Værkstedsregning

yarbles87
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. sep 2012, 21:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Værkstedsregning

Indlæg af yarbles87 » 23. jun 2013, 20:42

Hej

Jeg har haft min bil på værksted, hvor de efter at have aflæst bilen skifter ledningsnet til en dyse på min Skoda Octavia TDI fra 2007.
På regningen skal jeg betale for 2 timers arbejde - synes jeg lyder lidt voldsomt at bruge 2 timer på denne reparation da jeg har ladet mig fortælle at det er rigtig nemt og hurtigt at komme ned til dyserne. Og jeg regner da ikke med at selve udlæsningen tager en time i sig selv.

Hvad synes I ? Lyder det fair at værkstedet har brugt 2 timer på denne type reparation ?

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af ClausP » 23. jun 2013, 20:55

Hvor lang tid gik der fra at din bil blev rullet ind på værkstedet til at den blev rullet ud igen?
Man kunne vel forestille sig lidt tid til fejlsøgning, og afprøvning efter rep.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af diskoboy » 23. jun 2013, 21:00

Fair eller ej.

- Der er brugt lidt tid på indskrivningen (ja det bør måske være 'gratis' men nogle skal betale for det)
- Mekanikeren skal hente bilen
- køre den ind
- udlæse fejl
- slå evt fejl beskeder op
- finde dele såfremt de er på lager. Hvis ikke de er det, skal der bruges tid på at bestille dele. Reservedels manden skal bruge tid samt lægge på lager.
- gammel del skal ud
- ny skal i
- fejl slettes
- bil testes

Jeg tror at 9 ud af 10 vil tage 2 timer for det...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af M_Olsen » 23. jun 2013, 21:45

diskoboy skrev: Jeg tror at 9 ud af 10 vil tage 2 timer for det...
Ja jeg tror også det vil ligge på 2 timer hos mig. Måske mere afhenig af fejlsøgningen.

M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af kristian » 23. jun 2013, 23:13

Det er ik helt ved siden af
Touareg 3,0TDI
Aalborg

combi-chris
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 6. jul 2008, 19:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af combi-chris » 24. jun 2013, 09:51

prøv at se hvad de mener man skal bruge af tid her..

http://www.automd.com/repaircost/


feks:
2012 Volkswagen Golf Highline TDI 4 Cyl 2.0L
Fuel pump replacement 0,9 hour.
Senest rettet af combi-chris 24. jun 2013, 13:44, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
toms85
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 6. jan 2010, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af toms85 » 24. jun 2013, 10:04

Ja det er fair.

Det er desuden heller ikke så nemt, at komme til dyserne som det bliver påstået. Man skal da have skilt lidt ad, for at komme til dem :roll:

yarbles87
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. sep 2012, 21:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af yarbles87 » 24. jun 2013, 20:18

Jeg var ikke selv tilstede mens bilen blev repareret, men da jeg så regningen fik jeg bare en fornemmelse af at jeg også havde betalt for kaffepausen.

Men ud fra jeres svar, så ryger skidtet til betaling :-)

Mange tak for alle jeres svar!

pattmann
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af pattmann » 25. jun 2013, 06:00

combi-chris skrev:prøv at se hvad de mener man skal bruge af tid her..

http://www.automd.com/repaircost/


feks:
2012 Volkswagen Golf Highline TDI 4 Cyl 2.0L
Fuel pump replacement 0,9 hour.
En 2012 Golf er en commonrail motor, og den han har fået lavet er en PD motor, og der er en del forskel i hvordan dyserne er monteret.
Altea FR tfsi.

Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af ClausP » 27. jun 2013, 16:22

pattmann skrev:
combi-chris skrev:prøv at se hvad de mener man skal bruge af tid her..

http://www.automd.com/repaircost/


feks:
2012 Volkswagen Golf Highline TDI 4 Cyl 2.0L
Fuel pump replacement 0,9 hour.
En 2012 Golf er en commonrail motor, og den han har fået lavet er en PD motor, og der er en del forskel i hvordan dyserne er monteret.
Og det er ikke en brændstofpumpe der er skiftet ;)
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Peter Skov
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. jun 2013, 15:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksværk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af Peter Skov » 27. jun 2013, 19:10

Jeg arbejder på VAG værksted, og når man kommer som kunde, betaler man kun for selve reparationen som er anvist af fabrikken. dvs. hvis en given rep er anvist til 1,2 time betaler du kun for 1,2 time uanset hvor meget tid selve værkstedet bruger på din bil på den pågældende rep. Der kan selvfølgelig komme komplikationer såsom rustne bolte der skal bores ud, og her betaler du for den tid det tager. Og normalt her, vil man kontakte kunde med info om en merpris.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1174
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 272 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af xbn » 27. jun 2013, 19:56

Peter Skov skrev:Jeg arbejder på VAG værksted, og når man kommer som kunde, betaler man kun for selve reparationen som er anvist af fabrikken. dvs. hvis en given rep er anvist til 1,2 time betaler du kun for 1,2 time uanset hvor meget tid selve værkstedet bruger på din bil på den pågældende rep. Der kan selvfølgelig komme komplikationer såsom rustne bolte der skal bores ud, og her betaler du for den tid det tager. Og normalt her, vil man kontakte kunde med info om en merpris.
Hvis 5 opgaver hver er sat til 1 time, og det samlet ender med at tage 3 timer, så bliver man på den anden side også bon'et for 5x1 time.
Billede

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af kristian » 27. jun 2013, 20:27

Bum
Touareg 3,0TDI
Aalborg

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af peter w » 27. jun 2013, 20:55

xbn skrev:
Peter Skov skrev:Jeg arbejder på VAG værksted, og når man kommer som kunde, betaler man kun for selve reparationen som er anvist af fabrikken. dvs. hvis en given rep er anvist til 1,2 time betaler du kun for 1,2 time uanset hvor meget tid selve værkstedet bruger på din bil på den pågældende rep. Der kan selvfølgelig komme komplikationer såsom rustne bolte der skal bores ud, og her betaler du for den tid det tager. Og normalt her, vil man kontakte kunde med info om en merpris.
Hvis 5 opgaver hver er sat til 1 time, og det samlet ender med at tage 3 timer, så bliver man på den anden side også bon'et for 5x1 time.
Jep, og hver timer koster over en tusind af de store. Til 1.000 plus skulle man egentlig også tro, at der var taget højde for tid til indskrivning, og at køre bilen ind på lift osv. I øvrigt underligt, at når 1.000 plus er en rimelig pris - synes nogle - at mange uatoriserede værksteder kan nøjes med det halve.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

combi-chris
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 6. jul 2008, 19:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af combi-chris » 28. jun 2013, 08:05

ClausP skrev:
pattmann skrev:
combi-chris skrev:prøv at se hvad de mener man skal bruge af tid her..

http://www.automd.com/repaircost/


feks:
2012 Volkswagen Golf Highline TDI 4 Cyl 2.0L
Fuel pump replacement 0,9 hour.
En 2012 Golf er en commonrail motor, og den han har fået lavet er en PD motor, og der er en del forskel i hvordan dyserne er monteret.
Og det er ikke en brændstofpumpe der er skiftet ;)

Det var jo,-som skrevet-, et eksempel på at man kunne få en ca rep. tid på et stykke arbejde, deraf tog jeg bare en tilfældig rep da man ikke kan vælge noget med dysserne. Det kunne være interessant om et skift af en brændstofpumpe også kun tager 0,9 time i DK på fakturaen, dvs. arbejdsløn på faktura er 0,9 X timepris.

Emnet i tråden var jo også om der var smidt flere timer på end hvad der reelt er brugt, idet man indenfor de 0,9 time vel næppe kan nå indskrivning, faktura udskrift, finde dele etc etc.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af ph » 28. jun 2013, 15:18

combi-chris skrev: Det var jo,-som skrevet-, et eksempel på at man kunne få en ca rep. tid på et stykke arbejde, deraf tog jeg bare en tilfældig rep da man ikke kan vælge noget med dysserne. Det kunne være interessant om et skift af en brændstofpumpe også kun tager 0,9 time i DK på fakturaen, dvs. arbejdsløn på faktura er 0,9 X timepris.

