Passat 2.0 TDI vil ikke starte

Besvar
Tls
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. nov 2012, 22:18
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat 2.0 TDI vil ikke starte

Indlæg af Tls » 6. nov 2012, 23:14

Hej

Jeg har idag fået problemer med vores Passat 3bg 2.0 TDI 136 hk fra 2005. Da der i morges var frost på ruderne starter konen bilen for at den kunne blive en smule varm inden hun skulle køre. Da hun kommer ud til bilen er den gået i stå. Hun forsøger at starte den igen, men batteriet er fladt. Jeg kommer ud til bilen og konstaterer også at der ikke er strøm nok på batteriet og sætter derfor startkabler på. Nu er der igen fuld fart på starteren men motoren starter ikke.

Dieselpumpen er tjekket, vi kan høre dieselpumpen kører, og når vi tager slangen af dieselfilteret og sætter tænding på kommer der diesel.

Fejlkoder er blevet udlæst, men jeg har selvfølgelig ikke lige fået dem gemt. Den ene fejl var udsætter på cylinder 3 den anden var noget med styreboks spærret. Fejlene blev slettet og er ikke kommet igen efter forsøg på at starte motoren efterfølgende.

Det skal lige nævnes at når der køres et stykke tid på starteren skriver den stop i displayet og olielampen lyser.

Vi har prøvet at starte motoren med begge nøgler.

Håber der er nogen af jer der har en lille ide om hvor problemet kunne ligge.

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Passat 2.0 TDI vil ikke starte

Indlæg af Nicolaisen » 8. nov 2012, 19:50

Hvad med krumtapføleren, hvis du sætter tester på, kan du udlæse motor omdrejningerne?

Tls
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. nov 2012, 22:18
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 2.0 TDI vil ikke starte

Indlæg af Tls » 8. nov 2012, 23:36

Hej

Ja vi kan fint udlæse motoromdrejninger.

Vi har desuden kontrolleret via instrument, at værdier fra startspærre er ok. Vi har haft stikkene af dyserne et ad gangen for at se om den så kunne starte. Dette virkede heller ikke.

Alle sikringer er tjekkede, relæer er bippet igennem. Tandrem er kontrolleret at den stadig står på mærkerne

Så vi er ved at løbe lidt tør for ideer

Besvar

Tilbage til "Motor"