Oliestanden stiger muligvis.
- Needspeed
- Nyt medlem
- Indlæg: 331
- Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Swobber skrev:Det sker ved regenerering af filteret.
Prøv og spørge en Mazda mand hvorfor der skal en halv liter olie mindre på nogle af deres dieselmotorer end hvad der oprindeligt blev påfyldt
Og en længere oliepind.
Det sammen med Toyota´s 1,4 D4D DPF.
Der har også været en del problemer med for høj oliestand. Som også skyldes regenerering af partikelfilteret.
Løsningen var også mindre olie ved olieskift og en opdatering af software.
Toyotas større motorer (2,0 og 2,2) har en separat dyse i topstykket til regenerering. Det giver ikke problemer med diesel i olien.
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Hvor motorstyringen får værdierne fra er måske fra kørte km eller andet men med en computer kan værdierne nulstilles jeg synes bare hvis man kan måle modtrykket altså modstanden burde det egentlig være nok det med 45 gram aske kan jeg ikke bruge til så meget da det er nogle teoretiske værdier men jeg ved at de fleste biler med filter skal skiftes inden 200000 at man så går ind og nulstiller værdierne ved jeg ikke rigtig.Er den sort i udstødningen virker filtret nok ikke længere
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Skiftede olien igår og olien lugtede af brugt olie?
Tappede ca. 9liter af og der skal være 8,2 på den nu har jeg fyldt på så standen ca er lidt over midten på oliepinden. Så nu må jeg se..
Jeg kørte lige fingeren rundt i udstødningen og den er ikke sort.
Næste step er at flå udstøfningen fra hinanden i løbet af næste uge hvor jeg får adgang til lift... Så ser jeg lige om filteret er fyldt...
Hvis det er fyldt skal jeg lige bruge assistance til det originale partnummer så jeg kan få bestilt en Aftermarket fra Ebay
Tappede ca. 9liter af og der skal være 8,2 på den nu har jeg fyldt på så standen ca er lidt over midten på oliepinden. Så nu må jeg se..
Jeg kørte lige fingeren rundt i udstødningen og den er ikke sort.
Næste step er at flå udstøfningen fra hinanden i løbet af næste uge hvor jeg får adgang til lift... Så ser jeg lige om filteret er fyldt...
Hvis det er fyldt skal jeg lige bruge assistance til det originale partnummer så jeg kan få bestilt en Aftermarket fra Ebay
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Jeg havde nu nok kontrolleret partikelfilteret inden olieskift. Er det ikke trist, hvis den nye olie bliver kontamineret med dieselolie ?
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.
Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.
Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne
Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.
Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.
Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.
Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?
På forhånd tak.
Borgen
Edit:
Det må umiddelbart være denne?
076906051A
Er der 1 eller 2?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Altså det ikke sikkert den melder fejl på diff sensor. Men en god måde og tjekke den er og afmont den og banke den lidt ned i boret. Tit kommer der vand ud af den = defekt.borgen skrev:Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.
Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.
Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?
På forhånd tak.
Borgen
Edit:
Det må umiddelbart være denne?
076906051A
Er der 1 eller 2?
Hvor den sidder, følg de 2 jern rør fra udstødning af, i enden af dem er den Jeg vil skyde på den er i motor rummet. Men kan også værre neden under. Det der sikkert nogen der kan svare på.
Arr jeg roder for lidt med VCDS tester efter hånden, til og huske det i hovdet. Men du kan tjekke mænge inden i måleblokke og det er et godt stykke oppe af. Mener det er i 60´erne.
Der kan du se det hele, omkring partikel filter og regerne. Der kan regerne også startes.
En hovede regl er hvis man måler i det rør før partikel filter. Der må trykket ikke over stige 300 mbar ved fuldgas. Så den stoppet
Nu er der hvis lidt og arbejde med.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Det er er bår dæjligt!The Micktrix / Dk skrev:Altså det ikke sikkert den melder fejl på diff sensor. Men en god måde og tjekke den er og afmont den og banke den lidt ned i boret. Tit kommer der vand ud af den = defekt.borgen skrev:Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.
Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.
Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?
På forhånd tak.
Borgen
Edit:
Det må umiddelbart være denne?
076906051A
Er der 1 eller 2?
Hvor den sidder, følg de 2 jern rør fra udstødning af, i enden af dem er den Jeg vil skyde på den er i motor rummet. Men kan også værre neden under. Det der sikkert nogen der kan svare på.
Arr jeg roder for lidt med VCDS tester efter hånden, til og huske det i hovdet. Men du kan tjekke mænge inden i måleblokke og det er et godt stykke oppe af. Mener det er i 60´erne.
Der kan du se det hele, omkring partikel filter og regerne. Der kan regerne også startes.
En hovede regl er hvis man måler i det rør før partikel filter. Der må trykket ikke over stige 300 mbar ved fuldgas. Så den stoppet
Nu er der hvis lidt og arbejde med.
Tak! Jeg vender retur med nyt!
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Kraft helvede den sidder af helvede til under bilen :-S Men nu er den skiftet. i mellemtiden er oliestanden steget et par mm.
Differenstrykket er mellem 136mb og 200mb ved fuld gas så partikelfilteret er ikke fyldt...
Men hva hulen kan så få Dieselen blandet over i olien?
Differenstrykket er mellem 136mb og 200mb ved fuld gas så partikelfilteret er ikke fyldt...
Men hva hulen kan så få Dieselen blandet over i olien?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Er den steget efter udst af diff tryk sensor ??
Kan du ikke se på tester hvornår den sidst har regenert ??
Kan du ikke se på tester hvornår den sidst har regenert ??
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Skiftede den idag så kan ikke se det endnu. Jeg kørte en tvangs regenerering og der røg den ikke ret meget. Den påstår at det er 550km siden sidst vil skyde på at det er 100 siden, men der blev den afbrudt af mig.The Micktrix / Dk skrev:Er den steget efter udst af diff tryk sensor ??
Kan du ikke se på tester hvornår den sidst har regenert ??
Jeg giver den lige 1000km til i næste uge.
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Opdatering.
Har fundet ud af at der på 2.7 og 3.0 CR motorer max må være 475ml aske og som der fremgår af mit billede på tidligere side er der 510ml aske... så der bliver bestilt et nyt Uoriginalt filter på ebay... Æv
Har fundet ud af at der på 2.7 og 3.0 CR motorer max må være 475ml aske og som der fremgår af mit billede på tidligere side er der 510ml aske... så der bliver bestilt et nyt Uoriginalt filter på ebay... Æv
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 216 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Det sku nok den enest udvej
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Oliestanden stiger muligvis.
Hvorfor prøver du ikke at vaske filtret som det ses på linket
http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF- ... W-Audi.htm
http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF- ... W-Audi.htm