Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Godmorgen
Jeg skiftede for 14 måneder siden min Ford Fiesta ud med en mellemklasse st.car. Valget blev en Skoda Fabia 1.4 68hk - Den havde gået 123.000 km og var årgang 2003. Dagen efter jeg fik bilen hjem fik jeg en temperatur alarm på bilen - åbnede kølerhjelmen og så at kølervæske standen var under minimum. Fyldte op til mellem min. og max. og kørte videre.
Kort tid efter blev den ved med temperatur/kølervæske alarm, og den blev ved med at drikke kølervæske. Den blev sendt på værksted 3 gange. 1. gang fordi kølervæsken havde fundet vej ind til olien. Værkstedet rensede motoren, skiftede olie og fyldte ny kølervæske på.
2. gang skiftede de topstykke, skiftede olie og fyldte ny kølervæske på - + at de havde den på værksted i 3 uger hvor de tryktestede den.
3. gang skiftede de termostat, plus de justerede ventilerne korrekt, skiftede olie og fyldte ny kølervæske i. Den lød som en gammel Mercedes diesel efter 2. værkstedsbesøg.
Problemet var løst. Nu knap 8 måneder efter smider den kølervæske igen. Jeg skal fylde meget kølervæske i ca. hver uge til 2 uger.
Der kommer ikke hvid røg ud af udstødningen.
Jeg kan ikke se at den drypper nogen steder hverken ekspansionsbeholder, slanger.
Der ligger ikke våde pletter nogen steder under bilen
Oliestanden er som den skal være + olien har den rigtige farve.
Jeg er simpelthen ved at gå i panik over det.
Har overvejet at behandle med kølertætner, men det fjerner jo ikke problemet - og ved ikke hvor meget det i øvrigt vil hjælpe.
Har bestilt en ny ekspansionsbeholder som jeg sætter i, men har på forhånd en tvivl om det vil afhjælpe problemet.
Skulle noget være utæt ville jeg selv mene at jeg vil kunne se våde pletter på endten asfalt eller mærke at slanger eller beholder er utæt.
Det er kun min 2. bil og aner ikke ret meget om biler selv, men har dog læst og læst omkring at lige netop Skodas 1.4 68hk motor har mange problemer med toppakning.
Er det bare at smide den til mekaniker og få skiftet toppakning og så krydse fingre?
Hvad er prisen ca. for at få skiftet toppakning ?
På forhånd tak for hjælpen
PS. Når jeg får en køle-alarm stopper jeg øjeblikkeligt bilen. Åbner kølerhjelmen og ekspansionsbeholderen er altid tom for væske. Selv nu holder den ude på parkeringspladsen med en tom ekspansionsbeholder selvom jeg fyldte den godt op inden jeg tog på arbejde - og har kun 5 km på arbejde. - Åbner jeg låget stiger niveau dog fra ikke eksisterende til lige under max - hvorefter det stille og roligt forsvinder igen.
Jeg skiftede for 14 måneder siden min Ford Fiesta ud med en mellemklasse st.car. Valget blev en Skoda Fabia 1.4 68hk - Den havde gået 123.000 km og var årgang 2003. Dagen efter jeg fik bilen hjem fik jeg en temperatur alarm på bilen - åbnede kølerhjelmen og så at kølervæske standen var under minimum. Fyldte op til mellem min. og max. og kørte videre.
Kort tid efter blev den ved med temperatur/kølervæske alarm, og den blev ved med at drikke kølervæske. Den blev sendt på værksted 3 gange. 1. gang fordi kølervæsken havde fundet vej ind til olien. Værkstedet rensede motoren, skiftede olie og fyldte ny kølervæske på.
2. gang skiftede de topstykke, skiftede olie og fyldte ny kølervæske på - + at de havde den på værksted i 3 uger hvor de tryktestede den.
3. gang skiftede de termostat, plus de justerede ventilerne korrekt, skiftede olie og fyldte ny kølervæske i. Den lød som en gammel Mercedes diesel efter 2. værkstedsbesøg.
Problemet var løst. Nu knap 8 måneder efter smider den kølervæske igen. Jeg skal fylde meget kølervæske i ca. hver uge til 2 uger.
Der kommer ikke hvid røg ud af udstødningen.
Jeg kan ikke se at den drypper nogen steder hverken ekspansionsbeholder, slanger.
