Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v1800-2000o/min.Update+LØST
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hakkeri får jeg også omkring 1500omdr. ved konstant fart, men kun hvis jeg har kørt morfar et stykke tid. Så skal den lige have noget gas i et stykke tid når den er varm - Eller hvis jeg tanker diesel andet sted en hos Shell!!, så hakker den også (Og nej, er ikke ansat ved Shell), men det er vist noget med additiver eller også er det religion;-)
Nu skriver du jo godt nok hakkeri ved acceleration, så ikke sikkert at du kan bruge dette til noget.
Nu skriver du jo godt nok hakkeri ved acceleration, så ikke sikkert at du kan bruge dette til noget.
Skoda Octavia 2,0 tdi dpf combi '08
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
All day.
All year.
Åbent når der brug for det.
All year.
Åbent når der brug for det.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Også i weekenderne?Sorens2 skrev:All day.
All year.
Åbent når der brug for det.
Mit er ved acceleration. Har du også den beskrevne lyd?bertelsen1 skrev:Hakkeri får jeg også omkring 1500omdr. ved konstant fart, men kun hvis jeg har kørt morfar et stykke tid. Så skal den lige have noget gas i et stykke tid når den er varm - Eller hvis jeg tanker diesel andet sted en hos Shell!!, så hakker den også (Og nej, er ikke ansat ved Shell), men det er vist noget med additiver eller også er det religion;-)
Nu skriver du jo godt nok hakkeri ved acceleration, så ikke sikkert at du kan bruge dette til noget.
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hvis der er brug for det kan jeg godt lokkes til at kigge på et eller andet, men det er ikke så tit da man jo skal huske at holde lidt fri.
Ring evt. på 75195533 for aftale.
Ring evt. på 75195533 for aftale.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Mener du den der Swoosh lyd? - Nej ikke på min.Mit er ved acceleration. Har du også den beskrevne lyd?
Men det er ikke sådan at den tidligere ejer har monteret Waste gate med den lyd til følge? - Bare en tanke....
Skoda Octavia 2,0 tdi dpf combi '08
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Min har altid lydt som om der er wastegate på den, har haft den fra ny. altea med en 2.0 BKD
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Nej ingen swush lyd her. Tidligere ejer har intet monteret. Lyden er ikke sådan swuush agtig. Den er ærlig talt lidt som når en kaffe maskine brygger, indtil når den begynder på at sige vrooom...vroom..vrom... Hvor den simultant med vroom lyden nærmest momentant stopper med at trække. (Hakke)bertelsen1 skrev:Mener du den der Swoosh lyd? - Nej ikke på min.Mit er ved acceleration. Har du også den beskrevne lyd?
Men det er ikke sådan at den tidligere ejer har monteret Waste gate med den lyd til følge? - Bare en tanke....
Har den også hakket under acceleration?Diesel skrev:Min har altid lydt som om der er wastegate på den, har haft den fra ny. altea med en 2.0 BKD
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Kun når ASR sætter ind fordi dækkene ikke kan få godt nok fat i underlaget. Så nej det har den aldrig gjort.JohnDeere skrev:Nej ingen swush lyd her. Tidligere ejer har intet monteret. Lyden er ikke sådan swuush agtig. Den er ærlig talt lidt som når en kaffe maskine brygger, indtil når den begynder på at sige vrooom...vroom..vrom... Hvor den simultant med vroom lyden nærmest momentant stopper med at trække. (Hakke)bertelsen1 skrev:Mener du den der Swoosh lyd? - Nej ikke på min.Mit er ved acceleration. Har du også den beskrevne lyd?
Men det er ikke sådan at den tidligere ejer har monteret Waste gate med den lyd til følge? - Bare en tanke....
Har den også hakket under acceleration?Diesel skrev:Min har altid lydt som om der er wastegate på den, har haft den fra ny. altea med en 2.0 BKD
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Nogle der ved hvad der sidder ude i motorrummet, på førersiden og som roterer i takt med motoren og på een eller anden vis har forbindelse/kontakt til drivkraften/indsprøjtningen ?
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Tandempumpen
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hvad sidder der ellers? (Har skiftet den)Diesel skrev:Tandempumpen
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Er der slet ingen kyndige der har bud på hvad mine symptomer kan være? Hvad med evt. svinghjul? Hvor sidder det i en skoda octavia 2008 2.0 tdi 140 hk?
