Golf 4 årg 99 1,9 TDI 115 highline (startproblemer)

Besvar
kristoffer D
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. dec 2012, 20:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4 årg 99 1,9 TDI 115 highline (startproblemer)

Indlæg af kristoffer D » 30. dec 2012, 21:08

Hejsa folkens

jeg har erhvervet mig en bil med ovenstående specifikationer, og bilen kører sgu fint....når den kører

når bilen et startet og jeg slukker den, og derefter med det samme prøver at starte den igen, så vil den ikke slå igang, den kan af og til lige snige sig op på små 4-500 omdrejninger, vil ikke tage gassen, og begynder af ryge (formentlig uforbrændt diesel) men venter jeg derimod små 10 min. og prøver igen så slå den igang med det samme og kører perfekt...

VCDS´eren viser ingen fejl i motorstyringen og komfortsystemet (centallås/startspærre)
Luftmassemåler har korrekt værdi når bilen er startet..

Er der nogen der kan hjælpe mig, er sgu lidt i vildrede?

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 4 årg 99 1,9 TDI 115 highline (startproblemer)

Indlæg af Kildevang » 30. dec 2012, 23:25

er pumpeinstilling i orden?? hvad siger værdien for vandtemp. sensor når den har stået natten over?? skal udlæses med tester
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

aageb
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: møn
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 4 årg 99 1,9 TDI 115 highline (startproblemer)

Indlæg af aageb » 31. dec 2012, 07:14

hej det er vel ikke stopspjældet der sidder fast i slam og skal renset Hilsen Aageb

kristoffer D
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. dec 2012, 20:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 årg 99 1,9 TDI 115 highline (startproblemer)

Indlæg af kristoffer D » 31. dec 2012, 13:05

Problemet er nu løst...

Det var den lille vakumstyringsventil der styrer spjældet på indsugningsmanifolden, den var faldet ned på udstødningstilbageførselsrøret, og havde resulteret i at udluftningen på den lille ventil var smeltet, og kunne på den baggrund ikke lufte ud for vakumdåsen der styrer spjældet, ITV. har jeg prikket hul på det sammensmeltede plastic og kan starte hver gang uden problemer...

Jeg takker mange gange for de forskellige hints, og aageb du havde fat i det helt rigtige, jeg takker mange gange for lige at lede mig på sporet....

Besvar

Tilbage til "Motor"