Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Brugeravatar
Smurf
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 25. okt 2009, 21:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323 Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Smurf » 10. jun 2013, 07:31

The Micktrix / Dk skrev:Det jo lige som alle andre CR motor, hvor de gør det nummer der. Men det må værre den dårlige forbrænding som gør at olie bliver mere sodet, svinet til. Altså dårlig kompression som gør olie nedbrydes hurtiger :?:
Det er i hvert fald den eneste logiske forklaring jeg kan give. Som sagt, efter vi begyndte at ompakke dem så snart vi så det, har vi ikke skiftet flere turboer pga. dette. Kunden med denne bil havde IKKE hørt eller klaget over at den "fes" ved hver forbrænding på cyl. 2, fordi der var direkte hul ud i atmosfæren :o Den lød helt som en fiskekutter. Så når folk bare kører og kører, uden at bekymre sig om sin bil, ja så er de efter min mening sgu selv skyld i det...
Har ETKA hvis nogle skulle bruge hjælp til noget.
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7

VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) :( Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke :)18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l

Brugeravatar
Needspeed
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Needspeed » 10. jun 2013, 07:44

Smurf skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Det jo lige som alle andre CR motor, hvor de gør det nummer der. Men det må værre den dårlige forbrænding som gør at olie bliver mere sodet, svinet til. Altså dårlig kompression som gør olie nedbrydes hurtiger :?:
Det er i hvert fald den eneste logiske forklaring jeg kan give. Som sagt, efter vi begyndte at ompakke dem så snart vi så det, har vi ikke skiftet flere turboer pga. dette. Kunden med denne bil havde IKKE hørt eller klaget over at den "fes" ved hver forbrænding på cyl. 2, fordi der var direkte hul ud i atmosfæren :o Den lød helt som en fiskekutter. Så når folk bare kører og kører, uden at bekymre sig om sin bil, ja så er de efter min mening sgu selv skyld i det...

Det er også derfor, at de lange service intervaller er noget skidt. For når ejeren ikke mærker noget til forskel, så kører de til lamperne lyser eller lortet går i stå.

Hvis man får serviceret sit køretøj for hver 15.000km i stedet for de 30.000km. Så bliver sådan fejl opdaget inden, der er opstår større skade.
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/

Brugeravatar
Smurf
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 25. okt 2009, 21:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323 Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Smurf » 10. jun 2013, 08:11

Needspeed skrev:
Smurf skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Det jo lige som alle andre CR motor, hvor de gør det nummer der. Men det må værre den dårlige forbrænding som gør at olie bliver mere sodet, svinet til. Altså dårlig kompression som gør olie nedbrydes hurtiger :?:
Det er i hvert fald den eneste logiske forklaring jeg kan give. Som sagt, efter vi begyndte at ompakke dem så snart vi så det, har vi ikke skiftet flere turboer pga. dette. Kunden med denne bil havde IKKE hørt eller klaget over at den "fes" ved hver forbrænding på cyl. 2, fordi der var direkte hul ud i atmosfæren :o Den lød helt som en fiskekutter. Så når folk bare kører og kører, uden at bekymre sig om sin bil, ja så er de efter min mening sgu selv skyld i det...

Det er også derfor, at de lange service intervaller er noget skidt. For når ejeren ikke mærker noget til forskel, så kører de til lamperne lyser eller lortet går i stå.

Hvis man får serviceret sit køretøj for hver 15.000km i stedet for de 30.000km. Så bliver sådan fejl opdaget inden, der er opstår større skade.
Du har ret Needspeed. Men hvis kunden kan "spare" penge ved at spare et service, så er det altså den nu-og-her sparede mønt der tæller mest...
Har ETKA hvis nogle skulle bruge hjælp til noget.
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7

VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) :( Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke :)18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l

Brugeravatar
Needspeed
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Needspeed » 10. jun 2013, 08:35

Lige præcis. :D
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/

Brugeravatar
RKS
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af RKS » 10. jun 2013, 22:58

Har læst mange steder, bla Amerikanske forums at olie kvalitet/skift er utrolig vigtig for en PD maskine pga sod og ekstra belastning på knasten.

