Hjælp til A3 1997 1,6. Forurener meget

Besvar
jnihoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til A3 1997 1,6. Forurener meget

Indlæg af jnihoj » 18. okt 2012, 18:55

Min A3 1,6 AEH driver mig til vanvid, den bruger mere benzin kun ca. 10km/l sidst jeg tjekkede og den dumpede syn da co var ti gange hvad den måtte.

Jeg har følgende fejl på min A3:
00537 - Lambda regulering nedre værdi (har skiftet Lambda to gange uden resultat)
Lambda værdi er ca. 1V ved 90 grader og i tomgang (taget fra WOW)
Luftmåler siger ca. 140 mg/h i tomgang (også WOW)

65535 - kommer når jeg sletter Lambda fejlen og forsvinder når Lambda fejlen kommer igen.

Er der nogen der kender til hvad dette skyldes og kan hjælpe med at få det rettet?????

mvh
Jonas

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Hjælp til A3 1997 1,6. Forurener meget

Indlæg af A3 » 18. okt 2012, 19:30

Hej.

Jeg ville prøve med følgende i prioriteret rækkefølge:

- søg efter, om motoren trækker falsk luft. Dvs. alle vakuumslanger og indsugningsslanger mellem luftfiler og spjæld.
- den dobbelte temperaturgiver ved kølevandsstudsen på venstre side af motoren (i kørselsretningen).
- falskluft ved pakningerne til indsugningsmanifolden. Da den er delt i to er der tale om ialt 8 pakninger.
- tændrør, tændkabler og tænspole (sidstnævnte kan være revnet).

Held og lykke

jnihoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til A3 1997 1,6. Forurener meget

Indlæg af jnihoj » 18. okt 2012, 20:09

Jeg har testet følgende:
Med motoren kørende har jeg sprøjtet o2 rundt om hele blokken.
Temperatur måleren viser 90 gader både i bilen og på testeren.
Indsugnings manifolden har jeg også forsøgt mig med o2.
Tændrør er lige skiftet.
Jeg har målt modstanden på alle indsprøjtningsdysser til 16,3 ohm
Jeg har også skiftet magnet ventilen på kulfiltret.


Jeg har også bemærket følgende:
Motoren kører med meget fed blanding.
Når jeg fjerner låget til olie påfyldningen, så er det som om motoren får den luft den mangler og man kan mærke taktslagene fra motoren.

Jeg har læst på Ross wiki om begge fejl og inden jeg skifter styreboksen vil jeg helst komme omkring alle muligheder, så hvis der er nogen der har nogle mulige løsningen så sige endelig til?

Besvar

Tilbage til "Motor"