Startproblem Leon 2,0 TDI FR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 18:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Hej.. Min Leon starter med det samme om morgenen, men efter jeg har kørt lidt (bilen går rigtigt fint) og så slukker bilen, for så at vil starte den igen, så vil den ikke.. Den kører bare på starteren, og sommetider slår den næsten igang. Men venter jeg så 5-10 min så springer den lige igang.. Og andre gange er jeg heldig at få den startet, dog med gas-pedalen helt i bund.. Jeg har fået skiftet dyserne for 5000 km siden ca.. Hvad kan dette skyldtes..? Jeg håber i kan hjælpe:) ps det er en Leon fra februar 08.
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
starteren som ikke køre hurtigt nok kendt problem
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
pas men det er der andre her inde der kan fortælle ved bare at det er starteren og når den er kold starter den hurtigere.... det er fakta
kig evt. i disse links:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=59270
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=48173
ved godt det er omkring 1,9 tdi men har også læst om flere med 2,0 tdi
kig evt. i disse links:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=59270
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=48173
ved godt det er omkring 1,9 tdi men har også læst om flere med 2,0 tdi
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Min 1,9 TDI gjorde det samme. Thomas Landberg lavede en anden fil til min styreboks hvor omdrejningstallet var ændret ved varm motor til samme tal som kold motor så sprang den i gang
BMW E61 535D
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Ja det er også en mulighed...Steen_T skrev:Min 1,9 TDI gjorde det samme. Thomas Landberg lavede en anden fil til min styreboks hvor omdrejningstallet var ændret ved varm motor til samme tal som kold motor så sprang den i gang
Men det kaldes jo chip/OBD tuning og nogle er imod det... Jeg overvejer selv at få min altea fr TDI chippet
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Ved ikke om man kan kalde det en tuning hvis det eneste man får gjort er at ændre start omdrejningerne
BMW E61 535D
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Nahh det kan du have ret i ;P
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
større elektrisk modstand i starter når den er varm så der skal flere amp til for at drive den rundtJakobkmj skrev:Men hvordan kan den så starte om morgenen uden problemer..?
ofte set på kanerbiler hvor starter sidder klods op af manifold
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
ph skrev:større elektrisk modstand i starter når den er varm så der skal flere amp til for at drive den rundtJakobkmj skrev:Men hvordan kan den så starte om morgenen uden problemer..?
ofte set på kanerbiler hvor starter sidder klods op af manifold
Ikke lige det der er tilfældet på Vag TDI. Der er det omdrejningstallet ved varm motor der er sat anderledes ved varm motor. Der var en Leon 2,0 TDI DSG ved Landberg i dag som havde samme problem som Trådstarters Leon og den havde ingen problemer da den kørte der fra.
BMW E61 535D
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VJ Auto
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Hvad med at starte med en fejludlæsning? Det kan vel være en g28 eller g40 føler.
Kasper VJ
Kasper VJ
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Det kan være meget... Og ja en fejl udlæsning er billigst og der hvor man plejer at få mest af vide
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
så man kan ikke komme ud for at en starter bliver træt og får øget modstand når den er varm! på en VwSteen_T skrev:ph skrev:større elektrisk modstand i starter når den er varm så der skal flere amp til for at drive den rundtJakobkmj skrev:Men hvordan kan den så starte om morgenen uden problemer..?
ofte set på kanerbiler hvor starter sidder klods op af manifold
Ikke lige det der er tilfældet på Vag TDI. Der er det omdrejningstallet ved varm motor der er sat anderledes ved varm motor. Der var en Leon 2,0 TDI DSG ved Landberg i dag som havde samme problem som Trådstarters Leon og den havde ingen problemer da den kørte der fra.
alligevel noget af et statement at komme med
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Nej! Det er fordi at startparametrene i motorstyringen har andre værdier ved kold end varm motor, bl.a. er brændstofmængden betydeligt mindre ved varm motor.ph skrev:større elektrisk modstand i starter når den er varm så der skal flere amp til for at drive den rundtJakobkmj skrev:Men hvordan kan den så starte om morgenen uden problemer..?
