Justering af PD enheder?

Besvar
Dall
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 26. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Justering af PD enheder?

Indlæg af Dall » 19. jul 2012, 21:26

Hej derude.

Arbejder til dagligt med et svensk lastbilmærke der anvender Pumpe-dyse princippet akkurat som VAG gør det.

Vi justerer PD injektorerne ifb med ventil justering, og det er noget der bliver gjort MEGET ud af pga brændstof økonomi...

Men syntes ikke rigtig der bliver gjort noget ud af det herinde, med mindre det er ved udskiftning?

Ville der være noget og hente ved det på en VAG motor, eller er det bare flueknepperi?

Ved godt at 5-700 meter literen ikke betyder så meget på en bil der går 18-20 km/l som hvis den kun går 2-2,5 km/l :)
- Renault Megane '13
- Polo 9n3 1.9 TDI

Dall
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 26. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Justering af PD enheder?

Indlæg af Dall » 20. jul 2012, 16:35

Slet ingen der har input? ;)
- Renault Megane '13
- Polo 9n3 1.9 TDI

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Justering af PD enheder?

Indlæg af norn » 20. jul 2012, 17:36

jeg har også arbejdet med selv samme svenske lastbilmærke som dig.... ;)

jeg justerer kun p-dérne hvis der har været skiftet noget feks. knastaksel eller en dyse
men der er aldrig noget at komme efter

så jeg tror ikke det gir det store
btw så er justeringsmetoden at knastakslen skal stå der hvor den trykker dysen længst ned , juster skruen drejes til dysen går i bund også en halv omgang retur
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Dall
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 26. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Justering af PD enheder?

Indlæg af Dall » 20. jul 2012, 19:44

norn skrev:jeg har også arbejdet med selv samme svenske lastbilmærke som dig.... ;)

jeg justerer kun p-dérne hvis der har været skiftet noget feks. knastaksel eller en dyse
men der er aldrig noget at komme efter

så jeg tror ikke det gir det store
btw så er justeringsmetoden at knastakslen skal stå der hvor den trykker dysen længst ned , juster skruen drejes til dysen går i bund også en halv omgang retur
Okay, pudsigt! Troede bestemt du var VW mekker :)

Det var også mit indtryk at der kun bliver justeret herinde når der bliver udskiftet noget.

Men ikke sikkert der overhovedet er noget og komme efter, det var bare en hurtig tanke jeg gjorde mig. Men var der nu lidt og hente der, så var det værd og forske i :)

Ja, der er ret stor forskel på justeringsmetoden, men en justering er vel en justering :lol:
- Renault Megane '13
- Polo 9n3 1.9 TDI

Besvar

Tilbage til "Motor"