EGR ventil igen

Besvar
hemo
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. jul 2013, 13:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

EGR ventil igen

Indlæg af hemo » 9. jul 2013, 14:25

Nyt medlem og hermed mit første indlæg. Jeg blev den lykkelige ejer af en Polo 1.6 TDI årg. 2010 ( ny model men ikke Bluemotion ) med 42000 på klokken for et par uger siden. Jeg har aldrig haft den store fidus til at det skulle betale sig at købe VW i længden. Uanset hvad folk måtte sige er de jo noget dyrere end meget andet tilsvarende. Indtil nu kan jeg da kun sige lækker vogn..... Nok om det; det ved jeg jo ikke noget om endnu - på min egen vogn. Da jeg har hørt og læst så meget om den ustabile egr ventil tænker jeg at forebygge. Eftersom bilen kun har kørt ca. 10000 km om året indtil nu af en, med blød hat kunne ventilen vel meget let blive tilsmudset. Jeg vil foretage en forebyggende kur med spray og efterfølgende additiv i tanken - MEN - jeg kan ikke lokalisere egr ventilen. Jeg ved godt hvor den rent teknisk skal være i systemet men jeg ved ikke hvordan den ser ud og hvor i motorrummet den er placeret. Er der nogen der har et foto som viser dette? Er det i øvrigt ikke rigtigt at der er to egr ventiler i de nye TDI'er samt en egr ventil køler. :?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: EGR ventil igen

Indlæg af GaSelle » 9. jul 2013, 14:54

Du kan få den afblændet i softwaren hos Landberg, så er du ude over den bekymring ;)

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Sv: EGR ventil igen

Indlæg af kGlerup » 9. jul 2013, 15:30

Af med dækslet over motoren. Find indsugnings manifolden, sidder forrest. Lige før manifolden går der et metalrør på, cirka ø30. Metalrøret er den varme kreds på egr systemet. Den er rimelig nem at adskille, hvorefter du kan kigge ind og se tilstanden...

Besvar

Tilbage til "Motor"