Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Besvar
MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 9. jul 2012, 21:00

Hejsa, jeg har søgt lidt rundt på nettet for at find en løsning på mit problem da jeg har haft den hos Skoda flere gange og deres udlæsning ikke viser nogen problemer og de siger der ikke er registreret lignende problemer i deres database, men jeg ved jo de er der.

Selve problemet ligger i at jeg til tider oplever at bilen er ret svær at starte, den kommer altid igang men nogen gange tager det nok 8-10 sekunder før den starter, tit oplever jeg det efter at jeg har været ude at køre og den så har holdt stille i et stykke tid f.eks 30 min, 1 time eller mere, Skoda har for nyligt givet mig 2 nye nøgler da de troede det måske var signalet til startspærreren, men problemet er der stadig. Jeg har snakket med FDM og de har foreslået min Skoda forhandler at prøve at skifte en trykføler, men det tror de ikke helt på virker hos Skoda, men hvad mener i? Det har faktisk stået på siden jeg fik bilen og heldigvis er der 4 års garanti så har ca. 2 år endnu, men syntes til tider det er lidt pinligt at holde inde i byen og den så starter som en 20 år gammel bil. Det er bare ikke nemt at overbevise Skoda om problemet da det kun er periodisk og deres udlæsninger ikke viser problemer.

Søger lidt råd og ideer som jeg kan få Skoda til at undersøge om det kan være der problemet ligger.

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af bslaursen » 9. jul 2012, 21:05

Optag da en lille video på din fon, og vis til forhandleren.
Kunne godt være railtrykket der bliver for lavt.
Der er vel også stadig garanti på den?
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Sv: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af kGlerup » 9. jul 2012, 21:11

Du må gå hårdere til den forhandler og kræve problemet løst. Det er jo ligegyldigt om det er et kendt problem eller ej. At de ikke kan se noget ud fra en fejl udlæsning er jo heller ikke dit problem.
Og sørg for at få en skriftlig bekræftelse på at du har anmeldt fejlen.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Blackfinger » 9. jul 2012, 21:21

Hvordan kan de tro at der er noget galt med signalet til startspærren :o Hvis der var sådan en fejl så ville det helt sikkert kunne ses i fejlloggen. Det virker amatøragtigt.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af kristian » 9. jul 2012, 21:23

Jeg tænker lavt railtryk
Touareg 3,0TDI
Aalborg

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 9. jul 2012, 21:48

bslaursen skrev:Optag da en lille video på din fon, og vis til forhandleren.
Kunne godt være railtrykket der bliver for lavt.
Der er vel også stadig garanti på den?
Jo, som skrevet er der stadig 2 års garanti på dytten. ;)

Min kone har faktisk også haft mobilkameraet fremme et par gange, men indtil videre har hun "kun" fanget en 4 sekunders startssekvens.
Blackfinger skrev:Hvordan kan de tro at der er noget galt med signalet til startspærren :o Hvis der var sådan en fejl så ville det helt sikkert kunne ses i fejlloggen. Det virker amatøragtigt.
Tror også de famler lidt i blinde, det var fordi den dag det egentlig var planen de skulle have skiftet den trykføler som FDM havde foreslået havde de fået en skrivelse om problemer med nogle nøgler som havde samme serienummer som mine og så mente de at det var mere realistisk at problemet lå der end i trykføleren. Og da jeg ikke er mekaniker måtte jeg jo tro på de proffesionelle, men kan bare konstatere at jeg fik de nye nøgler i tirsdags og har 3-4 gange siden oplevet startproblemer, hvor den snurrer 8-10 sekunder før den hoster sig igang. :(

Evolon
Medlem
Indlæg: 651
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Evolon » 10. jul 2012, 08:09

Jeg tænker lavt railtryk
Jeg tænker lavt railtryk
+1

Hvis der er en dyse der ligger uden for tolerance så kan retur mængden være for stor når motoren er varm pga. dieselens viskositet

Så evt. en retur mængde test på alle 4 dyser både kold og varm.. Bare et forslag.

