Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 23:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Jeg har investeret i endnu et tysk stykke køretøj
Polo 6n 1,4 8v med 60 heste (AEX)
1997
230.000 km
Ny olie (Castrol 10/40) i korrekt mængde, og filter (Mann)
Nyt brugt kombiinstrument grundet ballade med omdrejningstælleren.
Ny olietryksmåler
Bruger ikke vand
Bruger ikke olie
Ingen "mayonnaise" nogen steder
Eftersom den har kørt en del km har jeg ikke set det som et kæmpeproblem at den snakker lidt - meget lidt i ventilløfterne, men jeg er alligevel begyndt at tænke lidt over det.
Den starter fint, og kører fint, men efter en god køretur tænder olielampen så snart den er i tomgang, så snart den er over en 1700-1800 omdrejninger slukker den igen (samme problem på både det nye og det gamle kombiinstrumen).
Jeg formoder det er olietrykket der er tosset, så jeg skiftede føleren, men desværre uden resultat.
Hjælp mig lige hva!!!
Som den store Google-mekaniker jeg er, har jeg været på nettet og se efter løsninger - synes bare ikke jeg kan finde et problem der ligner mit. De fleste siger den blinker hele tiden - min blinker ikke, men lyser i tomgang
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
Nogen andre fif?
Jeg har ikke adgang til en olietryksmåler - kun noget VDO fra en gammel Audi Coupe.
Polo 6n 1,4 8v med 60 heste (AEX)
1997
230.000 km
Ny olie (Castrol 10/40) i korrekt mængde, og filter (Mann)
Nyt brugt kombiinstrument grundet ballade med omdrejningstælleren.
Ny olietryksmåler
Bruger ikke vand
Bruger ikke olie
Ingen "mayonnaise" nogen steder
Eftersom den har kørt en del km har jeg ikke set det som et kæmpeproblem at den snakker lidt - meget lidt i ventilløfterne, men jeg er alligevel begyndt at tænke lidt over det.
Den starter fint, og kører fint, men efter en god køretur tænder olielampen så snart den er i tomgang, så snart den er over en 1700-1800 omdrejninger slukker den igen (samme problem på både det nye og det gamle kombiinstrumen).
Jeg formoder det er olietrykket der er tosset, så jeg skiftede føleren, men desværre uden resultat.
Hjælp mig lige hva!!!
Som den store Google-mekaniker jeg er, har jeg været på nettet og se efter løsninger - synes bare ikke jeg kan finde et problem der ligner mit. De fleste siger den blinker hele tiden - min blinker ikke, men lyser i tomgang
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
Nogen andre fif?
Jeg har ikke adgang til en olietryksmåler - kun noget VDO fra en gammel Audi Coupe.
MVH
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 23:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
At jeg kører land og rige rund og leder efter en der kan måle mit olietryk løser jo ikke problemet. Det lugter jo af at olietrykket er tosset, derfor søger jeg en løsning og ikke en konstatering af det problem jeg allerede har fundet.
Derfor spørgsmålene:
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
Derfor spørgsmålene:
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
MVH
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
- Dickyx
- Medlem
- Indlæg: 664
- Tilmeldt: 23. jan 2012, 19:52
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Hvis du søger en løsning, så kør forbi din lokale mekaniker og sig han skal skifte det og det?! .watson skrev:At jeg kører land og rige rund og leder efter en der kan måle mit olietryk løser jo ikke problemet. Det lugter jo af at olietrykket er tosset, derfor søger jeg en løsning og ikke en konstatering af det problem jeg allerede har fundet.
Derfor spørgsmålene:
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
Gad vide om man kan fejludlæse det med VCDS hvad der er galt?! - nogen som kan svare på det? den har OBD stik ik ?
Med venlig hilsen
Michael R
VW Passat 1.8T 2004 TL DK Til salg
VCDS + Mobilscan (altid nyeste update), Skriv en mail hvis du har brug for hjælp.
Michael R
VW Passat 1.8T 2004 TL DK Til salg
VCDS + Mobilscan (altid nyeste update), Skriv en mail hvis du har brug for hjælp.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 5. aug 2008, 21:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Hej !
jeg har nøjagtigt samme bil med samme motor, og har været ude for nøjagtig det samme,
det begyndte efter et olieskift, og jeg bruger altid originale dele (filter osv), og den gode castrol olie.
jeg kørte op på værkstedet og de sagde at det var oliefilteret, der var nogen gange at der ikke var nok gennemstrømning igennem dem, så jeg fik et nyt med og skiftet det , og det hjalp med det samme
jeg har nøjagtigt samme bil med samme motor, og har været ude for nøjagtig det samme,
det begyndte efter et olieskift, og jeg bruger altid originale dele (filter osv), og den gode castrol olie.
jeg kørte op på værkstedet og de sagde at det var oliefilteret, der var nogen gange at der ikke var nok gennemstrømning igennem dem, så jeg fik et nyt med og skiftet det , og det hjalp med det samme
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 361
- Tilmeldt: 15. sep 2012, 11:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
watson skrev:At jeg kører land og rige rund og leder efter en der kan måle mit olietryk løser jo ikke problemet. Det lugter jo af at olietrykket er tosset, derfor søger jeg en løsning og ikke en konstatering af det problem jeg allerede har fundet.
