Tilkoksede indsugningsventiler 1,2 Tsi

Besvar
Brugeravatar
mads m
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 15. jun 2009, 20:28
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tilkoksede indsugningsventiler 1,2 Tsi

Indlæg af mads m » 13. feb 2013, 17:00

Hey alle har lige fået anskaffet mig en helt ny polo med 2000 km på tælleren. Har ladet mig fortælle at Tsi motore er slemme til at kokse til i indsugningen og derved forringer motorgangen. Er dette problem også gældende for denne 1,2 og hvis dette er tilfældet, findes der er evt en forbedringsmulighed til at afskaffe tilkoksningen ?

// Mads

kynidole
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 27. dec 2008, 20:15
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tilkoksede indsugningsventiler 1,2 Tsi

Indlæg af kynidole » 13. feb 2013, 20:22

Jeg vil ikke gøre mig speciel klog på emnet men kan se at min 1,2 tsi er begyndt at gå længere på literen efter at jeg er begyndt at bruge bell-add hver gang jeg tanker, tror det er givet godt ud. Det koster ca 15 kr. pr. tank, og hvis det hjælper er det fint.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tilkoksede indsugningsventiler 1,2 Tsi

Indlæg af jakethemoss » 13. feb 2013, 20:43

kynidole skrev:Jeg vil ikke gøre mig speciel klog på emnet men kan se at min 1,2 tsi er begyndt at gå længere på literen efter at jeg er begyndt at bruge bell-add hver gang jeg tanker, tror det er givet godt ud. Det koster ca 15 kr. pr. tank, og hvis det hjælper er det fint.
Hvis 1,2 TSI har dyser i cylinderen som f.eks 2,0 TSI hjælper Bell ad ikke da den jo ikke kommer i nærheden af indsugningsventilstammerne :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Besvar

Tilbage til "Motor"