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 16. jul 2012, 12:34

Evolon skrev:
Jeg tænker lavt railtryk
Jeg tænker lavt railtryk
+1

Hvis der er en dyse der ligger uden for tolerance så kan retur mængden være for stor når motoren er varm pga. dieselens viskositet

Så evt. en retur mængde test på alle 4 dyser både kold og varm.. Bare et forslag.
Jeg skrev en mail til Skoda med jeres input og fik dette svar:

"Det kan godt være en dyse der er ude for tolerance. Normalt vil det bare vise sig på vores tester. "

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af kristian » 16. jul 2012, 15:58

Aaah
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Evolon
Medlem
Indlæg: 651
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Evolon » 16. jul 2012, 18:01

eg skrev en mail til Skoda med jeres input og fik dette svar:

"Det kan godt være en dyse der er ude for tolerance. Normalt vil det bare vise sig på vores tester. "
Det er nu ikke helt sandt, det er ikke en selvfølge at der er gemt fejl i fejllageret ved defekt dyse..
Ville de gå videre med det, eller.?

the-joshua
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 22. sep 2008, 09:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af the-joshua » 16. jul 2012, 19:31

Lille historie:

Min forrige Octavia (tour) kunne periodevis overhovedet ikke starte, den fik ganske enkelt ikke diesel. Den var flere gange hos Skoda på garantien. De kunne ikke hjælpe. Bilen kunne nemlig altid starte igen efter 8-10 timer. Så det passede når de fik den leveret at de næste dag kunne starte den. Testen viste at bilen havde sat fejl, men ikke fejl der viste noget konkret.

Jeg solgte den på et tidspunkt tilbage til Skoda. Her gjorde den det igen og vupti, nu kunne de pludselig løse problemet. Et relæ til 120.- (hvilket jeg efterfølgende fandt herinde løst på bl.a. Golf)

Behøver jeg at nævne hvad det kostede mig at skille mig af med en bil der ikke var 3 år gammel :-(

Summa summarum: Gå hårdere til forhandleren inden for garantien og brug forummer som de her :-)
2008 Skoda OctaviaII Combi 2.0 TDI Elegance - Nu med Columbus, bluetooth, maxidot, multifunktionsrat og optisk parkeringsvisning. Nå ja og Laurin/Klement læder/alcantarasæder med hukommelse.

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 16. jul 2012, 20:32

Evolon skrev:
eg skrev en mail til Skoda med jeres input og fik dette svar:

"Det kan godt være en dyse der er ude for tolerance. Normalt vil det bare vise sig på vores tester. "
Det er nu ikke helt sandt, det er ikke en selvfølge at der er gemt fejl i fejllageret ved defekt dyse..
Ville de gå videre med det, eller.?
Værksteds chefen holder ferie og det samme gør deres tekniker, så de lovede at jeg ville blive kontaktet når de er tilbage. Så det satser jeg på, jeg giver selvfølgelig en melding her på forummet når jeg ved nærmere.

Tak for jeres råd og vejledning, nu føler jeg mig bedre rustet når der skal lægges pres på forhandleren.

RBSleontfsi
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. sep 2010, 13:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af RBSleontfsi » 25. jul 2012, 11:46

Har også oplevet det nogle gange med min combi. Ved ikke om man kan få skoda til og gøre noget ved det, har ikke været på værksted med det.
Skoda Octavia 1.6 TDI Combi Greenline & Peugeot 107
Ex. biler: Seat Leon TFSI, Peugeot 106 GTI og 2 x Peugeot 106 1,4
Octavia Greenline combi:Billede

Berg04
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. jun 2012, 10:21
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Berg04 » 7. aug 2012, 21:17

Jeg har samme problem. Det er typisk når bilen har stået lidt og temperturen udefor er omkring 17-18 grader, så kniber det med at starte bilen. Ind til bilen er varm kan den finde på at "hugge/hoppe" specielt i 1. gear og når den kommer op på omkring 2000 - 2500 omdr. Det som om den ikke for diesel nok.
Inden sommerferien fik jeg skiftet dyserne. Det har ikke hjulpet på ovennævnt, men den køre bedre end før.

Jeg er meget spændt på om du finder en løsning samme med dit værksted og lad os endelig høre hvad fejlen er.

Jeg var afsted 4 gang uden der blev lavet noget. Så fandt jeg et andet Skoda værksted og de fik lov af Skoda til at skifte dyserne.

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 22. aug 2012, 11:39

Opdatering: Jeg er lige kommet hjem fra forhandleren med en træls besked, mekanikeren siger at han har fundet metal spåner i filtret og at det nok er derfor at jeg har de periodiske startproblemer, han siger de er kommet ved at der har været noget andet i tanken end diesel, f.eks benzin eller vand. Men vi har aldrig påfyldt andet end diesel fra diverse tankstationer så mener ikke det kan være min fejl på nogen måde, jeg spørger så hvad man kan gøre ved det og han svarer "Årh, skifte en hel masse" og siger at det vil koste ca 60.000 kr, deres service rådgiver siger så at de vil kontakte hovedkontoret i Berlin og høre hvad der er af muligheder. Jeg er mildest talt rystet over at de lyder som om det er noget jeg selv kommer til at betale for, og jeg påpegede også at jeg jo faktisk har klaget over det siden bilen var få måneder gammel. Håber sgu de vender tilbage med et positivt svar, ellers må jeg jo høre FDM om de er med på at føre en retssag.

