Rens af indsugning på TFSI

Besvar
saksager
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13. aug 2008, 20:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af saksager » 28. aug 2012, 13:41

Hejsa

Har hørt meget omkring tilsodning af indsugningen på TFSI'er på grund af PCV. Jeg overvejer at rense min motor og herefter montere en form for PCV-fix, men er der nogen her, der har haft held til at rense indsugningen? Hvilket produkt har du/I brugt til at opløse de aflejringer, der er på ventilerne? Jeg har set en del på andra fora, men det lader ikke til at de produkter, der refereres til er til at få fat på...

Mvh

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af jakethemoss » 28. aug 2012, 15:02

saksager skrev:Hejsa

Har hørt meget omkring tilsodning af indsugningen på TFSI'er på grund af PCV. Jeg overvejer at rense min motor og herefter montere en form for PCV-fix, men er der nogen her, der har haft held til at rense indsugningen? Hvilket produkt har du/I brugt til at opløse de aflejringer, der er på ventilerne? Jeg har set en del på andra fora, men det lader ikke til at de produkter, der refereres til er til at få fat på...

Mvh
indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding fra eks. REVO løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

sass
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 27. dec 2011, 20:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af sass » 28. aug 2012, 18:45

jakethemoss skrev:
saksager skrev:Hejsa

Har hørt meget omkring tilsodning af indsugningen på TFSI'er på grund af PCV. Jeg overvejer at rense min motor og herefter montere en form for PCV-fix, men er der nogen her, der har haft held til at rense indsugningen? Hvilket produkt har du/I brugt til at opløse de aflejringer, der er på ventilerne? Jeg har set en del på andra fora, men det lader ikke til at de produkter, der refereres til er til at få fat på...

Mvh
indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding fra eks. REVO løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Jeg køre med denne http://vagtuning.dk/p/1009/bsh-pcv-fix fra vagtuning.dk
Den tager det og kræver ikke vedligeholdelse. Jeg skifter dog olie for hver 10000 km
Seat Leon 2.0 TFSI stage 2
VW Polo 1.0 TSI

kkp
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af kkp » 28. aug 2012, 19:06


saksager
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13. aug 2008, 20:07
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af saksager » 14. sep 2012, 10:03

Hej gutter

Ja, det er lidt sent svar, men adviseringen var røget i spam.
Jeg tror, jeg vil prøve dem, kkp foreslår - har du forslag til sted at købe?

Mvh

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af kimhemm » 14. sep 2012, 10:37

jakethemoss skrev:indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Catch can systemet kræver bare at det bliver tømt engang imellem, så er der ingen problemer Jake. Jeg har kørt med BSH's Competition catch can i 3 år og har kun oplevet lidt problemer en gang ved HÅRD nattefrost omkring -10 grader hvor jeg samtidig havde været lidt glemsom med at få tømt dunken.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af qasq » 14. sep 2012, 10:43

kimhemm skrev:
jakethemoss skrev:indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Catch can systemet kræver bare at det bliver tømt engang imellem, så er der ingen problemer Jake. Jeg har kørt med BSH's Competition catch can i 3 år og har kun oplevet lidt problemer en gang ved HÅRD nattefrost omkring -10 grader hvor jeg samtidig havde været lidt glemsom med at få tømt dunken.
1+
Så længe væske niveauet holdes nede er der jo fri passage gennem systemet.
Havde heller ikke ingen problemer i vinters da det var -15.

Som bonus får du jo kørt en masse kondens ud af motoren ved denne løsning, særligt i vinterhalvåret.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af kimhemm » 14. sep 2012, 11:13

qasq skrev:
kimhemm skrev:
jakethemoss skrev:indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Catch can systemet kræver bare at det bliver tømt engang imellem, så er der ingen problemer Jake. Jeg har kørt med BSH's Competition catch can i 3 år og har kun oplevet lidt problemer en gang ved HÅRD nattefrost omkring -10 grader hvor jeg samtidig havde været lidt glemsom med at få tømt dunken.
1+
Så længe væske niveauet holdes nede er der jo fri passage gennem systemet.
Havde heller ikke ingen problemer i vinters da det var -15.

Som bonus får du jo kørt en masse kondens ud af motoren ved denne løsning, særligt i vinterhalvåret.
Lige nøjagtig.

Jeg havde bare en næsten fuld catch can som så lige røg ned i lidt varmt vand og blev optøet og tømt og så var der ingen problemer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Rens af indsugning på TFSI

Indlæg af LasseP » 14. sep 2012, 11:48

qasq skrev:
kimhemm skrev:
jakethemoss skrev:indsugning af og mekanisk afrensning af ventilstammer og så som du skriver PCV fix. Jeg vil fraråde en løsning med catch can, da de fryser i vores vinter og som følge deraf ikke gavner.
PCV fix/afblænding løser problemet sammen med lidt hyppigere olieskift.
Catch can systemet kræver bare at det bliver tømt engang imellem, så er der ingen problemer Jake. Jeg har kørt med BSH's Competition catch can i 3 år og har kun oplevet lidt problemer en gang ved HÅRD nattefrost omkring -10 grader hvor jeg samtidig havde været lidt glemsom med at få tømt dunken.
1+
Så længe væske niveauet holdes nede er der jo fri passage gennem systemet.
Havde heller ikke ingen problemer i vinters da det var -15.

Som bonus får du jo kørt en masse kondens ud af motoren ved denne løsning, særligt i vinterhalvåret.
+1
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Besvar

Tilbage til "Motor"