Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk) *Opdateret*
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk) *Opdateret*
Hey.
Bilen: 07, Passat 170 hk tdi, dsg
Startede bilen her til formiddag og lod den stå i tomgang lidt mens jeg pakkede bilen for at køre af sted. 10 min senere kørte vi ud af nogle mindre glatte veje og kørte derfor ikke ret hurtigt.
Efter ca 4 km kommer jeg til et kryds, sætter i gang for at køre ud og lige da bilen pasere 1500 omdr tænder olietrks alarmen. Bilen er her ikke engang 70 grader på måleren. Ind til siden og slukker den med det samme.
Tjekker olie alt fint der. Starter igen, fejlen væk. Giver den meget langsomt lidt gas og lytter efter mislyde osv. Ingenting og høre, men da den rammer de her 14-1500 omdr tænder lampen igen. Sådan bliver den ved. Køre 3 km med lav hastighed til nærmeste resteplads. stadig med samme resultat.
Ringer til falck som må komme og hente den. Efter 10 min starter jeg den lige igen for at se hvordan den opføre sig og giver lidt gas til ca 2000 omdr.. ingen fejl nu...
Falck manden kommer og vil gerne køre den op på fejepladet. På vej op på fejebladet går den i stå og han lader den trille tilbage. han trækker den her efter op.
Er der nogen bud på hvad det kan være ?
Har selv været inde på oliepumpen / den der pind der kan blive rund (hvis modellen er ramt af det)
En deffekt dyse.
/Tommy
*****
Update
Bilen kom i dag på værkstedet og efter en snak med værkføren derude fik de lov til at fejlsøge på bilen.
Sidst på eftermiddagen ringede han igen, at nu kørte bilen. De havde skiftet "blyanten" og her efter kørte den som den skulle igen. Endnu er der ingen mislyde eller noget og komme efter, så måske har jeg været heldig.
Han mente at den havde haft lidt fat og derved lavet olietryk ved de lave omdr jeg havde kørt med.
At den gik i stå på vej op på fejebladet kunne være fordi den simpelthen ikke kunne trække op, og da de fik bilen ind i dag var der heller ingen strøm tilbage på batteriet, så måske det var grunden til den ikke kunne starte da falck manden forsøgte og starte den igen.
Til info kan jeg sige at en "brugt" ombytnings motor med montering kan fås til 40k med montering her i DK.
Bilen: 07, Passat 170 hk tdi, dsg
Startede bilen her til formiddag og lod den stå i tomgang lidt mens jeg pakkede bilen for at køre af sted. 10 min senere kørte vi ud af nogle mindre glatte veje og kørte derfor ikke ret hurtigt.
Efter ca 4 km kommer jeg til et kryds, sætter i gang for at køre ud og lige da bilen pasere 1500 omdr tænder olietrks alarmen. Bilen er her ikke engang 70 grader på måleren. Ind til siden og slukker den med det samme.
Tjekker olie alt fint der. Starter igen, fejlen væk. Giver den meget langsomt lidt gas og lytter efter mislyde osv. Ingenting og høre, men da den rammer de her 14-1500 omdr tænder lampen igen. Sådan bliver den ved. Køre 3 km med lav hastighed til nærmeste resteplads. stadig med samme resultat.
Ringer til falck som må komme og hente den. Efter 10 min starter jeg den lige igen for at se hvordan den opføre sig og giver lidt gas til ca 2000 omdr.. ingen fejl nu...
Falck manden kommer og vil gerne køre den op på fejepladet. På vej op på fejebladet går den i stå og han lader den trille tilbage. han trækker den her efter op.
Er der nogen bud på hvad det kan være ?
Har selv været inde på oliepumpen / den der pind der kan blive rund (hvis modellen er ramt af det)
En deffekt dyse.
/Tommy
*****
Update
Bilen kom i dag på værkstedet og efter en snak med værkføren derude fik de lov til at fejlsøge på bilen.
Sidst på eftermiddagen ringede han igen, at nu kørte bilen. De havde skiftet "blyanten" og her efter kørte den som den skulle igen. Endnu er der ingen mislyde eller noget og komme efter, så måske har jeg været heldig.
Han mente at den havde haft lidt fat og derved lavet olietryk ved de lave omdr jeg havde kørt med.