Toom
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. apr 2009, 13:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Toom » 24. aug 2012, 23:01

MacDaddy8000 skrev:Hejsa, jeg har søgt lidt rundt på nettet for at find en løsning på mit problem da jeg har haft den hos Skoda flere gange og deres udlæsning ikke viser nogen problemer og de siger der ikke er registreret lignende problemer i deres database, men jeg ved jo de er der.

Selve problemet ligger i at jeg til tider oplever at bilen er ret svær at starte, den kommer altid igang men nogen gange tager det nok 8-10 sekunder før den starter, tit oplever jeg det efter at jeg har været ude at køre og den så har holdt stille i et stykke tid f.eks 30 min, 1 time eller mere, Skoda har for nyligt givet mig 2 nye nøgler da de troede det måske var signalet til startspærreren, men problemet er der stadig. Jeg har snakket med FDM og de har foreslået min Skoda forhandler at prøve at skifte en trykføler, men det tror de ikke helt på virker hos Skoda, men hvad mener i? Det har faktisk stået på siden jeg fik bilen og heldigvis er der 4 års garanti så har ca. 2 år endnu, men syntes til tider det er lidt pinligt at holde inde i byen og den så starter som en 20 år gammel bil. Det er bare ikke nemt at overbevise Skoda om problemet da det kun er periodisk og deres udlæsninger ikke viser problemer.

Søger lidt råd og ideer som jeg kan få Skoda til at undersøge om det kan være der problemet ligger.
Kan det være noget i den stil her?:

Serviceaktion für 1.6 TDI
Im Rahmen einer Werkstattaktion wird das Motorsteuergerät ersetzt. Es kann zu Startproblemen bei niedrigen Außentemperaturen kommen. Betroffen sind Modelljahr 2010-2011.
Polo GTI 19’

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Fabia Combi » 25. aug 2012, 08:56

Toom skrev:....
Serviceaktion für 1.6 TDI
Im Rahmen einer Werkstattaktion wird das Motorsteuergerät ersetzt. Es kann zu Startproblemen bei niedrigen Außentemperaturen kommen. Betroffen sind Modelljahr 2010-2011.
Startproblemer ved lave udendørstemperaturer. Det er vidst ikke problemet her, men det kan måske alligevel give trådstarteren en ny gratis motorstyring.

Nu er det jo en DSG, så den kan selv køre gennem forhandlerens udstillingsvindue med en flise på speederen.

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 10. sep 2012, 17:15

bslaursen skrev:Optag da en lille video på din fon, og vis til forhandleren.
Kunne godt være railtrykket der bliver for lavt.
Der er vel også stadig garanti på den?
http://www.youtube.com/watch?v=Ia4CC-1f ... ata_player

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af GaSelle » 10. sep 2012, 19:03

MacDaddy8000 skrev:
bslaursen skrev:Optag da en lille video på din fon, og vis til forhandleren.
Kunne godt være railtrykket der bliver for lavt.
Der er vel også stadig garanti på den?
http://www.youtube.com/watch?v=Ia4CC-1f ... ata_player
"Denne video er privat", siger den.

Brugeravatar
Mike6
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. okt 2011, 14:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderholm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Sv: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DS

Indlæg af Mike6 » 10. sep 2012, 19:28

kristian skrev:Jeg tænker lavt railtryk
Det går galt når du tænker kj :lol:

Storm
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17. jun 2008, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Storm » 11. sep 2012, 14:18

Min (Octavia 2010 1,6 TDI CR DSG7) gør præcis det samme.

Når jeg går ud til den om morgenen (-10 til 10 grader) så springer den lige igang. Hvis den derimod står i solen på mit arbejdes parkeringsplads med sol lige på, ja så starter den så dårligt som min Golf II GTD uden forvarmning i -40 grader.

Jeg har dog ikke gjort noget ved det da det er meget periodisk det kommer. Men det er da irriterende nok til at jeg prøver at filme problemet når jeg husker det.