Hvis man vil vide mere om olie er http://www.bobistheoilguy.com/ et kanon sted, utrolig meget god info, og massere af brugt olie analyse.

Personlig har jeg ikke haft dårlig erfaring med Castrol olie andet end på min mc (gled i kobling og ja det var en mc olie ;) )
Men har læst nogle af de brugt olie tests / samligninger med andre olier hvor de klarer sig knap så godt.

Jeg har et stykke tid brugt Motul olie, enten deres "Specific 505 01 502 00 5W40" eller også 8100 X-clean 5W40 der har et hav af godkendelser

Begge fås billigt på ebay, eller http://www.opieoils.co.uk/c-751-vw-50501-oil.aspx hvor man kan søge olie på deres VW kode, some her 505.01

Aldrig over 15.000km interval, og skift filter hver gang.
2011 Skoda Octavia VRS TDI DSG

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af ph » 11. jun 2013, 04:27

nogen der ved hvem der producerer en C1-04 godkendt olie gerne en 0W30
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af lars nelsson » 11. jun 2013, 09:25

Min 1.9 TDI fra 06 ( 280.000 km. nu ) Er blevt passet efter alle kunstens regler, med shell diesel, Bell add produkter med passende mellemrum og lange køreture. Og service. ( Desværre ) efter VW anbefalinger.

Den har fået skiftet Turbo, hydrauliske ventiler (alle), Rep af dyser og ny knastaksel. Derudover har der også været lidt svinghjul og kobling ( Bare for at nævne det ) Så syntes ikke min VW har været videre driftsikker.

Fremover bliver der sgu skiftet olie for hver 15.000 km!

Mine forældres gamle Octavia1 ( 90 hk diesel ) Kørte sgu 578.000 km. Uden større problemer. De første mange år på fyringsolie :shock: :) Men stærk var den sgu.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Uffe » 11. jun 2013, 09:35

lars nelsson skrev: Mine forældres gamle Octavia1 ( 90 hk diesel ) Kørte sgu 578.000 km. Uden større problemer. De første mange år på fyringsolie :shock: :) Men stærk var den sgu.
Hvorfor har de den ikke mere? Træt af bilen og vil ha' nyt? Man slider jo ikke en VE 1.9TDI op. Man bliver træt af den før :mrgreen:
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Sorens2 » 11. jun 2013, 10:02

lars nelsson skrev:Min 1.9 TDI fra 06 ( 280.000 km. nu ) Er blevt passet efter alle kunstens regler, med Shell diesel, Bell add produkter med passende mellemrum og lange køreture. Og service. (Desværre) efter VWs anbefalinger.

Den har fået skiftet turbo, hydrauliske ventiler (alle), rep af dyser og ny knastaksel. Derudover har der også været lidt svinghjul og kobling (bare for at nævne det ). Så syntes ikke min VW har været videre driftsikker.

Fremover bliver der sgu skiftet olie for hver 15.000 km!
Denne tekst burde graveres ind i fliserne hos samtlige VW bikse i Europa. Evt. oversat i udlandet.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
RKS
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af RKS » 11. jun 2013, 19:34

ph skrev:nogen der ved hvem der producerer en C1-04 godkendt olie gerne en 0W30
http://www.opieoils.co.uk/p-874-motul-8 ... gines.aspx
2011 Skoda Octavia VRS TDI DSG

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af ph » 11. jun 2013, 19:50

RKS skrev:
ph skrev:nogen der ved hvem der producerer en C1-04 godkendt olie gerne en 0W30
http://www.opieoils.co.uk/p-874-motul-8 ... gines.aspx
taksa
sgu ik' meget udvalg jeg kan finde i 0W30 :/
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af styker » 11. jun 2013, 22:10

ph skrev:nogen der ved hvem der producerer en C1-04 godkendt olie gerne en 0W30
Der er da muligheder nok i5w30
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af ph » 11. jun 2013, 22:21

styker skrev:
ph skrev:nogen der ved hvem der producerer en C1-04 godkendt olie gerne en 0W30
Der er da muligheder nok i5w30
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
??...ja men nu skrev jeg jo så også 0W30
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af wahlstrom » 20. jun 2013, 11:46

