Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af ClausP » 29. nov 2012, 19:19

kristian skrev:
ClausP skrev: Du kan lige poste dit årsregnskab her, så skal jeg nok kommentere på dine spørgsmål ;)
Regnskab?? Det bruger jeg slet ikke??
Er regnskab det samme som moms??
Du skrev jo om revisoren er for dyr, du har måske slet ikke den udgift? :mrgreen:
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af kristian » 29. nov 2012, 20:04

Har hørt andre snakke om den der revisor men jeg er ik helt sikker på. Hvad den kan!
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af kristian » 29. nov 2012, 20:05

Er det det samme som det dersens Google ?
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af ROEN » 29. nov 2012, 20:43

kristian skrev:Er det det samme som det dersens Google ?
Næsten, revisoren kan faktisk også næsten svare på alt.
Svaret på spørgsmålet "Hvad er 2+2?"
Er "Hvad vil du gerne have det skal være!" :lol:

Ps - VW longlife koster 171,20 + 42,80 = 214,00 i Frederikshavn :?
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af ClausP » 1. dec 2012, 16:15

ROEN skrev:
kristian skrev:Er det det samme som det dersens Google ?
Næsten, revisoren kan faktisk også næsten svare på alt.
Svaret på spørgsmålet "Hvad er 2+2?"
Er "Hvad vil du gerne have det skal være!" :lol:

Ps - VW longlife koster 171,20 + 42,80 = 214,00 i Frederikshavn :?
Men er det ikke stadig Statoil Lazerway de bruger der, det kommer aldrig på min bil ;)
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af vwbattle » 1. dec 2012, 19:58

Vi laver olieanlæg sammen med oliefirmaerne, til værkstederne.
De bruger som realt Castrol TXT, SLX. eller shell.
og ja de fleste får det jo leveret bulk, pumpet i tankene. til en rigtig god Liter pris( som også er nævnt i tråden her)

Min far tager også selv olien med til VW. de har aldrig sagt en lyd til det.

Mvh
Daniel
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af peter w » 1. dec 2012, 20:42

Kildevang skrev:
jacobjensen skrev:
G5KAV skrev:Jeg har kun een kunde som tager sit eget olie med 10W/40, fordi han har en 200 liters tønde hjemme til sin traktor.
Ellers har jeg ingen der tager noget med.
Og jeg ligger på 138,00 + 2,50 kr i miljøafgift + moms for 1 liter Castrol 5W/30 Longlife. Ialt 175,62 kr. pr. liter.
Der har ikke været en eneste der har brokket sig over priserne endnu.
men hvis folk kommer med deres egne dele f.eks udstødning/bremser, så takker jeg pænt nej.
Jeg har prøvet før at skifte dele med kunders egne dele fra THansen, hvor skidtet ikke passede på, hvor vi så havde en bil hængende på liften og satte andet arbejde i stå.
Men det handler om tillid mellem værkstedet og kunden om slut prisen er fair og rigtig. Jeg tager 365,00 + m kr i timen, som jeg ikke synes er for meget.

Dine priser lyder også helt fair.
jeg ligger på nogen nogenlunde det samme hos mig, jeg tager 350 plus moms i timen, og en 5-30 olie ligger på 145,80 incl afgift plus moms jeg kører så med eni/agip olie, som også er godkendt af VW på den liste som Hestech har lagt op!
Kunne I ikke tage og åbne en filial i Holteområdet. Min autoriserede koster 1.000 med moms (den skal jo betales), og LL-olien kostede for et år siden 235,- per liter. Den uautoriserede koster godt 800 med moms, så der er ikke så meget at spare der.
Jeg tager selv olie med - samme olie, men til 72 kr. per liter - og der er ingen sure miner - i hvert fald ikke når jeg er der. Er lidt irriteret over, at jeg skal arbejde syv timer for at betale min mekanikker for en time.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Kildevang » 2. dec 2012, 01:10

du skal da være velkommen til at køre herned, kan da hurtigt regne ud at turen er da hurtigt tjent hjem, hvis du giver 800 incl moms for en time i holte...! jeg går der ikke kun fra 8 - 16 på hverdage..! jeg er skam også til at lave aftaler med i weekenden, så du ikke skal have fri hvis det er!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af peter w » 2. dec 2012, 08:00