/Storm

Brugeravatar
m_nielsen
Nyt medlem
Indlæg: 166
Tilmeldt: 11. maj 2011, 06:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af m_nielsen » 11. sep 2012, 15:02

Der kan være problemer med din nøgle. Har selv oplevet det en enkelt gang med en kunde...

se evt vedlagte :)
Vedhæftede filer
nøgle (Large).jpg
nøgle (Large).jpg (99.54 KiB) Vist 1671 gange
VW PASSAT 3C Variant Sportline - 2.0TDi 140Hk BKP
Billede

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 12. sep 2012, 18:24

GaSelle skrev:
MacDaddy8000 skrev:
bslaursen skrev:Optag da en lille video på din fon, og vis til forhandleren.
Kunne godt være railtrykket der bliver for lavt.
Der er vel også stadig garanti på den?
http://www.youtube.com/watch?v=Ia4CC-1f ... ata_player
"Denne video er privat", siger den.
Prøv den her så:

http://www.youtube.com/watch?v=qNhyyoSLPa0

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af Uffe » 12. sep 2012, 18:40

MacDaddy8000 skrev:Opdatering: Jeg er lige kommet hjem fra forhandleren med en træls besked, mekanikeren siger at han har fundet metal spåner i filtret og at det nok er derfor at jeg har de periodiske startproblemer, han siger de er kommet ved at der har været noget andet i tanken end diesel, f.eks benzin eller vand. Men vi har aldrig påfyldt andet end diesel fra diverse tankstationer så mener ikke det kan være min fejl på nogen måde, jeg spørger så hvad man kan gøre ved det og han svarer "Årh, skifte en hel masse" og siger at det vil koste ca 60.000 kr, deres service rådgiver siger så at de vil kontakte hovedkontoret i Berlin og høre hvad der er af muligheder. Jeg er mildest talt rystet over at de lyder som om det er noget jeg selv kommer til at betale for, og jeg påpegede også at jeg jo faktisk har klaget over det siden bilen var få måneder gammel. Håber sgu de vender tilbage med et positivt svar, ellers må jeg jo høre FDM om de er med på at føre en retssag.
Hvor skulle det metal komme fra? Tanker i også tit ståltråd? De har det på vores tank, det er rigtig billigt. ...

Hvis det er fra pumpen i tanken så kan man vel åbne den og se om den har taget skade. Men jeg ser ikke hvor det vil føre hen ad - hvis du har garanti på bilen, så er det dem der skal bevise at DU har gjort noget forkert.

Det er i reklamationstiden at du har bevisbyrden - men i den periode du har garanti, er det DEM der har bevisbyrden.

Klø på, de har en rigtig dårlig sag her.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Evolon
Medlem
Indlæg: 651
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DS

Indlæg af Evolon » 13. sep 2012, 08:17

Ud fra det der sker på videoen, lyder det til at den har problemer med og opbygge nok højtryk i railen... havde de lavet en retur mængde test.?
Mener der er en Tpi på det med spåner i filteret, det er noget med nogle rester fra produktionen af brændstof systemet. Har du evt. Mulighed for og tage billeder af filter konsolet oppe fra med toppen afmonteret.?

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DS

Indlæg af MacDaddy8000 » 15. sep 2012, 01:05

Evolon skrev:Ud fra det der sker på videoen, lyder det til at den har problemer med og opbygge nok højtryk i railen... havde de lavet en retur mængde test.?
Mener der er en Tpi på det med spåner i filteret, det er noget med nogle rester fra produktionen af brændstof systemet. Har du evt. Mulighed for og tage billeder af filter konsolet oppe fra med toppen afmonteret.?
Jeg skal forsøge. :-)

jenkre
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. aug 2012, 21:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af jenkre » 15. sep 2012, 16:19

Har også en 1.6 tdi DSG7 fra oktober 2011. Af og til har den lidt svært ved at starte, men havde egentlig ikke tænkt over problemet før jeg læste dette her. Vil spørge forhandelen ad, da de er utrolig hjælpsomme og lytter til hvad man siger.

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 28. sep 2012, 15:34

Opdatering: Forhandleren har haft bilen den seneste uge og har lige ringet og sagt at jeg kan hente den i starten af næste uge, de har skiftet en pumpe der sender diesel fra tanken til motoren da den havde for lavt tryk. Så nu håber jeg bare den spinder som en mis. :lol:

MacDaddy8000
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 9. jul 2012, 20:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodiske startproblemer 2010 Octavia 1,6 CR TDI DSG

Indlæg af MacDaddy8000 » 17. okt 2012, 08:44

MacDaddy8000 skrev:Opdatering: Forhandleren har haft bilen den seneste uge og har lige ringet og sagt at jeg kan hente den i starten af næste uge, de har skiftet en pumpe der sender diesel fra tanken til motoren da den havde for lavt tryk. Så nu håber jeg bare den spinder som en mis. :lol:
Opdatering: Fik bilen tilbage efter 2 uger, og de har så vidt jeg ved skiftet en pumpe omme i/ved tanken, da den havde for lavt tryk. Det lader til at det har virket. :D

Besvar

Tilbage til "Motor"