Udskiftning af dyser per kulance

Besvar
xhxn
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. okt 2011, 06:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af xhxn » 6. mar 2013, 19:33

Blot et lille tip til alle andre som har VW PDA biler.

VW kører i øjeblikket en europæisk aktion hvor de per kulance udskifter "problem" dyser og ledningsnet komplet, hvis bil er omfattet af tilbagekaldsaktionen dvs. hvis bilens stelnummer er omfattet her af.

Har dd. fået skiftet alle dyser og ledningsnet på min Passat model '07 uden beregning.

VW har ikke skelet til at min Passat sidst blev serviceret hos Mekonomen.....

Stor tak til VW.......
Audi A6 3,0 TDI quattro............

puggi
Medlem
Indlæg: 774
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af puggi » 6. mar 2013, 19:37

Det er en lang tråd herinde om det i forvejen :-)
rigtige mænd kører med turbo.. :-)

xhxn
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. okt 2011, 06:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af xhxn » 6. mar 2013, 19:39

fair nok. ville blot gøre andre opmærksom på dette......
Audi A6 3,0 TDI quattro............

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af csl » 8. mar 2013, 20:59

Jeg har en Passat 3C 2,0 TDI PD, BKP, fra 05, men en 06 model.

Jeg har netop skiftet dysen på cyl. 3 og ledningsnet på egen regning. Den serviceres af Automester og jeg kørte netop forbi SMC-biler i Holbæk. En umiddelbar flink værkfører, men da jeg nævnte ordet aktion og kulance, så blev tonen skinger og han begyndt at nævne ord som loyalitet og at pengene skal blive i firmaet, fordi SMC har givet maaange penge for deres brand.

Buttomline = jeg synes det synes mærkeligt, når din serviceres hos mekonomen. Det er min opfattelse at de enkelte VW forhandlere forvalter efter eget forgodtbefindende.
Hvis der er dømt europaaktion, er de så ikke tvunget til at hjælpe???

God weekend!
/Claus
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af GaSelle » 8. mar 2013, 21:03

Jeg ville prøve med en anden forhandler. De kunne da i det mindste slå op, om din bil er omfattet af aktionen.

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 8. mar 2013, 21:26

csl skrev:Jeg har en Passat 3C 2,0 TDI PD, BKP, fra 05, men en 06 model.

Jeg har netop skiftet dysen på cyl. 3 og ledningsnet på egen regning. Den serviceres af Automester og jeg kørte netop forbi SMC-biler i Holbæk. En umiddelbar flink værkfører, men da jeg nævnte ordet aktion og kulance, så blev tonen skinger og han begyndt at nævne ord som loyalitet og at pengene skal blive i firmaet, fordi SMC har givet maaange penge for deres brand.

Buttomline = jeg synes det synes mærkeligt, når din serviceres hos mekonomen. Det er min opfattelse at de enkelte VW forhandlere forvalter efter eget forgodtbefindende.
Hvis der er dømt europaaktion, er de så ikke tvunget til at hjælpe???

God weekend!
/Claus
Der er en aktion, tør ikke sige om din bil er omfattet af denne aktion. Men helt ærlig, hvorfor skulle VW yde kulance på din bil, når du ikke ligger nogen penge ved dem til service?

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af csl » 8. mar 2013, 21:35

Tja, det er bare paradoksalt det er lykkes for andre. Jeg sætter spørgsmålstegn ved den stedlige forvaltningspraksis og ja, han kunne jo gøre sig ulejligheden at slå det op. VW betaler jo arbejdslønnen ved en aktion og ikke dem selv, går jeg stærkt ud fra.

Det er ikke pengene jeg er ude på at kommentere, det er ikke der mit problem er.

/Claus
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af keller » 8. mar 2013, 23:27

Nicolaisen skrev:
csl skrev:Jeg har en Passat 3C 2,0 TDI PD, BKP, fra 05, men en 06 model.

Jeg har netop skiftet dysen på cyl. 3 og ledningsnet på egen regning. Den serviceres af Automester og jeg kørte netop forbi SMC-biler i Holbæk. En umiddelbar flink værkfører, men da jeg nævnte ordet aktion og kulance, så blev tonen skinger og han begyndt at nævne ord som loyalitet og at pengene skal blive i firmaet, fordi SMC har givet maaange penge for deres brand.

Buttomline = jeg synes det synes mærkeligt, når din serviceres hos mekonomen. Det er min opfattelse at de enkelte VW forhandlere forvalter efter eget forgodtbefindende.
Hvis der er dømt europaaktion, er de så ikke tvunget til at hjælpe???