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
ca 70cm under tandempumpen. mellem motoren og gearkassen, eller snaere inde i gearkassen.
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Så er det nok ikke den... Kender du/i til problemer med N75 ventilen og nu kan det godt være jeg spørger dumt, men kan den fjerne alt trykket fra rør og slanger på et splitsekund?Diesel skrev:ca 70cm under tandempumpen. mellem motoren og gearkassen, eller snaere inde i gearkassen.
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Nej.
Det kan kun et rør der ikke sidder rigtigt/defekt rør.
Det kan kun et rør der ikke sidder rigtigt/defekt rør.
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Har du undersøgt EGR ventilen og stikkene ikke er irret ? Symptomer med rykken 1800 - 2000 rpm og lyde kunne tyde på EGR ventilen.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Ok så må jeg kigge en anden vej!JohnDeere skrev:Ok tak for svar. Kan den give de symptomer jeg oplever?Diesel skrev:ca 70cm under tandempumpen. mellem motoren og gearkassen, eller snaere inde i gearkassen.
Diesel skrev:Nej.
Det kan kun et rør der ikke sidder rigtigt/defekt rør.
Nej det er næste skridt, men vil egentlig gerne være sikker på at den er relevant som årsag inden jeg kaster penge efter det. Jeg kan nemlig ikke rigtigt forene en tilsodet/defekt EGR med de "vruuum-vruum-vrum" lyde jeg høre fra 1500-2100 o/min.LKA63 skrev:Har du undersøgt EGR ventilen og stikkene ikke er irret ? Symptomer med rykken 1800 - 2000 rpm og lyde kunne tyde på EGR ventilen.
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Det er meget muligt, men audi har udsendt en aktion på netop sammen problem. Ligger på ELSA.JohnDeere skrev:Ok så må jeg kigge en anden vej!JohnDeere skrev:Ok tak for svar. Kan den give de symptomer jeg oplever?Diesel skrev:ca 70cm under tandempumpen. mellem motoren og gearkassen, eller snaere inde i gearkassen.
Diesel skrev:Nej.
Det kan kun et rør der ikke sidder rigtigt/defekt rør.
Nej det er næste skridt, men vil egentlig gerne være sikker på at den er relevant som årsag inden jeg kaster penge efter det. Jeg kan nemlig ikke rigtigt forene en tilsodet/defekt EGR med de "vruuum-vruum-vrum" lyde jeg høre fra 1500-2100 o/min.LKA63 skrev:Har du undersøgt EGR ventilen og stikkene ikke er irret ? Symptomer med rykken 1800 - 2000 rpm og lyde kunne tyde på EGR ventilen.
Har selv oplevet små ryk og lyde på min egen ved let acceleration og det var EGR ventilen. Prøv at adskille den og se om spjældet kan bevæge sig frit. Brug evt. bremserens til rengøring.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Martinovitz
- Nyt medlem
- Indlæg: 108
- Tilmeldt: 4. sep 2012, 20:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hej,
Som konsekvens af en defekt tanddempumpe, fik jeg udskiftet brændstofpumpen i tanken.
Prøv at læs tråden:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=80257
Som konsekvens af en defekt tanddempumpe, fik jeg udskiftet brændstofpumpen i tanken.
Prøv at læs tråden:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=80257
Honda Civic 2017, CVT (nuværende bil)
Seat Altea 2005 DSG - 2,0 TDI 140 HK 16v BKD (tidl. bil)
Peugeot 106 1,4 1996 (tidl. bil)
Toyota Supra MKIII 3,0 Turbo 1990 (tidl. bil)
Honda Civic 1,2 1978 (tidl. bil)
Seat Altea 2005 DSG - 2,0 TDI 140 HK 16v BKD (tidl. bil)
Peugeot 106 1,4 1996 (tidl. bil)
Toyota Supra MKIII 3,0 Turbo 1990 (tidl. bil)
Honda Civic 1,2 1978 (tidl. bil)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Kan du uddybe lidt omkring ELSA?LKA63 skrev: Det er meget muligt, men audi har udsendt en aktion på netop sammen problem. Ligger på ELSA.
Har selv oplevet små ryk og lyde på min egen ved let acceleration og det var EGR ventilen. Prøv at adskille den og se om spjældet kan bevæge sig frit. Brug evt. bremserens til rengøring.
Hvad bestod dine lyde af?
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Lyde er lidt svære at beskrive, men små piv samtidig med hakkeri med en varighed af et par sekunder. Kun ved dellast, hvor netop egr ventilen arbejder.