Derfor spørgsmålene:
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
______
Hej
Jeg ville køre ind til et hvilket som helst værksted og få målt olietrykket. Det tager ikke mange sekunder, og så er du fri for kun at "tro" at der er noget i vejen med olietrykket.
Man kan ofte komme til oliepumpen ved at fjerne bundkarret. Men igen, så brug da lige 5 min på at måle olietrykket inden du går igang med pumpen.
Mvh
Jeppe
Mvh
Jeppe Andersen
Suzuki Jimny årgang 1999
Bmw F45 218D årgang 2015
Bmw E39 Touring 523i årgang 2001
Bmw E36 Touring 320 årgang 1996
Passat 3BG 1.9Tdi årgang 2004
Golf 3 1.8 Variant årgang 1997
Golf 3 1.6 Van årgang 1996
Toyota Avensis stc 1.8 årgang 2010
Audi A6 1.9TDI Van årgang 2004
Golf 4 1.6 årgang 1998
Fiat Uno 1.0 årgang 1994
Jeppe Andersen
Suzuki Jimny årgang 1999
Bmw F45 218D årgang 2015
Bmw E39 Touring 523i årgang 2001
Bmw E36 Touring 320 årgang 1996
Passat 3BG 1.9Tdi årgang 2004
Golf 3 1.8 Variant årgang 1997
Golf 3 1.6 Van årgang 1996
Toyota Avensis stc 1.8 årgang 2010
Audi A6 1.9TDI Van årgang 2004
Golf 4 1.6 årgang 1998
Fiat Uno 1.0 årgang 1994
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Hvis du ikke ved hvordan du kommer ind til oliepumpen, som sidder inde bag bundkaret sammen med sien, burde du få en mekaniker til at lave det for dig.watson skrev:At jeg kører land og rige rund og leder efter en der kan måle mit olietryk løser jo ikke problemet. Det lugter jo af at olietrykket er tosset, derfor søger jeg en løsning og ikke en konstatering af det problem jeg allerede har fundet.
Derfor spørgsmålene:
Nogen siger oliesi - hvor sidder den?
Nogen siger oliepumpe - lyder skidebesværligt - og hvordan kommer man ind til den?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 23:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Nicolaisen. Venligst vær konstruktiv i stedet for nedladende.
MVH
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Jamen, du hører jo ikke efter. Et hvilket som helst værksted, kan på få minutter måle, om der rent faktisk ER et problem med olietrykket. Så: kør til nærmeste værksted
Oliesien sidder for enden af oliepumpens sugerør i bundkarret, som derfor skal afmonteres for at komme til både det ene og det andet.
Oliesien sidder for enden af oliepumpens sugerør i bundkarret, som derfor skal afmonteres for at komme til både det ene og det andet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 23:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Gaselle. Jo jeg gør, og trykket er blevet målt forleden. Har bare ikke fået det skrevet herinde.
Cirka 0,3 bar i tomgang og 2 bar ved cirka 1700 omdrejninger. Bell ADD rens kørt igennem, og olie og oliefilter er skiftet derefter, uden held.
Det tyder derfor på oliepumpe - så den bliver skiftet i næste uge - jeg skal bare finde ud af hvilken type den kører med. AEX motoren har åbenbart to forskellige...
Cirka 0,3 bar i tomgang og 2 bar ved cirka 1700 omdrejninger. Bell ADD rens kørt igennem, og olie og oliefilter er skiftet derefter, uden held.
Det tyder derfor på oliepumpe - så den bliver skiftet i næste uge - jeg skal bare finde ud af hvilken type den kører med. AEX motoren har åbenbart to forskellige...
MVH
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 23:43
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo 6n 1,4 8v - olielampe ballade
Jeg skiftede oliepumpen.
MVH
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)
Watson
Nu med følgende i stalden:
Porsche 911 (993) Carrera Tiptronic - 1994 (hverdagsridder)
BMW 320D Touring Steptronic - 2006 (familietransport)
Vespa 50n - 1967 (under renovering)
UrQuattro 2,1 Turbo - 1982 (solgt... og det var dumt)