Kildevang skrev:du skal da være velkommen til at køre herned, kan da hurtigt regne ud at turen er da hurtigt tjent hjem, hvis du giver 800 incl moms for en time i holte...! jeg går der ikke kun fra 8 - 16 på hverdage..! jeg er skam også til at lave aftaler med i weekenden, så du ikke skal have fri hvis det er!
Jeg takker, og har det i menté til næste gang til næste gang, der skal laves noget.
Det kræver vel, at jeg kan "bestille tid" til bilen, så jeg ikke skal frem og tilbage flere gange ved den samme rep. Kan så bruge ventetiden til at se noget af det vestsjællandske.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Jesper Rasmussen » 2. dec 2012, 09:03

Hos os har enkelte kunder også selv olien med. Jeg har intet imod det, jeg sparer gerne selv en plovmand hvis jeg kan.

Det der kan blive udfordringen er jo så at kunden selv bærer bevisbyrden hvis motoren skulle sprænge i luften på et tidspunkt, og der skal man nok som kunde overveje om man er klar til det eller man vælger at betale "forsikringen".

Til dem der mener at det er irrelevant at sammenligne med restauranter osv der er jeg ikke enig.

Du kan netop godt købe nøjagtig den samme Coca Cola i Fakta på den anden side af vejen. På restauranten er der bare et pænt skilt hvor der står at medbragt mad og drikke ikke må nydes der ...

Hvorfor er det ikke sammenligneligt ?

Alt i alt handler det vel mere om at skabe en atmosfære og tillid hos sine kunder der gør at de har lyst til at betale for de ydelser man tilbyder, det er jo så op til den enkelte erhvervsdrivende uanset erhverv ...

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Kevinff » 2. dec 2012, 10:10

Jesper Rasmussen skrev:Hos os har enkelte kunder også selv olien med. Jeg har intet imod det, jeg sparer gerne selv en plovmand hvis jeg kan.

Det der kan blive udfordringen er jo så at kunden selv bærer bevisbyrden hvis motoren skulle sprænge i luften på et tidspunkt, og der skal man nok som kunde overveje om man er klar til det eller man vælger at betale "forsikringen". ...
Hvorfor er det kunden der har bevisbyrden hvis motoren sprænger i luften bare fordi han medbringer olie? Det er nok sat på spidsen fra din side men der kan jo være mange grunde til den dør :)

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Godsvig » 2. dec 2012, 10:17

Vi skriver altid på faktura hvis kunden selv har haft olie med, og at vi fraskriver os ansvaret vedr. oliekvalitet.
Så kommer der et motorhavari grundet dårlig smøring, er det kundens eget ansvar.

Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Lindegaard » 2. dec 2012, 11:00

Hvis motoren dør så er der jo ingen værksteder som vil tage ansvaret for det uanset om man har betalt 230kr+ pr liter olie fra værkstedet eller selv har olie med....

Dream on .... Man får en spand at hoppe i....
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Kildevang » 2. dec 2012, 11:17

peter w skrev:
Kildevang skrev:du skal da være velkommen til at køre herned, kan da hurtigt regne ud at turen er da hurtigt tjent hjem, hvis du giver 800 incl moms for en time i holte...! jeg går der ikke kun fra 8 - 16 på hverdage..! jeg er skam også til at lave aftaler med i weekenden, så du ikke skal have fri hvis det er!
Jeg takker, og har det i menté til næste gang til næste gang, der skal laves noget.
Det kræver vel, at jeg kan "bestille tid" til bilen, så jeg ikke skal frem og tilbage flere gange ved den samme rep. Kan så bruge ventetiden til at se noget af det vestsjællandske.
ja på samme vilkår som på alle andre værksteder, hvor du også skal bestille tid.. :) du kan bare ringe eller skrive en mail...! og hvis du vil smuttes til slagelse eller lign, så er det ingen problem det klarer vi også uden problemer!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af ph » 2. dec 2012, 14:09

Godsvig skrev:Vi skriver altid på faktura hvis kunden selv har haft olie med, og at vi fraskriver os ansvaret vedr. oliekvalitet.
Så kommer der et motorhavari grundet dårlig smøring, er det kundens eget ansvar.
dvs. at i samtidig fraskriver jer garanti på det oliefilter i selv har solgt kunden??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af vw4ever » 2. dec 2012, 14:32

Kunden er altid gidsel, når bilen er på værksted.