Der ligger ikke våde pletter nogen steder under bilen
Oliestanden er som den skal være + olien har den rigtige farve.
Jeg er simpelthen ved at gå i panik over det.
Har overvejet at behandle med kølertætner, men det fjerner jo ikke problemet - og ved ikke hvor meget det i øvrigt vil hjælpe.
Har bestilt en ny ekspansionsbeholder som jeg sætter i, men har på forhånd en tvivl om det vil afhjælpe problemet.
Skulle noget være utæt ville jeg selv mene at jeg vil kunne se våde pletter på endten asfalt eller mærke at slanger eller beholder er utæt.
Det er kun min 2. bil og aner ikke ret meget om biler selv, men har dog læst og læst omkring at lige netop Skodas 1.4 68hk motor har mange problemer med toppakning.
Er det bare at smide den til mekaniker og få skiftet toppakning og så krydse fingre?
Hvad er prisen ca. for at få skiftet toppakning ?
På forhånd tak for hjælpen
PS. Når jeg får en køle-alarm stopper jeg øjeblikkeligt bilen. Åbner kølerhjelmen og ekspansionsbeholderen er altid tom for væske. Selv nu holder den ude på parkeringspladsen med en tom ekspansionsbeholder selvom jeg fyldte den godt op inden jeg tog på arbejde - og har kun 5 km på arbejde. - Åbner jeg låget stiger niveau dog fra ikke eksisterende til lige under max - hvorefter det stille og roligt forsvinder igen.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Motoren har løse foringer - et princip man ikke bruger længere. Skoda og Peugeot har fx tidligere brugt princippet. Hvis topstykke og toppakning er OK kan det næsten kun være foringerne der "driller".
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Det kan nu også være noget så simpelt som at det er køleren der er gået....
Ingen grund til at starte med at flække maskinen over på midten
Ingen grund til at starte med at flække maskinen over på midten
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Med dette menes der radiatoren? Bare så jeg ved vi snakker om det samme. Min viden omkring motore er ikke den stærke side - og ordner selv kun de gængse ting mht. filtre, olie og fælge - alt andet tør jeg simpelthen ikke pille ved selv.norn skrev:Det kan nu også være noget så simpelt som at det er køleren der er gået....
Ingen grund til at starte med at flække maskinen over på midten
Jeg har nu tænkt mig at ofre de 100kr det koster for kølertætner. Der er vel for og imod midlet, og jeg er indforstået med at det kun er symptom behandling og ikke en permanent løsning. Jeg vil dog også få den tryktestet igen - måske mere for at få afklaret hvor den gør af alt mit kølemiddel, som efterhånden er blevet en post i budgettet for sig selv.
Hvad er reperationsomkostningerne typisk på toppakning eller ny køler - eller for den sags skyld nyt topstykke, skulle det være helt slemt.
Uanset hvad takker jeg for alt den hjælp jeg kan få - vi har fået en regulær mandagsbil, og det er bestemt ved at sætte sine spor på vores humør og tålmodighed herhjemme, og er så småt begyndt at lede efter en afløser - men af ren stædighed og økonomi ville det være dejligt at slippe af med problemet i Fabiaen for bestandigt.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 225
- Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:53
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Skive
- Has thanked: 0
- Been thanked: 11 times
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Hvis det var køler må der vel være vand under bilen. Toppakning rep. med planslibning og nye dele koster 3500-4000,- afhængig af værksted.
Det kunne vel også være en skyllekanal i blokken der er tæret igennem ?
Det kunne vel også være en skyllekanal i blokken der er tæret igennem ?
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Kan det virkelig være rigtigt at der allerede kan være snak om der skal ny toppakning på? Det er omkring 8 mnd. siden det blev gjort sidst.
Et tillægsspørgsmål til Fabia 68hk - har læst mig til at 1.4 motorens kæde begynder at rasle ved omkring 100tkm - netop som min rasler. Jeg går ud fra at denne irriterende lyd ophører ved ny at få en ny kæde på - er der nogen der kan fortælle hvad prisen for sådan en operation ligger på? Kan jo lige så godt få lavet så meget som muligt når den nu alligevel skal ind og have noget omsorg.
