2.0 TDI motorkode BKD

Besvar
Brugeravatar
Andy
Medlem
Indlæg: 823
Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 11 times
Been thanked: 119 times

2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Andy » 24. jun 2012, 16:56

Mine forældre har kigget på en A3 med en 2.0 BKD motor. Er det en af de motorer som der har været bøvl med?
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Philip » 24. jun 2012, 17:22

Kort svar - ja.. Jeg har dog kørt snart 75.000 på 1.5 år uden nogen problemer..

Brugeravatar
ChristianBoersting
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 19. dec 2010, 12:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af ChristianBoersting » 24. jun 2012, 17:24

Mine forældre havde en Altea XL'er med BKD motor også, den havde kørt 180.000 cirka da de solgte den. De har haft den fra ny, og der er kun blevet lavet service, og ellers kørte den bare.
Mvh. Christian


Nuværende bil:
2011 Volkswagen Passat B7 2.0 TDI DSG Highline+

Tidligere biler:
1997 Polo 6N 1,6
2001 Golf 4 1,9 TDI 170hk.
1999 Seat Toledo 1,9 TDI 110hk.
2007 Passat 3C 2.0 TDI DSG Sportsline
2010 Golf 6 GTD DSG Van

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af ClausP » 24. jun 2012, 17:34

Det kommer an på hvad du mener med bøvl.

Men ja, der kan være lidt bøvl med sådan en, dyserne skulle dog være rimeligt fejlfrie på sådan en.
Den har ikke noget balancemodul, så der skulle man også være "home safe" uden blyants problemer.
Tandempumpen kan være et problem, men det er jo overkommeligt.
Så er der topstykkeproblemer, og der er jeg ikke klar over hvor udsat sådan en er.

Kørte selv 5 år / 175.000 km med en BKD uden nævneværdige problemer, men ejeren efter mig fik vist problemer med vandforbrug efter et års tid.
Det kan jo være alt fra toppakning til revnet topstykke.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Andy
Medlem
Indlæg: 823
Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 11 times
Been thanked: 119 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Andy » 24. jun 2012, 17:50

ClausP skrev:Det kommer an på hvad du mener med bøvl.

Men ja, der kan være lidt bøvl med sådan en, dyserne skulle dog være rimeligt fejlfrie på sådan en.
Den har ikke noget balancemodul, så der skulle man også være "home safe" uden blyants problemer.
Tandempumpen kan være et problem, men det er jo overkommeligt.
Så er der topstykkeproblemer, og der er jeg ikke klar over hvor udsat sådan en er.

Kørte selv 5 år / 175.000 km med en BKD uden nævneværdige problemer, men ejeren efter mig fik vist problemer med vandforbrug efter et års tid.
Det kan jo være alt fra toppakning til revnet topstykke.
Jeg tænker mest på de problemer man har læst om topstykker, svinghjul og dyser.

Deres nuværende 1,9 TDI 130hk Audi har rundet 350 tkm. Og har aldrig fået lavet andet end almindeligt service.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af ClausP » 24. jun 2012, 18:08

Andy skrev: Jeg tænker mest på de problemer man har læst om topstykker, svinghjul og dyser.

Deres nuværende 1,9 TDI 130hk Audi har rundet 350 tkm. Og har aldrig fået lavet andet end almindeligt service.
Svinghjul er også et "emne" på sådan en.
Min havde også lidt af det.

Der var en aktion på BKD og svinghjul i 2006, men tror kun at det var for at forebygge at svinghjulet "eksploderede" og ikke de generelle problemer med rystelser, som stadig er aktuelle.
Dyserne er mig bekendt bundsolide på sådan en, da det ikke er piezo elementer, og de er monteret med 2 bolte.
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men tror kun at det er et problem på 170 Hk.

Problemet er at der går så mange historier om 2.0TDI, men der er så mange varianter at ikke alle modeller har alle problemer.

Norn og Kristian er vist dem der har mest styr på de enkelte problemer.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Superbil » 25. jun 2012, 09:54

Har også en BKD nu har den rundet 220.000 km. uden nogen problemer - dog har den lige fået skiftet et svinghjul og renset turboen (pga. tuning) - ellers kører den bare som en drøm.

Mvh.
Superbil

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Martin1986 » 25. jun 2012, 10:24

Har haft 2 stk bkd motorer. Nr et var topstykket revnet, nr 2 smed motoren pga turboen, og fik skifter svinghjul
Nuværende bil: BMW F11 530D

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af skyrider » 25. jun 2012, 13:59

Andy skrev:Mine forældre har kigget på en A3 med en 2.0 BKD motor. Er det en af de motorer som der har været bøvl med?

Jeg har samme motor og har haft en del udskiftninger på den. Så I kan være heldige/uheldige.

Se hvad jeg har skiftet. Det løber op...
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=63613
Senest rettet af skyrider 25. jun 2012, 19:16, rettet i alt 1 gang.
______________________________________________
Mvh.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: 2.0 TDI motorkode BKD

Indlæg af Peder » 25. jun 2012, 15:55

Havde en Altea med den, solgt ved 250.000 km - det eneste var at den kunne ryge lidt sort bagud, hvis den ikke fik noget at leve af engang imellem og så brugte den i perioder lidt rigeligt olie, mener dog aldrig den var ret meget over 1 liter på 8000 km, og normalt ca. 1 liter på 10-11.000 km.

Fik kun normalt service, som jeg selv udførte. Dvs. olieskift for hver 15.000 km.
Og det var tilmed en tidlig version fra 2005, så det kunne, så vidt jeg kan læse, have gået meget galt ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Motor"