God weekend!
/Claus
Der er en aktion, tør ikke sige om din bil er omfattet af denne aktion. Men helt ærlig, hvorfor skulle VW yde kulance på din bil, når du ikke ligger nogen penge ved dem til service?
Jeg fik 4 nye dyser i min seat Leon fr hos smc køge, jeg laver mine service selv og der blev slet ikke spurgt om service!

Går ud fra aktionen er der fordi der er en fejl på bilen fra fabrikken af. Og derfor betyder det ikke noget hvor bilen er serviceret henne. Derfor burde vw yde kulance
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Brugeravatar
Mark Reiche
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 25. aug 2012, 11:02
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Mark Reiche » 9. mar 2013, 00:57

Nu har jeg ikke selv en nyere VAG, men jeg synes næsten dagligt at man læser om at VW´s kulance er meget forskellig fra den ene forhandler til den anden. Både mht den aktion på dyser, men i særdeleshed også på rust.

Kan man ikke klage til importøren over forskelsbehandling? Her tænker jeg på, at hvis der er 100% kulance nogle steder, men kun 50% andre steder. Mht rustproblemer synes jeg at kunne læse at der er meget stor forskel på hvor meget de vil dække på 2 ens biler med rust samme steder.

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af ReneBo » 9. mar 2013, 07:52

csl skrev:Jeg har en Passat 3C 2,0 TDI PD, BKP, fra 05, men en 06 model.

Jeg har netop skiftet dysen på cyl. 3 og ledningsnet på egen regning. Den serviceres af Automester og jeg kørte netop forbi SMC-biler i Holbæk. En umiddelbar flink værkfører, men da jeg nævnte ordet aktion og kulance, så blev tonen skinger og han begyndt at nævne ord som loyalitet og at pengene skal blive i firmaet, fordi SMC har givet maaange penge for deres brand.

Buttomline = jeg synes det synes mærkeligt, når din serviceres hos mekonomen. Det er min opfattelse at de enkelte VW forhandlere forvalter efter eget forgodtbefindende.
Hvis der er dømt europaaktion, er de så ikke tvunget til at hjælpe???

God weekend!
/Claus
Hvem talte du med? Kim Otto derude er imo virkelig rar og hjælpsom. Men i tilfælde af kulance er jeg blevet oplyst at, det er værkstedet der afgør hvorvidt det dækkes.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 9. mar 2013, 08:09

keller skrev:
Nicolaisen skrev:
Der er en aktion, tør ikke sige om din bil er omfattet af denne aktion. Men helt ærlig, hvorfor skulle VW yde kulance på din bil, når du ikke ligger nogen penge ved dem til service?
Jeg fik 4 nye dyser i min seat Leon fr hos smc køge, jeg laver mine service selv og der blev slet ikke spurgt om service!

Går ud fra aktionen er der fordi der er en fejl på bilen fra fabrikken af. Og derfor betyder det ikke noget hvor bilen er serviceret henne. Derfor burde vw yde kulance
Var det på kulance eller aktion? Hvis det er aktion, så kan de ikke ikke nægte at lave den

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 9. mar 2013, 08:17

csl skrev:Tja, det er bare paradoksalt det er lykkes for andre. Jeg sætter spørgsmålstegn ved den stedlige forvaltningspraksis og ja, han kunne jo gøre sig ulejligheden at slå det op. VW betaler jo arbejdslønnen ved en aktion og ikke dem selv, går jeg stærkt ud fra.

Det er ikke pengene jeg er ude på at kommentere, det er ikke der mit problem er.

/Claus
Ja, han burde slå den op, for at se om den var omfattet af aktionen. VW fabrikken betaler det hele ved aktioner. Men vedr. kulance synes det ikke det er fair, at du forventer at få noget af dem, når du ikke giver dem noget, f.eks et service

xhxn
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. okt 2011, 06:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af xhxn » 30. mar 2013, 06:36

Mig bekendt tjener VW værkstederne gode penge på tilbagekaldsaktionerne da regningen betales af VW Europa. Almindelig kulance hvor det enkelte værksted står tilbage med regningen er straks sværere at få i gennem. Men det er nok værd at give VW et ring hvis man har en bil som kan være omfattet af dyseproblematikken..............
Audi A6 3,0 TDI quattro............

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 30. mar 2013, 21:52

Vw værkstedet tjener ikke særlig godt på at lave aktioner, garanti og kulance

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af norn » 30. mar 2013, 22:59

Nicolaisen skrev:Vw værkstedet tjener ikke særlig godt på at lave aktioner, garanti og kulance
Nu snakker du så hele tiden om hvad det er fair.....

