Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. okt 2009, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Jeg har en Audi A3 1.9 TDI Quattro 130hk standard, der er chippet til 169hk/396nm. Min turbo har ikke længe igen, så derfor vil det mest oplagte at skifte til turboen GT1749VB, der har 150hk som standard, som skulle køre harmonisk. Den skulle man også kunne synes med, da de ser ens ud pånær indvendigt.
Men så stødte jeg på denne opgraderet turbo med større kompressorhjul (This turbocharger had the compressor housing machined from a 49mm to fit a larger 56mm compressor wheel to provide high output) der lover 230hk/440nm!
http://www.ebay.com/itm/Audi-A3-1-9-TDI ... 0326273767
Har tilsidst 2 spørgsmål, som jeg meget gerne vil have svar fra.
1. Nogen der kan fortælle mig om den ser ens ud ligesom min nuværende, så den kan gå igennem syn ligesom GT1749VB turboen? Den skulle passe lige over, hvad jeg forstår på beskrivelsen uden ændringer.
2. Er der andre ting, der skal opgraderes, hvis det skal kunne holde til de 230hk/440nm?
Men så stødte jeg på denne opgraderet turbo med større kompressorhjul (This turbocharger had the compressor housing machined from a 49mm to fit a larger 56mm compressor wheel to provide high output) der lover 230hk/440nm!
http://www.ebay.com/itm/Audi-A3-1-9-TDI ... 0326273767
Har tilsidst 2 spørgsmål, som jeg meget gerne vil have svar fra.
1. Nogen der kan fortælle mig om den ser ens ud ligesom min nuværende, så den kan gå igennem syn ligesom GT1749VB turboen? Den skulle passe lige over, hvad jeg forstår på beskrivelsen uden ændringer.
2. Er der andre ting, der skal opgraderes, hvis det skal kunne holde til de 230hk/440nm?
- wizeazz
- Medlem
- Indlæg: 743
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
440nm lyder ikke af meget til 230 TDI-heste på en 1.9
Men om du går med den ene eller anden turbo så tror jeg godt du kan begynde at spare op til en ny kobling.
Men om du går med den ene eller anden turbo så tror jeg godt du kan begynde at spare op til en ny kobling.
Nico Idskov...
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. okt 2009, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Hvis det er den 150hk turbo, så behøver jeg vidst ikke skifte kobling, da 130hk udgave er en forstærket udgave, hvad jeg har fået at vide. Men det er nok en anden sag, hvis jeg kommer op på de 230.
Men der er ikke nogen der kan fortælle mig, om jeg får problemer med synsmanden med den turbo fra ebay. Ellers må jeg nøjes med GT1749VB 150hk standard udgaven.
Men der er ikke nogen der kan fortælle mig, om jeg får problemer med synsmanden med den turbo fra ebay. Ellers må jeg nøjes med GT1749VB 150hk standard udgaven.
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1887
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 117 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Bare en alm 150hk der er chippet æder koblinger til morgenmad og det bliver nok ikke bedre af at den har quattro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
- wizeazz
- Medlem
- Indlæg: 743
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
En alm 130hk skal også gerne ha ny kobling hvis den skal chippes til fulde potentiale på original turbo.
Så alt andet lige kan du godt indregne sådan en.
Så alt andet lige kan du godt indregne sådan en.
Nico Idskov...
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
´05 Passat 3BG TDI 130 Highline
´01 Lupo 3L
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
snak du med skodacombi her inde,det diesel værk har han helt styr på
VH:
VH:
-
- Medlem
- Indlæg: 1149
- Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Eller Rittersport..
Men mht syn.. Så tror jeg virkelig ikke at synsmanden ligger mærke til det er en anden turbo som sidder på den.. Også selv om den er lidt større.. Han vil nok nermere ligge mærke til de 230 hk og 440 nm.. Medmindre du lavet et program til syn..
