1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig kold
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig kold
Hjælp har en Golf 1 cabriolet, med 1.8 motor som går dårlig, går nærmest på 3 cylinder når den er kold... den er pludselig begyndt at gå dårlig, har kontrolleret hele tændingssystemet på den, og det er umildbart iorden.
kompression er iorden, ligger på ca. 12 bar.
Kan se på udstødningtesteren af den for alt for meget brændstof, HC´eren skal helst så tæt på nul som muligt, når den køre dårlig ligger den på 3400 i HC.
Har osse tjekket indsprøjtningsdyserne, eller retter signalet, det er osse ok,...
Når den bliver varmere går den bedre og hc´eren falder til normalt, dog har jeg bemærket den køre med forhøjet omdrejninger.
Tror umildbart det er en føler som driller, MEN hvilken ???
kompression er iorden, ligger på ca. 12 bar.
Kan se på udstødningtesteren af den for alt for meget brændstof, HC´eren skal helst så tæt på nul som muligt, når den køre dårlig ligger den på 3400 i HC.
Har osse tjekket indsprøjtningsdyserne, eller retter signalet, det er osse ok,...
Når den bliver varmere går den bedre og hc´eren falder til normalt, dog har jeg bemærket den køre med forhøjet omdrejninger.
Tror umildbart det er en føler som driller, MEN hvilken ???
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Nu er det et par dage siden, jeg sidst har kigget under hjelmen på sådan en, men mon ikke der sidder 2, måske 3 temp følere i den forreste vandstuds på topstykket, den ene er til temp måleren inde i kombi uret, en er til motorstyringen, og hvis den har det, er den 3 til kølevæske efterløb. Jeg ville starte med at skifte den blå temp føler, som er den til motorstyringen.
Men ellers så kan et dårligt tændkabel godt drille, så den ikke kan brænde den fede blanding af, og derved give nogle udsættere, at HC'en er høj når motoren er kold ville jeg ikke hænge mig i, et gammelt digifant anlæg er fra en tid inden de skrappe miljøregler.
Men ellers så løb lige alle vacuumslanger, og slangen til bremsekraft forstærkeren igennem.
Og ellers så en flaske (eller to) bell-add service rens i tanken.
Men ellers så kan et dårligt tændkabel godt drille, så den ikke kan brænde den fede blanding af, og derved give nogle udsættere, at HC'en er høj når motoren er kold ville jeg ikke hænge mig i, et gammelt digifant anlæg er fra en tid inden de skrappe miljøregler.
Men ellers så løb lige alle vacuumslanger, og slangen til bremsekraft forstærkeren igennem.
Og ellers så en flaske (eller to) bell-add service rens i tanken.
Altea FR tfsi.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Har forsøgt med næsten komplet tændings system, nye tændrør, tændkabler, rotor, fordelerdæksel, tændspole samt sluttrin.
Grunden til at jeg hænger mig i Hc´eren, er fordi den ligger så høj. den hælder jo nærmest benzin ud i udstødningen. Gnisten på tændrørene er rigtig finde, ved selv hvor meget det kan drille. Så startede oss med at dømme tændingssystemet defekt et sted.
Men tror nu nærmere at det er en føler som sender helt forkerte signaler til motorstyreenheden om at fede op eller en dyser som nærmest står åben og bare hælder brændstof ind. dog har jeg målt signalet til dysserne og de ser oss normale ud.
Nogen som har et link eller arbejde på et volkswagen værksted som har en reparation håndbog på motor ???
Grunden til at jeg hænger mig i Hc´eren, er fordi den ligger så høj. den hælder jo nærmest benzin ud i udstødningen. Gnisten på tændrørene er rigtig finde, ved selv hvor meget det kan drille. Så startede oss med at dømme tændingssystemet defekt et sted.
Men tror nu nærmere at det er en føler som sender helt forkerte signaler til motorstyreenheden om at fede op eller en dyser som nærmest står åben og bare hælder brændstof ind. dog har jeg målt signalet til dysserne og de ser oss normale ud.
Nogen som har et link eller arbejde på et volkswagen værksted som har en reparation håndbog på motor ???
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Hvad med lambdasonden? Hvis varmeelementet er brændt af, fungerer sonden først korrekt, når og så længe udstødningsgasserne kan holde den indenfor arbejdstemperatur - og sonden har jo indvirkning på mængden af brændstof der sprøjtes ind i forbrændingskammeret!
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Har tænkt på om det kunne være lambda-sonden som driller, eller en kølevæsketemperatur føler. Men synes det er vild hvis det er, for den går virkelig dårlig når den er kold..
men vil forsøge som det første at skifte kølevæsketemperaturføleren, da lambdasonden til sådan en motor er svær at opdrive...
Tak, for linket.. men er godt nok mere interesseret i reparation håndbog, så jeg har nogen data´er og gå ud fra, når jeg måler komponenterne igennem.
men vil forsøge som det første at skifte kølevæsketemperaturføleren, da lambdasonden til sådan en motor er svær at opdrive...
Tak, for linket.. men er godt nok mere interesseret i reparation håndbog, så jeg har nogen data´er og gå ud fra, når jeg måler komponenterne igennem.
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Tusind tak, for linket.. det dur...
Så skal der fejlsøges i næste uge
Så skal der fejlsøges i næste uge
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
På digifant indsprøjtning, har man mulighed for at udlæse fejl??? Og hvis hvordan?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
der skal sidde et sort og et hvid stik ved siden af hinanden,og det er nok kun motorstyring der kan læses heldigvis for dig.
har aldrig haft sådan en maskine så ved ikke hvor i instrument bordet de sidder i en 2ér.
men jeg kan da udlæse i århus hvis du finder lokation.
lambdasonden skal reagere rimelig hurtigt ellers er den død
men det er straffen for at du køre i golf 2 om vinteren
VH.
har aldrig haft sådan en maskine så ved ikke hvor i instrument bordet de sidder i en 2ér.
men jeg kan da udlæse i århus hvis du finder lokation.
lambdasonden skal reagere rimelig hurtigt ellers er den død
men det er straffen for at du køre i golf 2 om vinteren
VH.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 20:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 motorkode 2h med digifant indsprøjtning Går dårlig k
Så fandt man fejlen, knækket ventilfjeder....
Så selvom kompression og lækage er iorden.
Så selvom kompression og lækage er iorden.