Syntes du det er fair et en forhandler / værkfører ikke gider ta sig af kundernenes garantisager , kulance eller aktioner fordi det er bedre penge i at lave noget andet arbejde for regning

For det stinker det ihvertfald nogle gange ret kraftigt af
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 30. mar 2013, 23:17

norn skrev:
Nicolaisen skrev:Vw værkstedet tjener ikke særlig godt på at lave aktioner, garanti og kulance
Nu snakker du så hele tiden om hvad det er fair.....

Syntes du det er fair et en forhandler / værkfører ikke gider ta sig af kundernenes garantisager , kulance eller aktioner fordi det er bedre penge i at lave noget andet arbejde for regning

For det stinker det ihvertfald nogle gange ret kraftigt af
Jeg svare bare på det som xhxn skriver.

Selvfølgelig skal csl behandles ordenligt, og de skal hjælpe med ham med de aktioner der nu måtte være. Men det tyder ikke på at csl har lagt en krone ved vw. Han står ikke ligefrem først i køen til at få kulance. Og det synes jeg er fair nok.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af norn » 30. mar 2013, 23:48

Nicolaisen skrev:
norn skrev:
Nicolaisen skrev:Vw værkstedet tjener ikke særlig godt på at lave aktioner, garanti og kulance
Nu snakker du så hele tiden om hvad det er fair.....

Syntes du det er fair et en forhandler / værkfører ikke gider ta sig af kundernenes garantisager , kulance eller aktioner fordi det er bedre penge i at lave noget andet arbejde for regning

For det stinker det ihvertfald nogle gange ret kraftigt af
Jeg svare bare på det som xhxn skriver.

Selvfølgelig skal csl behandles ordenligt, og de skal hjælpe med ham med de aktioner der nu måtte være. Men det tyder ikke på at csl har lagt en krone ved vw. Han står ikke ligefrem først i køen til at få kulance. Og det synes jeg er fair nok.
Han har da højst sandsynligt smidt en pose penge da han købte bilen.......
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Nicolaisen » 31. mar 2013, 06:59

Ja, men du ved jo lige så godt som mig, at det er service vi snakker om, med at lægge penge. Det kan da godt være han har købt bilen der, men den er over 2 år, dvs. garantien er udløbet. At vw så vil yde "ekstra" garanti i form af kulance, skal folk da være glade for :)

Flunoe
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26. mar 2013, 19:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København S
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Flunoe » 31. mar 2013, 09:30

Hey jeg åbner lige tråden igen.
Jeg kan ikke finde den tidligere tråd som omhandler dette problem herinde.
Er der nogle der kan huske hvad den hed eller har direkte link tilfældigvis?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig en liste over de biler de giver kulance, da jeg skal til VW på torsdag og på lift for at få tjekket mit undervognsrust problem.

Er der nogle tricks der er gode at have med i ærmet når man tager ud og for undersøgt undervognsrust på touran 07' ?
Jeg skal til SMC Amager og ved de er tunge at danse med fra flere herinde fra VAG. Så kunne være godt at have nogle knapper at skrue på...

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af norn » 31. mar 2013, 10:32

Flunoe skrev:Hey jeg åbner lige tråden igen.
Jeg kan ikke finde den tidligere tråd som omhandler dette problem herinde.
Er der nogle der kan huske hvad den hed eller har direkte link tilfældigvis?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig en liste over de biler de giver kulance, da jeg skal til VW på torsdag og på lift for at få tjekket mit undervognsrust problem.

Er der nogle tricks der er gode at have med i ærmet når man tager ud og for undersøgt undervognsrust på touran 07' ?
Jeg skal til SMC Amager og ved de er tunge at danse med fra flere herinde fra VAG. Så kunne være godt at have nogle knapper at skrue på...
Hvis du kører i en touran , så er det kun motorer med 170hk der er omfattet
Motorer med 140 hk har ikke dette problem
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Flunoe
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26. mar 2013, 19:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København S
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af Flunoe » 31. mar 2013, 11:27

Nå det var rart at vide så :)

akselj
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 26. feb 2009, 22:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af dyser per kulance

Indlæg af akselj » 1. apr 2013, 23:46

Du kan indtaste dit stelnummer på denne side, så får du at vide om din bil er omfattet.

http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html

Vær opmærksom på at det ikke er alle der får skiftet dyser, men de afmonterer ventildækslet og ser efter om der er monteret en af de dårlige typer, så vidt jeg ved er det Siemens dyser der skiftes.

Besvar

Tilbage til "Motor"