryk" fra 2 til 3 gear op til punktet hvor du kan mærke turboen ikke har samme trækkraft mere og det hjalp, den strøg lige igennem.
Den havde nemlig fået en omgang BellAdd, men hvis du ikke sørger for at udstødningen bliver rigtig varm sidder "resterne" du løsner med BellAdd tilbage i udstødningen og når bilen rammer max rpm til røggastesten, så har du balladen.
Kort sagt, den skal have nogle rpm efter en omgang BellAdd.
Gubs
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=58900
Her kan du læse lidt om "røggastest-problemer".
Gubs
Kort opsummeret:
Sidste gang jeg "røg" ind i en lignende sag (den lå så over 3 ved røggastesten), også en 1.9 TDI, fik den 5 minutter med adskillelige "ryk" fra 2 til 3 gear op til punktet hvor du kan mærke turboen ikke har samme trækkraft mere og det hjalp, den strøg lige igennem.
Den havde nemlig fået en omgang BellAdd, men hvis du ikke sørger for at udstødningen bliver rigtig varm sidder "resterne" du løsner med BellAdd tilbage i udstødningen og når bilen rammer max rpm til røggastesten, så har du balladen.
Kort sagt, den skal have nogle rpm efter en omgang BellAdd.
Gubs
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=58900
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 16. jul 2011, 17:25
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forurning på Golf 5 1.9 TDI
hey gubs.
Kan bare ikk rigtig forstå det for den har jo fået en rens og godt med rpm så den kunne blive varm, men den er stadig for høj.
For snart grå hår af det
Kan bare ikk rigtig forstå det for den har jo fået en rens og godt med rpm så den kunne blive varm, men den er stadig for høj.
For snart grå hår af det
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Forurning på Golf 5 1.9 TDI
Det er heller ikke nemt
Har du både givet den BellAdd ved turboen og ved gasspjældet?
Hvilken værdi ligger røggastesten på?
Gubs
Har du både givet den BellAdd ved turboen og ved gasspjældet?
Hvilken værdi ligger røggastesten på?
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!