Er det nødvendigt med skift af tandrem før tid, 2,0 FSI

Besvar
klokmose
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. feb 2013, 23:19
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Er det nødvendigt med skift af tandrem før tid, 2,0 FSI

Indlæg af klokmose » 10. mar 2013, 19:31

Hej

Jeg har en Passat 2,0 FSI fra 2006. Da jeg købte den, havde den kørt 121.000 og skulle have et service.

Jeg ringede derfor til VW i Slagelse for af få et tilbud. Værkføreren sagde i den forbindelse, at jeg burde få skiftet tandrem. Servicebogen, siger dog at den først skal skiftes ved 180.000 og der er intet om tidsinterval. Forbeholdt dette, forklarerede værkføreren, at han var klar over dette, men da de havde haft flere biler med 2,0 FSI inde med ødelagt motor grundet knækket tandremme, ville han rådgive mig til at få den skiftet. Fik et tilbud for service og tandremskift på 10.000 kr. Ikke lige det, jeg regnede med.

Bilen har fuld servicebog, dog ikke fra VW, så valgte og få lavet tjek og stort service hos en lokal Automester (en god bekendt), som også kiggede på tandremmen efter. Remmen så fin og intakt ud og lå pænt i midten. Den hyler dog lidt, men det kom fra dækslet på motoren.

Nu tænker jeg dog på den åndssvage tandrem, hvergang jeg skubber nøglen i og er i tvivl.

Hvad syntes I? Skal jeg få skiftet tandremmen og er 2,0 FSI kendt med dette problem.

Ked af det blev en lang historie, med håber I vil kommer med jeres input.

Mvh. Martin.

Besvar

Tilbage til "Motor"