Emnet i tråden var jo også om der var smidt flere timer på end hvad der reelt er brugt, idet man indenfor de 0,9 time vel næppe kan nå indskrivning, faktura udskrift, finde dele etc etc.
Timepris er vel sat så højt for at man ikke skal stå og bruge tid på at forklare kunden hvorfor der er skrevet 1½.time på når det er opgivet til at tage 0,9.time
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Peter Skov
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. jun 2013, 15:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksværk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af Peter Skov » 1. jul 2013, 20:33

Ja man betaler en højere timepris på de autoriserede værksteder end hos automester mv. Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj, pæne og store værksteder. Og det er det de fleste kunder åbenbart kan lide, for vi har masser at lave.

puggi
Medlem
Indlæg: 774
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af puggi » 1. jul 2013, 20:36

Sikke da en udtalelse at komme med
rigtige mænd kører med turbo.. :-)

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Værkstedsregning

Indlæg af Kildevang » 1. jul 2013, 20:44

ha ha ja, men til gengæld, så kan du kun lave dem... kommer der nu toyota der skal have skiftet en tandrem eller lyser i en lampe, så er du ude og skide...! og med så mange små værksteder der er rundt omkring tvivler jeg på at det er de fleste der kan lide aut. værksteder, det er sgu godt nok de færreste i min omgangskreds der bruger aut. de kommer selvf. ud til mig, da jeg kan læse fejl ud på stort set alt hvad der har OBD stik, og har special værktøj bl.a til flere forskellige ting...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Kristian T
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: OEMshop.dk
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af Kristian T » 1. jul 2013, 22:58

Peter Skov skrev:Ja man betaler en højere timepris på de autoriserede værksteder end hos automester mv. Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj, pæne og store værksteder. Og det er det de fleste kunder åbenbart kan lide, for vi har masser at lave.
Ahh det er måske lige og spænde buen det der :lol: :lol: :lol:
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af ph » 1. jul 2013, 23:19

Peter Skov skrev:Ja man betaler en højere timepris på de autoriserede værksteder end hos automester mv. Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj, pæne og store værksteder. Og det er det de fleste kunder åbenbart kan lide, for vi har masser at lave.
What a statement
og Du arbejder så hos??
kan da ikke være ved forhandler af et Vag-produkt... for det har jeg da set alt for mange eksempler på at OE-værksted har givet op og sendt opgaven ud i byen eller at kunden selv har sat foden i og fået hentet bilen for at finde mere kvalificeret værksted
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af SorenR » 2. jul 2013, 00:28

Peter Skov skrev:Ja man betaler en højere timepris på de autoriserede værksteder end hos automester mv. Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj, pæne og store værksteder. Og det er det de fleste kunder åbenbart kan lide, for vi har masser at lave.
Jaeh... Men åbenbart ikke dygtige nok til at opdage at tandremshjulet på konens golf var monteret omvendt (mærket på "vrangen") og så havde SMC oven i købet den frækhed at påstå tandremmen var hoppet en tand... Hvordan kan man påstå det hvis man ikke kan se mærkerne.... To VAG værksteder overså fejlen men min baggårdsmekaniker fandt den ;-)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Værkstedsregning

Indlæg af GolfTDI » 2. jul 2013, 04:50

Nu skal i jo ikke skære alle værksteder over en kam! Hverken de aut, eller de uaut.
Der ses altså også rigtig mange "kendte fejl" som de aut værksteder kender, men de uaut skal lede længe efter.
Men selvfølgelig kan der også ske fejl på et aut værksted, det vil da aldrig kunne undgåes.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af diskoboy » 2. jul 2013, 05:40

