Hej herinde,
Jeg er ny i forummet og vil gerne lære lidt til og fra herinde, nok mest det første
Jeg har fået min første bil, en Golf IV 1.8 20v årg. 1999.
Jeg har købt bilen med et par fejl, som jeg håber I har tid til at hjælpe med;
- Min airbag lampe lyser og jeg har læst mig til, at der er tale om en fejlkode som vedrører for høj spænding (resistance too high).
00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
- Der kommer lidt resonans ca. på midten af bilen, kunne lyde som en katalysato/mellempotte, hvor indmaden er raslet løs. Er dette en typisk fejl, eller kan det være andet?
Mine spørgsmål er så:
- Hvordan og hvor er det bedst at få lavet disse ting, da jeg ikke selv vil rode mig ud i noget.
- Hvis I skulle kende nogle steder på Sjælland, hvor der er en god VW/Audi ophugger, er I meget velkomne
PFT og godt nytår,
Vh. Christian.
Golf IV 1.8; Første bil, har tre spørgmål
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28. dec 2012, 14:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf IV 1.8; Første bil, har tre spørgmål
VW Golf IV 1.8 20v, årg. 1999, 210.000/19.000 km., 98,5 % rustfri og står rigtig fint.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf IV 1.8; Første bil, har tre spørgmål
Airbag fejlen kunne godt være selve stikket under sædet, som at der er dårligt.
De har en svaghed med at udstødningens dæmperen midt på slipper ophænget, så den godt kan rasle. Men nemmest at se, hvis man hæver bilen op.
De har en svaghed med at udstødningens dæmperen midt på slipper ophænget, så den godt kan rasle. Men nemmest at se, hvis man hæver bilen op.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28. dec 2012, 14:43
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV 1.8; Første bil, har tre spørgmål
Det var stikket under sædet, det så lidt slidt ud, så det er skiftet.
I forhold potten kan jeg ikke se nogen skade på selve ydersiden af potten men ophænget virker slapt, men har ikke haft mulighed for at få det skiftet. Jeg krydser fingre på, at den forbandede lyd forsvinder når den bliver skiftet, eller om potten har slået indmaden løs.
Tak for tip og hjælpen.
I forhold potten kan jeg ikke se nogen skade på selve ydersiden af potten men ophænget virker slapt, men har ikke haft mulighed for at få det skiftet. Jeg krydser fingre på, at den forbandede lyd forsvinder når den bliver skiftet, eller om potten har slået indmaden løs.
Tak for tip og hjælpen.
VW Golf IV 1.8 20v, årg. 1999, 210.000/19.000 km., 98,5 % rustfri og står rigtig fint.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf IV 1.8; Første bil, har tre spørgmål
Hvis du prøver at løfte op i midter lydpotten kan du se om den har sluppet ophænget. Du kan også prøve at banke nede fra på udstødningen med hånden, og høre hvor den rasler.