Vedr dyseindsprøjtning i tomgang.. Hvad siger i til mine værdier:
Skal siges bilen er "kold"(ved ikke om det siger noget..)
ImageUploadedByTapatalk1371725192.940843.jpg
ImageUploadedByTapatalk1371725192.940843.jpg (106.11 KiB) Vist 1467 gange
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
Smurf
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 25. okt 2009, 21:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323 Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Smurf » 20. jun 2013, 14:19

Ikke voldsom alarmerende. Men 3'eren er ikke ny mere..
Har ETKA hvis nogle skulle bruge hjælp til noget.
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7

VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) :( Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke :)18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af wahlstrom » 20. jun 2013, 15:00

Ok..
Rens hos cylinderservice eller ny??
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
Smurf
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 25. okt 2009, 21:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323 Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Smurf » 20. jun 2013, 22:01

Ved ikke om det kan betale sig at rense den. Det har jeg desværre ikke nogen erfaring med. Jeg byttede bare til nyt med min. Men det var så også spolen der havde udfald..
Har ETKA hvis nogle skulle bruge hjælp til noget.
Har adgang til Peugeot ServiceBox (reservedelskatalog) 24/7

VW Touran 2.0 TDI AZV Highline fra 2004 med 342.000km på klokken (ny top/dyser ved 160.000km - ny dyse 1 ved 250.000km) :( Ny motor ved 342.000km. Bolten til remstrammeren sprang, og motoren var billigere end nyt topstykke :)18-19km/l
VW Passat 1.6 GTD SB fra 1991 med 682.500km på klokken (org motor). 21km/l - 'RIP'
Skoda Fabia HB 1.4 MPI AQW Comfort fra 2001 med 193.000 på klokken. 17km/l - 'Solgt'
Peugeot 206 SW 1.4HDi 8HX S-Line fra 2007 med 117.000km på klokken. 23km/l

Velo
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. nov 2013, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Velo » 24. nov 2013, 01:53

Hej Forum.
Beklager at jeg hiver fat i en lidt gammel tråd her, men jeg kan se at der er ret kompetente svargivere til stede i de tidligere svar.

Jeg kigger aktuelt på en bil model hvor 1,9 TDI motorens findes i et hav af varianter, og jeg er lidt svævende omkring om det skal være en 110, en 116 en 131 eller en 150 hestes version af modellen.

Egentligt helder jeg mest til 131'eren pga. forbrug men også mest fordi den leverer ok med heste og moment.

Men da jeg ikke rigtig "kender" den så er det jo et gæt som så mange andre.

Hvorfor skal man vælge den ene over den anden, og hvorfor skal man lade være?
P.S. jeg har intentioner om at få EGR'eren ordnet.

Tak på forhånd
Mvh Velo

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Greden » 24. nov 2013, 10:09

Velo skrev:Hej Forum.
Beklager at jeg hiver fat i en lidt gammel tråd her, men jeg kan se at der er ret kompetente svargivere til stede i de tidligere svar.

Jeg kigger aktuelt på en bil model hvor 1,9 TDI motorens findes i et hav af varianter, og jeg er lidt svævende omkring om det skal være en 110, en 116 en 131 eller en 150 hestes version af modellen.

Egentligt helder jeg mest til 131'eren pga. forbrug men også mest fordi den leverer ok med heste og moment.

Men da jeg ikke rigtig "kender" den så er det jo et gæt som så mange andre.

Hvorfor skal man vælge den ene over den anden, og hvorfor skal man lade være?
P.S. jeg har intentioner om at få EGR'eren ordnet.

Tak på forhånd
Mvh Velo
110hk er den "gamle" fordeler pumpe motor, mens 100/101/115/130/150 er PD motor (pumpe dyse)

100/101/115 er motormæssigt mere eller mindre ens, 115hk er dog med 6trins gearkasse.
130 og 150 er også mere eller mindre ens, dog er der forskel på turboladeren, hvor at 150'eren er lidt størrer - krumptappen og plejlstængerne er også stærkere på en 130/150 maskine, begge maskiner er med 6trins gearkasse.

