Olietryk 1.8 T AEB motor.

Besvar
JonathanA
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 9. jul 2012, 19:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Olietryk 1.8 T AEB motor.

Indlæg af JonathanA » 26. aug 2013, 08:16

Ja, som i nok har regnet ud, mistede bilen olietrykket forleden, og højst sandsynligt kørt med ikke så meget tryk.


Olielampen blinkede da jeg lavede en igangsætning fra et kryds, så der blev den slukket og fragtet hjem. Jeg har efterfølgene skilt bunden ad, fået renset oliesien som var helt stoppet, og rengjort hele bundkaret for slam. Det fjernede også en tikken som den havde i sving. sjovt nok. :D

Nu er spørgsmålet bare, Kæden rasler pænt, det gjorde den godt nok også før, Men kan selve kædestrammerne blive defekt så den ikke holder ordenligt tryk, Sådan fungere det ihvertfald i mit hoved, Ved kæden kan blive for lang, da jeg har skiftet på min sidste bil. - Bilen står en smule højere i tomgang, kan kæden have indvirkningen her? tænker på knastforstillen forrest på motoren.

Begge knasterne står nemlig LIGE på mærket ved kædestrammeren. så tænker det nok er strammeren evt der er gået til?

Og er der en der kan fortælle mig olietrykket på sådan en satan i tomgang, og forhøjede omdrejninger?

Jonathan.
Passat 3b AHL 1.6 1998. Solgt
Passat 3b AEB 1.8T 1998. Solgt
Audi A4 1.8T AEB quattro 1997. Solgt
passat 3b ATJ 1.9 tdi 1999. Solgt
Audi A4 AHL 1.6 1998. Solgt
-
Audi A4 AEB 1.8T quattro 1997.
Seat leon 1m 1.4 2000

Nico72
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22. sep 2012, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Olietryk 1.8 T AEB motor.

Indlæg af Nico72 » 26. aug 2013, 16:44

Taget direkte fra rep.hb

Olietryk og olietrykkontakt kontrolleres

Anvisning:
Funktionskontrol og reperation af den optiske og akustiske olietryksindikator:
=> Strømskemaer, fejlfinding elektrik og placeringer

Nødvendige specialværktøjer , kontrol- og måleapperater samt hjælpemidler

* Olietrykstester V.A.G 1342
* Diodeprøvelampe V.A.G 1527
* Målehjælpemiddelsæt V.A.G 1594

Kontrolforløb

Olietrykskontakt (F1) afmonteres og skrues i prøveapperatet.
Prøveapperat skrues i oliefilterholder istedet for olietrykskontakten
Prøveapperatets brune ledning lægges til stel (-)
Diodeprøvelampe V.A.G 1527 tilsluttes med hjælpeledninger fra V.A.G 1594 på batteri plus (+) og olietrykskontakt, lysdiode skal lyse
Motor startes, og omdrejningstal øges langsomt. Ved 1,2...1,6 bar skal lysdiode slukke - gør den ikke det, skal olietrykkontakt udskiftes.
Omdrejningstallet øges yderligere.
Ved 2000/min og olietemperatur på 80 gr.c skal olietrykket udgøre mindst 2,0 bar.
Ved højere omdrejningstal må olietrykket ikke overstige 7,0 bar. Om nødvendigt udskiftes oliepumpedækslet med overtryksventilen.

Citat slut.

Besvar

Tilbage til "Motor"