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Selvfølgelig kan man det. Også det der er tilfældet på mange men det er da hul i hovedet at skifte en starter hvis man kan få ændret et tal i styreboksen og så starter bilen perfekt igen. Tror det er noget vw har lavet for at sælge flere startere
BMW E61 535D
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Giver da heller ingen mening at overfodre motor når den er varm! /At give choker ved driftvarm motorClausP skrev:Nej! Det er fordi at startparametrene i motorstyringen har andre værdier ved kold end varm motor, bl.a. er brændstofmængden betydeligt mindre ved varm motor.ph skrev:større elektrisk modstand i starter når den er varm så der skal flere amp til for at drive den rundtJakobkmj skrev:Men hvordan kan den så starte om morgenen uden problemer..?
Hvis parametre har skylden
Så skal det vel "Altid" ha været et problem
og ikke opstået med tiden??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Min tidligere 2.0 TDI (som jeg havde fra ny) gjorde altid sådan, sprang igang med kold motor, men skulle lige have et sekund ekstra når den var varm.
Tjekkede starter omd. med VCDS og der var ingen forskel på kold/varm motor.
Et velkendt "problem" på TDI, da der af miljøhensyn bruges meget mindre brændstof mængde og tilskuds forvarmning end ved kold motor.
Men ja, grænsen for hvornår indsprøjtning startes kan være lige på grænsen med en slidt starter, og kan snildt rettes i softwaren af en tuner.
Tjekkede starter omd. med VCDS og der var ingen forskel på kold/varm motor.
Et velkendt "problem" på TDI, da der af miljøhensyn bruges meget mindre brændstof mængde og tilskuds forvarmning end ved kold motor.
Men ja, grænsen for hvornår indsprøjtning startes kan være lige på grænsen med en slidt starter, og kan snildt rettes i softwaren af en tuner.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
burde det så ikke ha samme effekt at gi halv--hel gas i startøjeblik ?ClausP skrev:Min tidligere 2.0 TDI (som jeg havde fra ny) gjorde altid sådan, sprang igang med kold motor, men skulle lige have et sekund ekstra når den var varm.
Tjekkede starter omd. med VCDS og der var ingen forskel på kold/varm motor.
Et velkendt "problem" på TDI, da der af miljøhensyn bruges meget mindre brændstof mængde og tilskuds forvarmning end ved kold motor.
Men ja, grænsen for hvornår indsprøjtning startes kan være lige på grænsen med en slidt starter, og kan snildt rettes i softwaren af en tuner.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Dyserne åbner ikke før ved et bestemt antal omdrejninger. Mener det hedder 250 ved Varm motor og 200 ved kold motor på en 1,9 TDI.
Og hvis dyserne ikke åbner er det jo ligemeget hvor meget gas man giver den.
Og hvis dyserne ikke åbner er det jo ligemeget hvor meget gas man giver den.
BMW E61 535D
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
må vel kunne forvente at starter kan trække den op på ??...omdrejninger når det er sat som hvad dyser skal åbne ved...Steen_T skrev:Dyserne åbner ikke før ved et bestemt antal omdrejninger. Mener det hedder 250 ved Varm motor og 200 ved kold motor på en 1,9 TDI.
Og hvis dyserne ikke åbner er det jo ligemeget hvor meget gas man giver den.
Ellers er vi vel tilbage ved Starter der ikke gør som den skal?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Der er to aspekter i det.
En slidt starter der køre en smule for langsomt til at der rent faktisk sprøjtes brændstof ind.
Og så en OK starter på varm motor, men brændstofmængden er så lille at der lige skal hjælpes et ekstra sekund med starteren for at få motoren i gang.
En slidt starter der køre en smule for langsomt til at der rent faktisk sprøjtes brændstof ind.
Og så en OK starter på varm motor, men brændstofmængden er så lille at der lige skal hjælpes et ekstra sekund med starteren for at få motoren i gang.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
1.Død Starter eller andet ...måske stelkabel...ClausP skrev:Der er to aspekter i det.
1.En slidt starter der køre en smule for langsomt til at der rent faktisk sprøjtes brændstof ind.