Hvis man selv medbringer olie, kan man vel ikke være 100% sikker på, at det også er den olie der hældes på ?

Med mindre man er øjenvidne til olie påhældning.

Hvis ellers olien opfylder de krav som producent foreskriver, så forekommer det mig svært, at man som værksted kan fraskrive sig noget som helst.
Nok ikke det værksted jeg ville vælge :?
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af kristian » 2. dec 2012, 17:02

vw4ever skrev:Kunden er altid gidsel, når bilen er på værksted.

Hvis man selv medbringer olie, kan man vel ikke være 100% sikker på, at det også er den olie der hældes på ?

Med mindre man er øjenvidne til olie påhældning.

Hvis ellers olien opfylder de krav som producent foreskriver, så forekommer det mig svært, at man som værksted kan fraskrive sig noget som helst.
Nok ikke det værksted jeg ville vælge :?
Hva er det for noget vrøvl
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Godsvig » 2. dec 2012, 19:08

ph skrev:
Godsvig skrev:Vi skriver altid på faktura hvis kunden selv har haft olie med, og at vi fraskriver os ansvaret vedr. oliekvalitet.
Så kommer der et motorhavari grundet dårlig smøring, er det kundens eget ansvar.
dvs. at i samtidig fraskriver jer garanti på det oliefilter i selv har solgt kunden??
Næh, vi kan ikke undsige os for produktansvar.

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Godsvig » 2. dec 2012, 19:18

vw4ever skrev:Kunden er altid gidsel, når bilen er på værksted.

Hvis man selv medbringer olie, kan man vel ikke være 100% sikker på, at det også er den olie der hældes på ?

Med mindre man er øjenvidne til olie påhældning.

Hvis ellers olien opfylder de krav som producent foreskriver, så forekommer det mig svært, at man som værksted kan fraskrive sig noget som helst.
Nok ikke det værksted jeg ville vælge :?
Hvis kunden selv kommer med olien, er det også den der bliver påfyldt, det skal man ikke tvivle på.
Men tit og ofte kommer kunden med 2 4-liters dunke med olie. Den ene er ubrudt og den anden er der en rest olie i fra måske sidste gang han fik lavet olieskift. Vi kan som værksted ikke vide hvilken olie der er i den dunk der har været åben. Det er da højst sandsynligt den olie som der står på dunken. Men vi kan jo ikke vide det, og derfor er vi vel også i vores gode ret til at fraskrive os ansvaret.
Vi har aldrig haft problemer med at kunden selv har olie med, men det er også sjældent at det sker. Vi tager selvfølgelig heller ikke kr 220 + moms for en liter olie.

jacobjensen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af jacobjensen » 6. dec 2012, 11:41

Så er 60000 km servicet afsluttet. Servicet blev udført ved Iversen Biler i Brønderslev, og dialogen gik igennem værkfører Tim Jensen. Det har været en god oplevelse. Den samlede pris blev 2142 kr inkl moms. + 350 kr. for olie ved siden af. Jeg tog dialogen med ham vedr. at jeg selv havde olie med, han kunne godt forstå det, og var helt ok med det. Ingen sure miner, men han pointerede, som mange andre i denne tråd, at hvis kunden kom med tsvansen dele eller lignende så ville de ikke røre det, men det andet var helt okay.

Jeg er godt tilfreds og kan klart anbefale Iversen biler.
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af ClausP » 7. dec 2012, 21:46

jacobjensen skrev:Så er 60000 km servicet afsluttet. Servicet blev udført ved Iversen Biler i Brønderslev, og dialogen gik igennem værkfører Tim Jensen. Det har været en god oplevelse.

Jeg er godt tilfreds og kan klart anbefale Iversen biler.
De er ikke hvad de har været, har selv været kunde der engang, men efter Kollerup overtog det, gik det ned ad bakke.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=56346
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Knegt
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:45
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Knegt » 7. dec 2012, 23:08

Hvor kommer denne sag ind i tråden om olie?
Jeg har flere gange brugt Iversen Automobiler i Brønderslev og har været helt tilfreds.
Steffen T

hvspl10
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 3. mar 2012, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af hvspl10 » 2. jan 2014, 09:36

gudhjem skrev:Du har vel ikke tænkt dig og købe olie og tage med ned til vw værkstedet?
Hvorfor skal man betale 233,75 pr. liter som jeg gjorde sidst jeg var på værksted. Jeg tager også min egen olie med næste gang. Den olie der her er spurgt til koster pr. 73,00 pr liter.