Peter Skov skrev:Ja man betaler en højere timepris på de autoriserede værksteder end hos automester mv. Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj, pæne og store værksteder. Og det er det de fleste kunder åbenbart kan lide, for vi har masser at lave.
Ja den var god. Min chef' CC'er kostede ca 8000 kr pga nogle dyser der alligevel ikke virkede da han kørte fra det autoriserede værksted, men 2000 kr senere hos den lokale virkede bilen perfekt igen.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af ph » 2. jul 2013, 05:43

GolfTDI skrev:Nu skal i jo ikke skære alle værksteder over en kam! Hverken de aut, eller de uaut.
Der ses altså også rigtig mange "kendte fejl" som de aut værksteder kender, men de uaut skal lede længe efter.
Men selvfølgelig kan der også ske fejl på et aut værksted, det vil da aldrig kunne undgåes.
ja det er også syndt for de toriserede
men helt ærligt :!:
Hvad havde du forventet af modspil til udtalelser som:
Fordi vi kan altid lave jeres biler, vi har det bedste mandskab, det bedste og korrekte værktøj

Har alt for ofte set Det "bedste og korrekte" værktøj hænge ovre på tavlen hvor det blev hængt da det kom til værkstedet mens "mekanikeren" skruede bil hvor det burde ha været brugt ...Samme værktøj som andre værksteder efterhånden også ofte har adgang til....
De alternative værksteder bruger det så hvis de har det... Hvorfor ellers bruge penge på det....?

Hvor godt mandskabet er på de aut. Vs. u-aut. Måske de har adgang til kursus i alt men bruger de altid deres viden og kan de tænke selvstændigt ...fejlsøgning er sgu ofte =comp. på og viser den ingen fejl så er bilen i god stand

og... de aut. kan "ALTID reparere (lave er noget helt andet..) jeres biler" :oops: :lol: :roll: :roll:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Peter Skov
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. jun 2013, 15:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksværk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af Peter Skov » 2. jul 2013, 11:40

Man må sige det har sat gang i debaten. Men jeg fortalte jo bare hvad man betaler for. Og ikke for at nedgører nogle. Arbejder selv på vag værksted. Men har også arbejdet hos automester og autopartner. Selv ville jeg ikke være itvivl om hvor min bil bedst kunne laves efter bogen nemlig hos vag.. men det er jo op til jer hver især. Og ja der er gode og dårlige historier fra alle værksteder.

Peter Skov
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. jun 2013, 15:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksværk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af Peter Skov » 2. jul 2013, 11:43

Her er så en af de gode historier.
Passat 2.0 tdi fra 06. kørt i stykker i tyskland. Får skiftet alle dyser på kulance fordi den var serviceret sidst på vag. Sådan en service kan automester mv ikke leve op til.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af Kevinff » 2. jul 2013, 13:57

Peter Skov skrev:Her er så en af de gode historier.
Passat 2.0 tdi fra 06. kørt i stykker i tyskland. Får skiftet alle dyser på kulance fordi den var serviceret sidst på vag. Sådan en service kan automester mv ikke leve op til.
Så kig rundt om i forummet hvor der efterhånden er rigtig mange der har fået nægtet kulance ;)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9160
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Værkstedsregning

Indlæg af Blackfinger » 2. jul 2013, 14:04

Man kan jo også regne på hvor høj en timepris for service og reparation man er villig til at betale for at holde muligheden får en eventuel kulance åben.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Sv: Værkstedsregning

Indlæg af ph » 2. jul 2013, 14:06

Peter Skov skrev:Her er så en af de gode historier.
Passat 2.0 tdi fra 06. kørt i stykker i tyskland. Får skiftet alle dyser på kulance fordi den var serviceret sidst på vag. Sådan en service kan automester mv ikke leve op til.
hold da op en ud af... :roll: som fik på kulance ...var det så =UB eller bare nedslag i den i forvejen alt for høje pris?

Nææh Automester har vist ikke kulance
men en fint fungerende Automester garanti 3.år på alle stumper
og hvis det ikke er nok så en Automester garanti/ serviceforsikring så man ikke får uventede regninger ved nedbrud
Ja den koster lidt men service hos Autopartner er vel også tæt på Halv pris af Vw...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Motor"