Skoda octavia combi 2,0tdi dpf fra 06oliespild

Besvar
Kasper2901
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 4. jan 2013, 10:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda octavia combi 2,0tdi dpf fra 06oliespild

Indlæg af Kasper2901 » 4. jan 2013, 10:13

Hej folkens..


Jeg har lige købt en octavia 2,0tdi fra 06. Da jeg så kørte fruen på job her til morgen, opdagede jeg da jeg kom hjem, at den har lavet en oliepøl der hvor den har været parkeret? Ja, alle de steder den har været parkeret.. Kigger jeg ned i motor rummet ser det pænt og rent ud, og motoren laver ingen fejl.

Nogen der ved om jeg skal råbe vagt i gevær og skynde mig til mekanikeren eller se tiden and og efterfølge med olie?

Kasper

Decolour
Nyt medlem
Indlæg: 362
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Skoda octavia combi 2,0tdi dpf fra 06oliespild

Indlæg af Decolour » 4. jan 2013, 10:22

Kasper2901 skrev:Hej folkens..


Jeg har lige købt en octavia 2,0tdi fra 06. Da jeg så kørte fruen på job her til morgen, opdagede jeg da jeg kom hjem, at den har lavet en oliepøl der hvor den har været parkeret? Ja, alle de steder den har været parkeret.. Kigger jeg ned i motor rummet ser det pænt og rent ud, og motoren laver ingen fejl.

Nogen der ved om jeg skal råbe vagt i gevær og skynde mig til mekanikeren eller se tiden and og efterfølge med olie?

Kasper
Altså hvis den drypper olie så er det da bare med at få det undersøgt. Medmindre du godt kan lide risikoen for totalt motorhaveri?

kik hvor den spilder olie, tjek olien. og få den til mekaniker i en fart.

hvis det var min bil ville jeg ikke kører 1 meter i den før jeg vidste hvad det stammede fra og om der var olie på bilen.

Jeg synes det er mærkeligt man ikke selv kommer på den ide at man nok burde få det tjekket, istedet for at skrive et indlæg på et bilforum.

Sæt igang!

- Kim L. Poulsen

Kasper2901
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 4. jan 2013, 10:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda octavia combi 2,0tdi dpf fra 06oliespild

Indlæg af Kasper2901 » 4. jan 2013, 10:24

Smutter over til ham med det samme så..

Det kan jo være rimelig svært og komme ind under en bil pg se hvor det kommer fra når den er dækket helt tili plastik overalt.. Men smider den over til ham med det samme..

Dennis 84
Medlem
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda octavia combi 2,0tdi dpf fra 06oliespild

Indlæg af Dennis 84 » 4. jan 2013, 15:49

Ro på.. Hvis bare der er olie på bilen kan det også vente til efter weekenden.. Skaden er jo sket, pakdåse eller pakning skal skiftes..

Så hvis bare det er prioteret højest på to do listen så ville det være fint for mig.. Du skal bare sørge for der er olie på bilen..

Besvar

Tilbage til "Motor"