Men mht syn.. Så tror jeg virkelig ikke at synsmanden ligger mærke til det er en anden turbo som sidder på den.. Også selv om den er lidt større.. Han vil nok nermere ligge mærke til de 230 hk og 440 nm.. Medmindre du lavet et program til syn..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. okt 2009, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Så prøver jeg sku den turbo fra ebay og en nyere/stærkere kobling. Men er jeg så ikke nød til at skifte over til single-mass svinghjul, hvis momentet skal op til 440nm?
Fik også chippet min bil hos Kim Ritter, men kan han godt lave sådan et program, så jeg kan skifte mellem standard og den chippet udgave?
Fik også chippet min bil hos Kim Ritter, men kan han godt lave sådan et program, så jeg kan skifte mellem standard og den chippet udgave?
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Vær lige opmærksom på at du skal igennem tolden med den mølle, måske det var smartere at finde én på tysk ebay..Cashmere skrev:Så prøver jeg sku den turbo fra ebay og en nyere/stærkere kobling. Men er jeg så ikke nød til at skifte over til single-mass svinghjul, hvis momentet skal op til 440nm?
Fik også chippet min bil hos Kim Ritter, men kan han godt lave sådan et program, så jeg kan skifte mellem standard og den chippet udgave?
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
få skoda combi til og montere det også få den kørt ind ved rittersport,det er nok ikke så dyrt det er minimalt hvad han evt skal rette i programmet,når han har chippet den nu
VH:
VH:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. okt 2009, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
Problemet er bare at jeg ikke kan finde den andre steder end ebay.com, så der er vidst ikke andre muligheder end at bestille den derfra.
Men vil lige tage fat i skodacombi, når jeg kommer hjem fra sommerhus på lørdag. Men skal jeg ikke have bilen chippet hos landberg, hvis jeg skal have lavet et program, så jeg kan skifte mellem standard og turbomode+ kan ikke huske om kim ritter kan tilbyde det.
Men vil lige tage fat i skodacombi, når jeg kommer hjem fra sommerhus på lørdag. Men skal jeg ikke have bilen chippet hos landberg, hvis jeg skal have lavet et program, så jeg kan skifte mellem standard og turbomode+ kan ikke huske om kim ritter kan tilbyde det.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 69 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
så vidt jeg ved er det kun kim ritter der tilbyder 2 programmer(ud over apr)
lad evt skoda combi finde en lader til dig,det vil i sidste ende give cirka det samme prismessigt,han har en meget stor viden inden for diesel tuning og ved hvad stumper du 100% skal have for at det vil spille.
VH.
lad evt skoda combi finde en lader til dig,det vil i sidste ende give cirka det samme prismessigt,han har en meget stor viden inden for diesel tuning og ved hvad stumper du 100% skal have for at det vil spille.
VH.
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Ny turbo til Audi A3 1.9 TDI og syn (230hk/440nm) ?
ja ja det er meget fint med størrer kompressor hjul, men man skal også lige huske lidt på udstødningsiden..
sådan en ting som EMP, det skal der være styr på, ellers så dør en turbo rimelig hurtigt.
Dine dyser i bilen de stopper med at føde diesel til 230-240hk, alt efter hvor meget åbningstid man tør kører med.
en org VB lader, hvis den bliver kildet korrekt, så er 195-200hk og 450nm inden for rækkevide, med ganske fin holdbarhed..
Men prøv at tage fat i rittersport, om han kan lave et map der svare til 200hk og 400nm, så slipper man da for at skifte koblingen, ellers så skift lortet og give tuneren frie hænder.
sådan en ting som EMP, det skal der være styr på, ellers så dør en turbo rimelig hurtigt.
Dine dyser i bilen de stopper med at føde diesel til 230-240hk, alt efter hvor meget åbningstid man tør kører med.
en org VB lader, hvis den bliver kildet korrekt, så er 195-200hk og 450nm inden for rækkevide, med ganske fin holdbarhed..
Men prøv at tage fat i rittersport, om han kan lave et map der svare til 200hk og 400nm, så slipper man da for at skifte koblingen, ellers så skift lortet og give tuneren frie hænder.