Et tillægsspørgsmål til Fabia 68hk - har læst mig til at 1.4 motorens kæde begynder at rasle ved omkring 100tkm - netop som min rasler. Jeg går ud fra at denne irriterende lyd ophører ved ny at få en ny kæde på - er der nogen der kan fortælle hvad prisen for sådan en operation ligger på? Kan jo lige så godt få lavet så meget som muligt når den nu alligevel skal ind og have noget omsorg.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Har du tjekket om der er tegn på fugt på din køler (radiator) det behøves jo ikke ligefrem at dryppe fra en utæt køler.
Man kan også hælde noget sporvæske i kølevæsken, så kan du se om det kommer ud igennem udstødningen - der skal vist godtnok bruges en UV lampe for at se spormidlet.
Endeligt har jeg også en gang været ude for at et defekt låg på ekspansionsbeholderen tillod væsken at fordampe.
Når motoren er varm, og du drejer låget af, kan du så mærke at der kommer tryk ud? Hvis ikke er det en mulighed.
Hvordan ser tændrørene ud, er der tegn på fugt i en eller flere af cylindrene?
Er i øvrigt enig i Erlingvj's betragtning, har også hørt at de løse forringer kan synke, så der ikke længere er tæt ved toppakningen,
Kender ikke meget til Skodamotoren, men på PSA motorer med sunkne forringer plejer det også at betyde stort olieforbrug og dårlig kompression.
Man kan også hælde noget sporvæske i kølevæsken, så kan du se om det kommer ud igennem udstødningen - der skal vist godtnok bruges en UV lampe for at se spormidlet.
Endeligt har jeg også en gang været ude for at et defekt låg på ekspansionsbeholderen tillod væsken at fordampe.
Når motoren er varm, og du drejer låget af, kan du så mærke at der kommer tryk ud? Hvis ikke er det en mulighed.
Hvordan ser tændrørene ud, er der tegn på fugt i en eller flere af cylindrene?
Er i øvrigt enig i Erlingvj's betragtning, har også hørt at de løse forringer kan synke, så der ikke længere er tæt ved toppakningen,
Kender ikke meget til Skodamotoren, men på PSA motorer med sunkne forringer plejer det også at betyde stort olieforbrug og dårlig kompression.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Jeg har minutiøst været igennem alle slanger, ekspansionsbeholder, køler og udstødning og bilen virker ikke fugtig.
Oliestanden er perfekt, og med en pæn farve (Første jeg kontrollerede, da kølervæsken gik direkte i olien ved tidligere tilfælde - dette skyldtes åbenbart termostaten)
Låget på ekspansionsbeholderen kan det ikke være - der ryger en masse tryk af systemet når jeg tager låget af, når motoren er varm.
Jeg takker alle for hjælpen. Jeg får kørt bilen på værksted inden for de nærmeste par dage for at få dem til at se på toppakningen.
Oliestanden er perfekt, og med en pæn farve (Første jeg kontrollerede, da kølervæsken gik direkte i olien ved tidligere tilfælde - dette skyldtes åbenbart termostaten)
Låget på ekspansionsbeholderen kan det ikke være - der ryger en masse tryk af systemet når jeg tager låget af, når motoren er varm.
Jeg takker alle for hjælpen. Jeg får kørt bilen på værksted inden for de nærmeste par dage for at få dem til at se på toppakningen.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
-
- Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Har selv en fabia
Samme problem
Nr 1 kemisk toppakning test .ok.
Nr 2 udskiftet køler og komplet thermostathus, og ekspansionbeholder.
Nr 3. Derefter alt ok.
Ps er selv tekniker. Håber din mekker finder fejlen.
Kim.
Samme problem
Nr 1 kemisk toppakning test .ok.
Nr 2 udskiftet køler og komplet thermostathus, og ekspansionbeholder.
Nr 3. Derefter alt ok.
Ps er selv tekniker. Håber din mekker finder fejlen.
Kim.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.
mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.
mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Hvad menes der med kemisk top pakning tjek?
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
-
- Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Det er et sæt bestående af en vakumm pumpe og noget speciel væske som altid skifter farve. Ved kontakt med kulilte .den holdes over ekspantions beholder og væske vil skifte farve til gul hvis toppakning er gået.har brugt det mange gange og det har aldrig fejlet. Det er et dyrt sæt.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.
mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.
mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Tak for hurtig svar manilla.
Ekspansionsbeholder og nyt låg er nu et overstået kapitel - det viser sig ikke at være dette der er problemet, men dejligt nok at have udeladt noget der ikke koster en rumraket. Der bliver skiftet toppakning i næste uge - og så må vi se om der samtidigt skal ny termostat til.
Er der fortsat problemer efter dette må jeg se om det kan blive til en ny køler.
Ekspansionsbeholder og nyt låg er nu et overstået kapitel - det viser sig ikke at være dette der er problemet, men dejligt nok at have udeladt noget der ikke koster en rumraket. Der bliver skiftet toppakning i næste uge - og så må vi se om der samtidigt skal ny termostat til.
Er der fortsat problemer efter dette må jeg se om det kan blive til en ny køler.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 07:47
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Min gamle golf 4 gjorde nøjagtig det samme i en længere periode. Der var INTET at se i motorrummet heller.
Da jeg så endelig fandt fejlen var det en slange der revnede helt igennem.
Slangen har så haft en lille revne som ikke viste sig ved tomgang og varm motor. Bilen skulle simpelthen belastes lidt før den fes vand ud. Derfor kunne jeg ikke se noget i indkørslen. Udskiftning af denne slange og vupti problemet var HELT væk..
Da jeg så endelig fandt fejlen var det en slange der revnede helt igennem.
Slangen har så haft en lille revne som ikke viste sig ved tomgang og varm motor. Bilen skulle simpelthen belastes lidt før den fes vand ud. Derfor kunne jeg ikke se noget i indkørslen. Udskiftning af denne slange og vupti problemet var HELT væk..
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
- Thomas J
- Medlem
- Indlæg: 1250
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VAGParts.dk
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Jeg kan godt kigge på din bil for dig i aalborg og teste diverse ting uden at skille motoren af..
Synes det er lidt drastisk bare at skifte toppakning uden at være sikker på det er den..
Smid en PB hvis det har interesse..
Synes det er lidt drastisk bare at skifte toppakning uden at være sikker på det er den..
Smid en PB hvis det har interesse..
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970
Montør for Naviparts.dk i Jylland.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 13:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68hk - Æder Kølevæske
Hej soldaten
fandt du nogensinde ud af hvad problemet var? Står i en lignende situation med vores fabia fra 2003. Mekanikeren har haft tryk på systemet og mener at topstykket skal skiftes samt kæden.
Mvh
fandt du nogensinde ud af hvad problemet var? Står i en lignende situation med vores fabia fra 2003. Mekanikeren har haft tryk på systemet og mener at topstykket skal skiftes samt kæden.
Mvh
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia 1.4 68HK - Æder kølevæske
Både ja og nej. Der kunne ikke påvises et endeligt resultat ved trykprøve. I mit tilfælde havde bilen fået lov til at kørende syndromet i noget tid. Jeg købte altså så og sige katten i sækken. Vurderingen fra min egen mekaniker var at motoren allerede på det tidspunkt var færdig. Det endte med at forhandleren jeg købte den af åd regningen efter lidt dialog. Fik monteret en ny 'brugt' motor. Jeg har sidenhen læst mig til at det er et generelt problem med den motorkode AQW.
Hvis du har samme motor som jeg, så er det også et generelt problem at kæden begynder at lyde som en dåse møtrikker når der køres bil. Jeg kørte 20.000kmed den lyd før jeg til sidst fik det lavet. Det kostede kun omkring 2500 og et olieskift, så det var til at overkomme.
For at vende tilbage til det med kølervæsken. Jeg kan ikke give dig et endeligt svar på hvad der er galt med netop din bil, men min havde et defekt topstykke og åd kølervæske som en i helvede. Det kunne aflæses direkte i olie niveauet for ikke at tale om konsistensen af olien, som var meget tynd. Det kan afhjælpes med nyt topstykke og sikker også andre metoder. I mit tilfælde var det bare en kende for sent.
Hvis du har samme motor som jeg, så er det også et generelt problem at kæden begynder at lyde som en dåse møtrikker når der køres bil. Jeg kørte 20.000kmed den lyd før jeg til sidst fik det lavet. Det kostede kun omkring 2500 og et olieskift, så det var til at overkomme.
For at vende tilbage til det med kølervæsken. Jeg kan ikke give dig et endeligt svar på hvad der er galt med netop din bil, men min havde et defekt topstykke og åd kølervæske som en i helvede. Det kunne aflæses direkte i olie niveauet for ikke at tale om konsistensen af olien, som var meget tynd. Det kan afhjælpes med nyt topstykke og sikker også andre metoder. I mit tilfælde var det bare en kende for sent.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995