VW passat 140 dsg

Besvar
Erfand
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. apr 2012, 23:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW passat 140 dsg

Indlæg af Erfand » 30. jun 2012, 00:53

Hej Folkens.

Da det var lidt svært at placere mit indlæg under et specifikt fora valgte jeg denne. Jeg er ejer af en vidunderlig passat fra 05 der siden køb af brugtvogns forhandleren har haft adskillige problemer. Det startede med de helt små ting som en forlygte der har været utæt osv. men de 3 største problemer jeg har haft har været 2 motor svigt hvor der har været lavet reperationer for ca 8-10k begge gange. Det sidste problem har været en utæt bagbremse kaliber. Men nu er det sket igen! Bilen har fungeret helt normalt hele dagen dog skulle jeg lige ud og køre her for en time siden og der blinker Motor og ring lampen (mener jeg den heder den gule spiral)

Jeg er godt træt af de her problemer og vil derfor høre nogen af jer om hvad jeg muligvis kan gøre da jeg vil af med bilen (imod min vilje) på baggrund af at mit arbejde er afhænger af min bil. jeg har haft bilen i ca 8 måneder og jeg vil vove at påstå at 2 af månederne har den været på værksted eller har ikke kunne blive anvendt. 5-6 værksteds besøg på ca 8 måneder.

(Hvis i mener jeg har fejlplaseret mit indlæg så skriv det gerne til mig, Undskylder på forhånd hvis dette er tilfældet)

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: VW passat 140 dsg

Indlæg af Krog » 30. jun 2012, 10:38

Jeg muligvis overset noget, men hvad er det lige præcis du søger svar på eller hjælp til?

Hvis du har brug for diagnose hjælp i Københavnsområdet, så kan jeg da godt hjælpe dig i Værløse ellers er der også andre som kan..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Erfand
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. apr 2012, 23:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW passat 140 dsg

Indlæg af Erfand » 30. jun 2012, 14:20

Jammem altså jeg vil self gerne have at bilen bliver fejlfri, dog har forhandleren lavet bilen op til flere gange og jeg står så i den situation at bilen har fået tændt motor og ring lampen.

Men er der nogen lov bestemmelser der siger at man efter en vis mængde reperationer vil kunne lade handlen gå tilbage eller lign. Jeg er dog klar over at forhandleren vil trække ned i prisen på grund af brug og km tal.
VW passat 2006. Dejlig dyt!

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: VW passat 140 dsg

Indlæg af Krog » 30. jun 2012, 16:26

Erfand skrev:Jammem altså jeg vil self gerne have at bilen bliver fejlfri, dog har forhandleren lavet bilen op til flere gange og jeg står så i den situation at bilen har fået tændt motor og ring lampen.

Men er der nogen lov bestemmelser der siger at man efter en vis mængde reperationer vil kunne lade handlen gå tilbage eller lign. Jeg er dog klar over at forhandleren vil trække ned i prisen på grund af brug og km tal.
Hvis du skal gøre dig nogle forhåbninger om et eventuelt nedslag i prisen bagefter, så tror jeg desværre at du skal være heldig.

At bilen gerne skal blive fejlfri og hvis du gerne vil have lidt sparring omkring de fejl bilen laver, så bliver du enten nødt til at fortælle meget mere om hvad der er galt. En fejlkode udlæsning vil givetvis kunne afsløre hvor henne du har problemer..

PB me, hvis du vil have hjælp til overstående..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Besvar

Tilbage til "Motor"