Piezo Pumpe Dyser fra 2.0 TDI 170ps maskiner er fejlbæheftet

Låst
oguzhan
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18. jan 2013, 14:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Piezo Pumpe Dyser fra 2.0 TDI 170ps maskiner er fejlbæheftet

Indlæg af oguzhan » 24. jan 2013, 11:30

Hej,

Jeg er ejer af en A4 fra 07, 2.0TDI 170ps. Jeg havde længe mistanke om at min Piezo Pumpe Dyser var ikke som det skulle være, heldigvis ingen af dem døde lige pluslig, men min brandstofs forbrug var højt og jeg synes heller ikke den ydede som en 170ps maskine.

Jeg har undersøgt og fandt ud af at der har været en Lot af piezo pumpe dyser fra Siemens, som var fejlbehæftet. Audi og generelt VW concernen har skiftet det dyser i Englang.

Det drejer sig om specielt Piezo Pumpe Dyser som sidder i 170ps maskiner, det tyder også på at det også kan sidde i nogen 140ps maskiner, men jeg er ikke helt sikker.

Så hvis man har en 2.0TDI maskine fra 06 og opefter med Siemens Piezo Pumpe Dyser, kan man kontakte den nærmeste Audi eller VW forhandler og spørger om ens bil er med i af den tilbagekaldelse. Hvis bilen er med det dyser, bestiller man tid, hvor de åbner ventildækslet og tjekker serienummer/Lot kode på dyser, hvis det er fra den fejlbeheftet Lot bliver dyserne skiftet. Denne operation dækker fabrikken for, så det koster ejeren ikke noget uanset om dyserne bliver skiftet eller ikke skiftet.

Jeg fik skiftet mine alle 4 dyser for nylig, nu trækker min bil som den skal igen og ser ud til at brandstofs økonomi er forbedret. Igen er det helt uden omkostninger for mig.

Dette her altså drejer sig om nogen fejlproduceret dyser, så det har intet med fuld service bog og gøre, det er ikke et krav. Hvis det kræver fuld service bog kontakt Tyskland og klage over de værksteder.

Hvis nogen som allerede har fået skiftet nogle dyser på egen regning, som kan bevise det var fra den fejlede Lot, skal det have alle deres penge retur. Det kan bevises, hvis der stadig sidder nogle originale dyser fra den fejlede Lot.

Jeg håber at dette kan hjælpe nogen forum bruger.

Med venlig hilsen,
Oguzhan

Mikkel
Aktiv medlem
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 2. jun 2008, 14:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Piezo Pumpe Dyser fra 2.0 TDI 170ps maskiner er fejlbæhe

Indlæg af Mikkel » 24. jan 2013, 12:48

/Mikkel

Låst

Tilbage til "Motor"