Velo
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. nov 2013, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Velo » 27. nov 2013, 23:18

Tak for bidraget. Ikke uvæsentligt med den stærkere indmad nu man kan læse at det ikke altid er stærk nok med det den har.
Greden skrev:En masse god info

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Greden » 28. nov 2013, 14:42

Velo skrev:Tak for bidraget. Ikke uvæsentligt med den stærkere indmad nu man kan læse at det ikke altid er stærk nok med det den har.
Greden skrev:En masse god info
Stærk og stærk er vel som man tager det.

Jeg har da kørt 200hk og 450nm på min 100hk PD motor de sidste 150.000km
Skodacombi herinde har kørt 240hk og 530nm på hans 100hk PD motor, men efter den smed turboen så kører den 200hk og 400nm nu og har gjort det de sidste mange år.
SorenS2 laver 215hk og 450nm hvis jeg ikke husker forkert på hans 101hk PD motor.

Så jeg ville nu ikke være så bange for det.

Velo
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. nov 2013, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Velo » 29. nov 2013, 12:55

Greden skrev:
Velo skrev:Tak for bidraget. Ikke uvæsentligt med den stærkere indmad nu man kan læse at det ikke altid er stærk nok med det den har.
Greden skrev:En masse god info
Stærk og stærk er vel som man tager det.

Jeg har da kørt 200hk og 450nm på min 100hk PD motor de sidste 150.000km
Skodacombi herinde har kørt 240hk og 530nm på hans 100hk PD motor, men efter den smed turboen så kører den 200hk og 400nm nu og har gjort det de sidste mange år.
SorenS2 laver 215hk og 450nm hvis jeg ikke husker forkert på hans 101hk PD motor.

Så jeg ville nu ikke være så bange for det.
Super indlæg.
Jeg skal med andre ord være lige glad med hvilken motor der ligger i min næste vogn. Mængden af heste kan snildt tilpasses efterfølgende.

Hvordan med røgudvikling og KM/L på de motorere du nævner der?

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Gubbi » 30. nov 2013, 17:06

Super indlæg.
Jeg skal med andre ord være lige glad med hvilken motor der ligger i min næste vogn. Mængden af heste kan snildt tilpasses efterfølgende.

Hvordan med røgudvikling og KM/L på de motorere du nævner der?[/quote]


Nej, du skal gå efter en 130 hk eller 150 hk TDI, der kan du med en enkelt chip få rigtig meget value for money.

Der er typisk også en 6 trins gearkasse i bilen, det er lækkert.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Uffe » 24. apr 2014, 05:49

Uffe skrev:Om et år vender jeg frygtelig tilbage og proklamerer at min fabia 1.9tdi har rundet 400.000km!
Næ! Det gjorde jeg så ikke! :D 399.159km og så havarerede motoren. Først var dyse 3 blevet "dårlig", 7000km efter toppakningsskift. Havariet skyldtes en tandrem der hoppede - årsagen undersøges p.t. :)
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

kris2706
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 4. jun 2009, 22:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af kris2706 » 29. jun 2016, 08:05

Hej, hvis nogen i samtalen mangler en komplet nyrenoveret top til en 1,9 motor har jeg en liggende. Har også dieselpumpe samt en turbo liggende til den.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10865
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1896 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af GaSelle » 29. jun 2016, 08:19

Sidste indlæg var for over to år siden - så prøv du hellere i markedet.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Peder » 29. jun 2016, 09:38

Uffe mangler snart en til sin Octavia :mrgreen:
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10865
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1896 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af GaSelle » 29. jun 2016, 09:51

Hvor ER Uffe i øvrigt?

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Jeg troede 1.9 TDI var en go motor - Endnu et havari

Indlæg af Uffe » 16. jul 2016, 09:58

Gået i hi ;)

O2'en kører endnu og har knap rundet 240.000, der ligger et SACHS svinghjul i baggangen klar til udskiftning ved næste service. Den rasler måske kun lidt, men jeg tror svinghjul2 holder bilens levetid ud, så det kommer sig ikke så nøje om jeg strækker den til et par services mere før den skiftes.

Utroligt så små de egentlig er når man står med dem i hånden. Som en pizza der vejer 16kg.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"