2.Og så en OK starter på varm motor, men brændstofmængden er så lille at der lige skal hjælpes et ekstra sekund med starteren for at få motoren i gang.
2.Jamen står der ikke også i instruktionsbog at man skal gi gas ved start når motor er varm??
...Har jeg da læst for mange år siden...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
ph skrev:1.Død Starter eller andet ...måske stelkabel...ClausP skrev:Der er to aspekter i det.
1.En slidt starter der køre en smule for langsomt til at der rent faktisk sprøjtes brændstof ind.
2.Og så en OK starter på varm motor, men brændstofmængden er så lille at der lige skal hjælpes et ekstra sekund med starteren for at få motoren i gang.
2.Jamen står der ikke også i instruktionsbog at man skal gi gas ved start når motor er varm??
...Har jeg da læst for mange år siden...
Har jeg ikke set i hverken min instruktionsbog på min T5er eller min Touran at man skulle give gas for at starte den. Tror hellere ikke det gør en forskel men vil da lige prøve at fjerne ændringen i filen på T5eren og se om jeg kan få nemmere liv i den ved at give gas
BMW E61 535D
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Citat fra indlæg Nr.1.:Men venter jeg så 5-10 min så springer den lige igang.. Og andre gange er jeg heldig at få den startet, dog med gas-pedalen helt i bund..Steen_T skrev:ph skrev:1.Død Starter eller andet ...måske stelkabel...ClausP skrev:Der er to aspekter i det.
1.En slidt starter der køre en smule for langsomt til at der rent faktisk sprøjtes brændstof ind.
2.Og så en OK starter på varm motor, men brændstofmængden er så lille at der lige skal hjælpes et ekstra sekund med starteren for at få motoren i gang.
2.Jamen står der ikke også i instruktionsbog at man skal gi gas ved start når motor er varm??
...Har jeg da læst for mange år siden...
Har jeg ikke set i hverken min instruktionsbog på min T5er eller min Touran at man skulle give gas for at starte den. Tror hellere ikke det gør en forskel men vil da lige prøve at fjerne ændringen i filen på T5eren og se om jeg kan få nemmere liv i den ved at give gas
Kunne være døende starter...
Kunne være for lidt brændstof i startøjeblik
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Sv: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Tvivler.. Tror ikke speederposition har noget at skulle have sagt ved motorstart.ph skrev:burde det så ikke ha samme effekt at gi halv--hel gas i startøjeblik ?ClausP skrev:Min tidligere 2.0 TDI (som jeg havde fra ny) gjorde altid sådan, sprang igang med kold motor, men skulle lige have et sekund ekstra når den var varm.
Tjekkede starter omd. med VCDS og der var ingen forskel på kold/varm motor.
Et velkendt "problem" på TDI, da der af miljøhensyn bruges meget mindre brændstof mængde og tilskuds forvarmning end ved kold motor.
Men ja, grænsen for hvornår indsprøjtning startes kan være lige på grænsen med en slidt starter, og kan snildt rettes i softwaren af en tuner.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 19. jan 2013, 00:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hinnerup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Min golf 5 1,6 benziner, har gjort det samme engang imellem. Det yderst sjældent, men oplevet 4-5 gange. F.eks. Ved varm motor stoppes den og startes så f.eks. 5 minutter efter. Så kører starteren bare, uden motor startes. Tændning fra og så prøver igen, så starter den.
Er det samme problem med starteren tror i?
Vw golf 5 1,6 fra 05.
Er det samme problem med starteren tror i?
Vw golf 5 1,6 fra 05.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Sv: Startproblem Leon 2,0 TDI FR
Nej! ikke en sk.. hvis ikke starter køre hurtigt nok bliver der slet ikke sprøjtet med diesel.kGlerup skrev: Tvivler.. Tror ikke speederposition har noget at skulle have sagt ved motorstart.
Så selve starten styres ikke af speederen (som iøvrigt kun er et vejledende potentiometer )
Men i samme sekund at motoren er i gang, tager EPC over og så virker gaspedalen.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung