Spørgsmål ang golf 3

Besvar
Smedendk
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jul 2012, 13:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af Smedendk » 29. jul 2012, 13:51

Hey gutter.
Jeg har erhvervet mig en golf 3 1.6 fra 95 i pink floyd udgaven og har kørt 190000 som er importeret fra tyskland, mit spørgsmål er om sådan en kan være droslet ned dernede fra pga forurening osv... den køre 16 km.l ved blandet kørsel men der er ingen trækkraft i den.
Har lige hentet vores campingvogn som er en lille 700 kgs og jeg kan sku ikke komme længere op end i 4 gear for ellers dør den bare ..
Nogen ide om hvad det er???
Det er forresten en abu motor der ligger i den.

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af Sprint20 » 29. jul 2012, 16:19

Hej.

Prøv at få en tester på den, det kan være der er en fejl på en temperaturføler eller lign. Men det er desværre en sløv motor.

16km/l. ved blandet kørsel er ok (mener at de er sat til 13-14 km/l. ved blandet) De gamle VW motorer er ikke satans økonomiske. Min gamle Vento 1,8. lå 13-14 ved god opførsel. :(

VH. Rasmus Ø.
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af svan » 30. jul 2012, 08:24

16km/l er temmelig flot i sådan en gammel sag, der kan jo være flere ting, eks. en sammenskvattet katalysator, hvis det begynder at irritere dig for meget, kan du jo lovligt smide en 1,8 motor i den, de findes på alle gadehjørner og den kan sgu trække lidt af hvert.

svan

Smedendk
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jul 2012, 13:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af Smedendk » 30. jul 2012, 12:59

svan skrev:16km/l er temmelig flot i sådan en gammel sag, der kan jo være flere ting, eks. en sammenskvattet katalysator, hvis det begynder at irritere dig for meget, kan du jo lovligt smide en 1,8 motor i den, de findes på alle gadehjørner og den kan sgu trække lidt af hvert.

svan
Jeg ved at det ikke er katten da jeg lige har haft den af og den så rigtig fin lysegrå ud og jeg har netop lige været til syn og han sagde at co2 var rigtig flot og den kørte rigtig godt.
De er bare så sløve siger han, men den var måske bare kørt død og jeg skulle måske prøve at skifte udstødningen.
Kan det svare sig at sætte noget 2-2.5" udstødning på??

Smedendk
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jul 2012, 13:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af Smedendk » 30. jul 2012, 13:01

Mon ikke de kære tyskere måske har sat en højgearet gearkasse på for at holde forureningen lidt lavere??

Smedendk
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jul 2012, 13:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål ang golf 3

Indlæg af Smedendk » 19. aug 2012, 09:37

Nå lidt update på hvad der er sket...jeg købte en ny udstødning ved thansen og jeg fik faktisk noget mere trækkraft ud af det og jeg har så også været på ferie med campingvogn og det hele...MEN!!! nu begynder gearkassen sku at skabe sig for vildt, da vi næsten var hjemme fra ferien med vognen bag på begyndte gearkassen at skabe sig ved at da jeg var kommet af afkørelsen fra motor vejen og skulle dreje så kunne jeg næsten ikke skifte gear mere, jeg nåede at få den i 1 og 2 før at jeg ikke kunne skifte mere og så kom der en høj hyle tone fra den som fulgte motor omdrejningerne. jeg tog en lille pause på 2-3 min i siden og kørte lige alle gearene igennem i udkoblet tilstand og det kunne jeg så godt igen og så fortsatte jeg turen hjem uden problemer, jeg har dog engang i mellem stadig den hyletone fra den når jeg køre men det kommer og går.
Det skal lige siges at jeg havde skiftet gearolien før vi tog på ferie med noget 75/90 olie og der mangler heller ikke noget nu så det er ikke derfor, men har i nogen gæt på hvad det kan være???

Besvar

Tilbage til "Motor"