Hvis du har tænkt dig at give en overpris på kr. 640,00 for den olie som VW hælder på så god fornøjelse.

Poul

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Sorens2 » 2. jan 2014, 10:33

Så skal i vælge et værksted med oliepriser der er fornuftige.
233,- er da også latterligt dyrt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af peter w » 2. jan 2014, 10:37

Sorens2 skrev:Så skal i vælge et værksted med oliepriser der er fornuftige.
233,- er da også latterligt dyrt.
Det er det, og det er derfor, at vi tager vores egen olie med.

Her omkring er der ingen værksteder der tager under 230 kr./L for olien. Slet ikke de autoriserede.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Brizz » 25. maj 2014, 10:36

peter w skrev:Er lidt irriteret over, at jeg skal arbejde syv timer for at betale min mekanikker for en time.
Du har 143,- i timen efter skat ?
Mangler i folk ?
;)
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af Brizz » 25. maj 2014, 10:39

ph skrev:
Godsvig skrev:Vi skriver altid på faktura hvis kunden selv har haft olie med, og at vi fraskriver os ansvaret vedr. oliekvalitet.
Så kommer der et motorhavari grundet dårlig smøring, er det kundens eget ansvar.
dvs. at i samtidig fraskriver jer garanti på det oliefilter i selv har solgt kunden??
Selvfølgelig, det er altid Oliens skyld når kunden selv har medbragt det, også selvom det er NØJAGTIG samme olie som mekkeren selv bruger....
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af hansen123 » 25. maj 2014, 11:35

Brizz skrev:
ph skrev:
Godsvig skrev:Vi skriver altid på faktura hvis kunden selv har haft olie med, og at vi fraskriver os ansvaret vedr. oliekvalitet.
Så kommer der et motorhavari grundet dårlig smøring, er det kundens eget ansvar.
dvs. at i samtidig fraskriver jer garanti på det oliefilter i selv har solgt kunden??
Selvfølgelig, det er altid Oliens skyld når kunden selv har medbragt det, også selvom det er NØJAGTIG samme olie som mekkeren selv bruger....
Det er ikke helt det han skriver, han skriver at hvis kunden kommer med en plomberet! beholder, så er der jo intet problem, men problemet opstår i når kunden medbringer en lille "sjat" til at toppe den op hvis den plomberede ikke skulle være nok. Når vi laver service og kunden selv medbringer olie så tager vi kun imod plomberede beholdere og fylder det glædeligt på, vi skriver at kunden selv er kommet med olien og notere navn / spec på olien på service skema og VI tager kontakt til leverandøren hvis det skulle opstå problemer. Som værksted bærer man jo ansvaret over produktet om man har solgt det eller ej, det er jo ens opgave at fortælle om det produkt kunden har købt kan leve op til det eller ej. At ville udføre en service uden at ville stå inde for det man har lavet bagefter (egen olie eller ej) er i mine øjne tyveri. Så takker man bare pænt nej og forklarer kunden det. Vi har dog intet problem med olie, men vi tager ikke imod andre reservedele, men vi vil gerne sætte alternative dele på hvis det ønskes fra kundens side (eller bilen ikke kan bære prisen af originale dele)

Og vi har faktisk højere avance på alternative dele mange gange, så det er kun glædeligt når kunden ønsker dette. Dog er det mere en kamp at få garanti igennem iforhold til originale dele (i min erfaring ihvertfald)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af csl » 27. maj 2014, 20:12

- Bare lige et lille olieindspark.

Jeg køber olie fra England. Hos Camskill, de forhandler olie fra Comma , hvilket jeg er tilfreds med. Jeg har en Passat TDI 3C og en chevrolet Spark, hvor der skiftes olie for hver 15000 km.
Jeg tror ikke på at en motor har godt af at køre på samme olie 30000 km, så...


/Claus
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Brugeravatar
knuden
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken olie bruger VW værkstedet?

Indlæg af knuden » 23. maj 2016, 11:47

Hej
Ved godt der er mange meninger om motorolie, men kan købe denne olie GULF GVX long life olie 5W-30 1 Ltr på mit arbejde for 92 kr er det ikke en ok olie opfylder jo alle krav

Besvar

Tilbage til "Motor"