ELSA er en værkstedsmanual, hvor disse symptomer nævnes. Check egr ventilen og stikkene for ir.
ELSA er en værkstedsmanual, hvor disse symptomer nævnes. Check egr ventilen og stikkene for ir.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Mine lyde er som beskrevet, en cyklisk brummen der kulminerer i en swush med tab af motoreffekt.LKA63 skrev:Lyde er lidt svære at beskrive, men små piv samtidig med hakkeri med en varighed af et par sekunder. Kun ved dellast, hvor netop egr ventilen arbejder.
ELSA er en værkstedsmanual, hvor disse symptomer nævnes. Check egr ventilen og stikkene for ir.
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re:Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v1800-2000o/min.UPDATE
Her kommer en lille opfølgning på problemet.
Efter at have haft min (og jeres) hjerner i blød gennem længere tid, besluttede jeg mig for at se tiden an og leve med det, og dermed få lidt fred i sindet. Det gik sådan set også ganske fint indtil sidste uge.
Her startede jeg nemlig bilen op og efter ca. 2-3 minutters kørsel gik motoren pludselig ud og jeg måtte trække ind til siden.
Jeg kunne umiddelbart ikke få gang i bilen igen men efter et par forsøg gik den igang og der var næsten ingen respons på speederen men nærmere en følelse af at motoren ville drukne hvis den fik bare det mindste pedal. Batterilampen og motorlampen lyste begge to. Den lød heller ikke særlig godt, lidt som en traktor og så var der hvid røg ud af udstødningen som lugtede rimelig giftigt. S&%ns også! Heldigvis bor min far en km derfra så jeg kunne stille og roligt humpe derhen og stille bilen. Bilen røg så videre derfra hen til min mekaniker som satte en computer til den og her meldte den fejl på MAF sensoren. Denne blev skiftet men ligelidt hjalp det. EGR blev derefter tjekket og denne så fin ud. Fejlsøgningen fortsatte og så så mekanikeren at der var en lillebitte olielæk fra turboen. Denne blev taget af og kigget igennem. Det var tydeligt at se at skovlbladende havde ridset lidt på indersiden af turbohuset og bladene havde en smule slør, ikke meget men lige på grænsen af hvad mekanikeren syntes var acceptabelt. Der blev ringet rundt og ved et tilfælde kom en af mekanikerens samarbejdspartnere forbi og så at en af slangerne klappede sammen når der blev givet gas. Hvad kunne det dog betyde? -Var det intercooleren der var tlstoppet? Denne blev nøje gransket og der var intet at se her. Nu var gode råd dyre indtil at bilen blev startet igen og ved et tilfælde skulle mekanikeren lige tørre noget olie af denne slange som ved svag berøring straks klappede sammen. Slangen som går fra intercooler til EGR ventil blev afmonteret og se så hvordan den så ud indendig. Hvis man kigger godt efter ses en uregelmæssighed i højre side, det er indersiden der er foldet indad. Det er tydeligt at se at det har påvirket slangens mekaniske egenskaber og fjernet evnen til at holde formen. Nu skulle der gerne lande en ny hos værkstedet i morgen og så bliver det spændende at se hvilken effekt dette måtte have på bilen. Kan den køre igen og vil den hakke igen, eller vil alle problemerne forsvinde?
Jeg håber og krydser fingre, stay tuned!
Efter at have haft min (og jeres) hjerner i blød gennem længere tid, besluttede jeg mig for at se tiden an og leve med det, og dermed få lidt fred i sindet. Det gik sådan set også ganske fint indtil sidste uge.
Her startede jeg nemlig bilen op og efter ca. 2-3 minutters kørsel gik motoren pludselig ud og jeg måtte trække ind til siden.