At den gik i stå på vej op på fejebladet kunne være fordi den simpelthen ikke kunne trække op, og da de fik bilen ind i dag var der heller ingen strøm tilbage på batteriet, så måske det var grunden til den ikke kunne starte da falck manden forsøgte og starte den igen.
Til info kan jeg sige at en "brugt" ombytnings motor med montering kan fås til 40k med montering her i DK.
Senest rettet af vr6`eren 3. dec 2012, 19:46, rettet i alt 2 gange.
- Kenneth J
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4461
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
- Geografisk sted: Rødovre - Islev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Olietryk alarm i display
Jeg gætter i hvert fald på oliepumpen/blyanten.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 2. feb 2011, 15:48
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: AutoXperten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Vil også med 80% sikkerhed sige at det er oliepumpen/blyanten.
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Er der nogen bud på hvad det kan rende op i og få skiftet på værksted ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Når jeg sider og tænker over det bliver jeg da mere og mere nervøs.
Hvis olie pumpen er røget og falck manden så forsøger og køre den op på fejebladet. Her gik den jo i stå på vej op og han kunne eftefølgende ikke starte den igen (han forsøgte 2-3 gange) og starte den hvor det bare lød som om starteren ikke kunne trække den igang.
Er det ikke nærmest en døds dømt motor så ?
Hvis olie pumpen er røget og falck manden så forsøger og køre den op på fejebladet. Her gik den jo i stå på vej op og han kunne eftefølgende ikke starte den igen (han forsøgte 2-3 gange) og starte den hvor det bare lød som om starteren ikke kunne trække den igang.
Er det ikke nærmest en døds dømt motor så ?
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Mener kenneth har fået ny motor pga blyanten, men er ikke sikker, men der kan sagtens være dømt død motor hvis det er fejlen
- Kenneth J
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4461
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
- Geografisk sted: Rødovre - Islev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det lyder i hvert fald ikke specielt lovende!
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Er der nogen der kan sige hvorfor olie tryk alarmen først kommer over 1500 omrd ? vw kan jo på den måde have lavet en dødsmaskine. Altså når jeg nu køre de første få km med lav hastighed, kan skaden jo allerede være sket inden jeg overhovedet får nogen varsling.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det er da også meget letsindigt af Falck manden at ville starte bilen og køre den op på fejebladet når der er problemer med olietrykket.vr6`eren skrev:Hvis olie pumpen er røget og falck manden så forsøger og køre den op på fejebladet. Her gik den jo i stå på vej op og han kunne eftefølgende ikke starte den igen (han forsøgte 2-3 gange) og starte den hvor det bare lød som om starteren ikke kunne trække den igang.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det lyder sgu ikke særligt godt at motoren ikke kan tørne mere. Det er rimeligt dumt gjort at falckmanden.
- AT
- Medlem
- Indlæg: 575
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gram 6510
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Ja det er nok ikke studenterhuen der har trykket der Men den har nok også taget skade af de 3 km hvor lampen har lyst.Nicolaisen skrev:Det lyder sgu ikke særligt godt at motoren ikke kan tørne mere. Det er rimeligt dumt gjort at falckmanden.
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv
- AT
- Medlem
- Indlæg: 575
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gram 6510
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det kan jo være at ved lave omdrejninger, kan blyanten lige få fat nok til at den kan lave tryk, og ved højere omdreninger takker den over. Det kan også være kædetrækket til balancemodulet der er opslidt ( kæden takker over på krumtaps tandhjulet)vr6`eren skrev:Er der nogen der kan sige hvorfor olie tryk alarmen først kommer over 1500 omrd ? vw kan jo på den måde have lavet en dødsmaskine. Altså når jeg nu køre de første få km med lav hastighed, kan skaden jo allerede være sket inden jeg overhovedet får nogen varsling.
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Hvis der er tale om manglende olietryk behøver du ikke klandre falckmanden for at have smadret din motor, omend det ikke er smart at køre den op på ladet. Det har du skam helt selv sørget for. Hvorfor starte en motor, der giver alarm for lavt olietryk også selvom der er nok olie på?
Du tog livet af motoren allerede første gang du startede den efter olietryksalarmen kom. Havde du ikke startet den igen var der en lille bitte chance for du kunne have reddet motoren.