Jeg kunne umiddelbart ikke få gang i bilen igen men efter et par forsøg gik den igang og der var næsten ingen respons på speederen men nærmere en følelse af at motoren ville drukne hvis den fik bare det mindste pedal. Batterilampen og motorlampen lyste begge to. Den lød heller ikke særlig godt, lidt som en traktor og så var der hvid røg ud af udstødningen som lugtede rimelig giftigt. S&%ns også! Heldigvis bor min far en km derfra så jeg kunne stille og roligt humpe derhen og stille bilen. Bilen røg så videre derfra hen til min mekaniker som satte en computer til den og her meldte den fejl på MAF sensoren. Denne blev skiftet men ligelidt hjalp det. EGR blev derefter tjekket og denne så fin ud. Fejlsøgningen fortsatte og så så mekanikeren at der var en lillebitte olielæk fra turboen. Denne blev taget af og kigget igennem. Det var tydeligt at se at skovlbladende havde ridset lidt på indersiden af turbohuset og bladene havde en smule slør, ikke meget men lige på grænsen af hvad mekanikeren syntes var acceptabelt. Der blev ringet rundt og ved et tilfælde kom en af mekanikerens samarbejdspartnere forbi og så at en af slangerne klappede sammen når der blev givet gas. Hvad kunne det dog betyde? -Var det intercooleren der var tlstoppet? Denne blev nøje gransket og der var intet at se her. Nu var gode råd dyre indtil at bilen blev startet igen og ved et tilfælde skulle mekanikeren lige tørre noget olie af denne slange som ved svag berøring straks klappede sammen. Slangen som går fra intercooler til EGR ventil blev afmonteret og se så hvordan den så ud indendig. Hvis man kigger godt efter ses en uregelmæssighed i højre side, det er indersiden der er foldet indad. Det er tydeligt at se at det har påvirket slangens mekaniske egenskaber og fjernet evnen til at holde formen. Nu skulle der gerne lande en ny hos værkstedet i morgen og så bliver det spændende at se hvilken effekt dette måtte have på bilen. Kan den køre igen og vil den hakke igen, eller vil alle problemerne forsvinde?
Jeg håber og krydser fingre, stay tuned!
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
- 8278
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hvis du har en utæt udstødningsmanifoldspakning, så kan der komme piv lyde... - men hvis du har haft turboen afmonteret, så ville i jo nok have set, hvis det var det er var problemet..
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hvor siger du slangen går??
Fra Intercooler til EGR? Går der slanger den vej? Det lyder mærkeligt synes jeg, der burde bare være masser af tryk i både IC og EGR.
Fra Intercooler til EGR? Går der slanger den vej? Det lyder mærkeligt synes jeg, der burde bare være masser af tryk i både IC og EGR.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 20. feb 2010, 23:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hej
Vi har på 2,0 BMM motoren flere gange skiftet egr køleren som sidder bag på motor, den bliver utæt for udstødnings gas ved akselen til omskifterspjældet, det kan give nogle sjove lyde.
Mvh Poul
Vi har på 2,0 BMM motoren flere gange skiftet egr køleren som sidder bag på motor, den bliver utæt for udstødnings gas ved akselen til omskifterspjældet, det kan give nogle sjove lyde.
Mvh Poul
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 20. feb 2010, 23:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hej
Den slange der er vist, går fra turboens tryk side og mod intercooler, er en rød gummi slange den skiller ad det er set før
Den slange der er vist, går fra turboens tryk side og mod intercooler, er en rød gummi slange den skiller ad det er set før
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Det har der også været, hvis du læser min tråd vil du se symptomerne, her beskriver jeg blandt andet en swush lyd. Om turboen decideret har været af skal jeg ikke kunne sige. Mekaniker meldte bare om at han havde kigget ind i den.8278 skrev:Hvis du har en utæt udstødningsmanifoldspakning, så kan der komme piv lyde... - men hvis du har haft turboen afmonteret, så ville i jo nok have set, hvis det var det er var problemet..
Ja den ene eller den anden vej. Nu er jeg ikke mekaniker men vil da mene at turboen ikke kan suge optimalt hvis nævnte slange er klemt flad.Uffe skrev:Hvor siger du slangen går??
Fra Intercooler til EGR? Går der slanger den vej? Det lyder mærkeligt synes jeg, der burde bare være masser af tryk i både IC og EGR.
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 8. sep 2013, 10:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
hej Poul,skodamekker skrev:Hej
Vi har på 2,0 BMM motoren flere gange skiftet egr køleren som sidder bag på motor, den bliver utæt for udstødnings gas ved akselen til omskifterspjældet, det kan give nogle sjove lyde.
Mvh Poul
Spændende info. Hvad giver det ellers af symptomer?
Skoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 2008
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 20. feb 2010, 23:17
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2008 2.0TDi hugger v 1800-2000o/min i 2 ge
Hej
Der er som regel ikke andet end lyd, nogle gange som en utæt manifold andre en hylelyd.
Der er som regel ikke andet end lyd, nogle gange som en utæt manifold andre en hylelyd.