Falckmanden startede bare en allerede død motor.
Jeg vil mene du skal regne med total havari. Flere af mine kolleger har prøvet dette og er blevet godt og grundigt snydt af VW Flensburg, der har taget 10.000 EUR for en ombytter, så dem behøver du ikke spørge.
Du tog livet af motoren allerede første gang du startede den efter olietryksalarmen kom. Havde du ikke startet den igen var der en lille bitte chance for du kunne have reddet motoren.
Falckmanden startede bare en allerede død motor.
Jeg vil mene du skal regne med total havari. Flere af mine kolleger har prøvet dette og er blevet godt og grundigt snydt af VW Flensburg, der har taget 10.000 EUR for en ombytter, så dem behøver du ikke spørge.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Jannik skrev:Hvis der er tale om manglende olietryk behøver du ikke klandre falckmanden for at have smadret din motor, omend det ikke er smart at køre den op på ladet. Det har du skam helt selv sørget for. Hvorfor starte en motor, der giver alarm for lavt olietryk også selvom der er nok olie på?
Du tog livet af motoren allerede første gang du startede den efter olietryksalarmen kom. Havde du ikke startet den igen var der en lille bitte chance for du kunne have reddet motoren.
Falckmanden startede bare en allerede død motor.
Jeg vil mene du skal regne med total havari. Flere af mine kolleger har prøvet dette og er blevet godt og grundigt snydt af VW Flensburg, der har taget 10.000 EUR for en ombytter, så dem behøver du ikke spørge.
Hvorfor har de snydt dine kolleger med en ombytter motor?
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
10.000 EUR er da vanvittigt for en ombytter motor, som består af bund og top og intet andet. Ingen turbo, dyser blev flyttet over osv.
Er det kun mig, der synes det lyder dyrt?
Er det kun mig, der synes det lyder dyrt?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Ja, det inkluderer naturligvis at de har skiftet motoren på værkstedet.kristian skrev:Tror nu det er incl udskiftning
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Har hørt priser i dk på over 100000 kr
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det er nok også incl ny turbo og mange andre ting
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
100.000 kr? Jesus!
Mine kolleger fik ikke hverken dyser eller turbo med efter eget udsagn.
Du har ret i at det virker unormalt.
Mine kolleger fik ikke hverken dyser eller turbo med efter eget udsagn.
Du har ret i at det virker unormalt.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Det første der blir defekt ved olietryk problemer er turbo så er ret sikker på den blir skiftet!!
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
en BMR motor koster i tyskland
6395,61euro / 48625,00kr
det er blok med topstykke indeholdende alle indvendige dele også 4 pumpe-dyse elemter dog ikke turbo
udvendige dele skal flyttes over fra den gamle motor her under også turbolader
men den er sikkert færdig af at køre uden olietryk
turbo koster 868.06euro / 6600kr
6395,61euro / 48625,00kr
det er blok med topstykke indeholdende alle indvendige dele også 4 pumpe-dyse elemter dog ikke turbo
udvendige dele skal flyttes over fra den gamle motor her under også turbolader
men den er sikkert færdig af at køre uden olietryk
turbo koster 868.06euro / 6600kr
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Jeg synes det er mange penge, men derfor ikke nødvendigvis sandt. Jer to der selv har værksteder, hvad ville det koste hos jer?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk)
Prisen på motor og turbo er jo svær at lave om på medmindre man finder noget brugt
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk) *Opdateret*
Fedt. Det er heldet der ikke er ødelagt mere. De plejer at tage turbo´en med også :/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 7. dec 2010, 10:01
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Olietryk alarm i display (2.0tdi 170hk) *Opdateret*
Gad vide hvordan hullet i balanceakselmodulet ser ud?
De blyanter jeg har dødsdømt, har jeg måtte skifte hele modulet, da det sekskantede hul var blevet halv rundt.
De blyanter jeg har dødsdømt, har jeg måtte skifte hele modulet, da det sekskantede hul var blevet halv rundt.
Før : VW Golf II GTI 8v - Golf II G60 - Golf III VR6 - VW Golf V 105hk TDI - Golf II 1,6 D
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI
Nu : VW Golf VII Variant 1,4 TSI Highline/R-line - Golf VII 1,6 TDI