Oliestanden stiger muligvis.

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 23. sep 2013, 17:46

Men er det så det i følge billedet? :-)

Brugeravatar
Needspeed
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af Needspeed » 23. sep 2013, 18:14

Swobber skrev:Det sker ved regenerering af filteret.

Prøv og spørge en Mazda mand hvorfor der skal en halv liter olie mindre på nogle af deres dieselmotorer end hvad der oprindeligt blev påfyldt 8-)
Og en længere oliepind.

Det sammen med Toyota´s 1,4 D4D DPF.

Der har også været en del problemer med for høj oliestand. Som også skyldes regenerering af partikelfilteret.
Løsningen var også mindre olie ved olieskift og en opdatering af software.
Toyotas større motorer (2,0 og 2,2) har en separat dyse i topstykket til regenerering. Det giver ikke problemer med diesel i olien.
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1827
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af johannes » 23. sep 2013, 18:23

Hvor motorstyringen får værdierne fra er måske fra kørte km eller andet men med en computer kan værdierne nulstilles jeg synes bare hvis man kan måle modtrykket altså modstanden burde det egentlig være nok det med 45 gram aske kan jeg ikke bruge til så meget da det er nogle teoretiske værdier men jeg ved at de fleste biler med filter skal skiftes inden 200000 at man så går ind og nulstiller værdierne ved jeg ikke rigtig.Er den sort i udstødningen virker filtret nok ikke længere

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 29. sep 2013, 09:26

Skiftede olien igår og olien lugtede af brugt olie? :-)
Tappede ca. 9liter af og der skal være 8,2 på den :-( nu har jeg fyldt på så standen ca er lidt over midten på oliepinden. Så nu må jeg se..

Jeg kørte lige fingeren rundt i udstødningen og den er ikke sort.

Næste step er at flå udstøfningen fra hinanden i løbet af næste uge hvor jeg får adgang til lift... Så ser jeg lige om filteret er fyldt...

Hvis det er fyldt skal jeg lige bruge assistance til det originale partnummer så jeg kan få bestilt en Aftermarket fra Ebay :-)

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af LKA63 » 29. sep 2013, 12:11

Jeg havde nu nok kontrolleret partikelfilteret inden olieskift. Er det ikke trist, hvis den nye olie bliver kontamineret med dieselolie ?
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af The Micktrix / Dk » 29. sep 2013, 14:20

Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.

Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.

Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 29. sep 2013, 18:58

The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.

Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.

Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne ;)
Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?

På forhånd tak.

Borgen

Edit:

Det må umiddelbart være denne?
076906051A

Er der 1 eller 2?

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af The Micktrix / Dk » 29. sep 2013, 19:43

borgen skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.

Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.

Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne ;)
Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?

På forhånd tak.

Borgen

Edit:

Det må umiddelbart være denne?
076906051A

Er der 1 eller 2?
Altså det ikke sikkert den melder fejl på diff sensor. Men en god måde og tjekke den er og afmont den og banke den lidt ned i boret. Tit kommer der vand ud af den = defekt.

Hvor den sidder, følg de 2 jern rør fra udstødning af, i enden af dem er den ;) Jeg vil skyde på den er i motor rummet. Men kan også værre neden under. Det der sikkert nogen der kan svare på.

Arr jeg roder for lidt med VCDS tester efter hånden, til og huske det i hovdet. Men du kan tjekke mænge inden i måleblokke og det er et godt stykke oppe af. Mener det er i 60´erne.

Der kan du se det hele, omkring partikel filter og regerne. Der kan regerne også startes.

En hovede regl er hvis man måler i det rør før partikel filter. Der må trykket ikke over stige 300 mbar ved fuldgas. Så den stoppet ;)

Nu er der hvis lidt og arbejde med.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 29. sep 2013, 19:44

The Micktrix / Dk skrev:
borgen skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Ser det tit på Mercedes Sprinter, hvis fsk diffrance tryk føler ikke dur til partikel filter og den regerne for tit eller ved meget by kørsel. Så vil den regerne for tit og der kommer diesel olie og i motor olie og olie standen stiger. Det er med 99 % sikkerhed, det problem du har.

Filter kan self værre fuld og skal skiftes. Men jeg ville starte med en ny diff tryk sensor og tvangs regerne den via tester og så om den stadig regrene for tit. Har redet en del på den måde.

Husk og blæs slanger i gennem for fugt inden ny diff tryk sensor mont. Det ødelægger følerne ;)
Cool! Kan du fortælle mig om jeg kan se noget af det med VCDS?
Kan du fortælle mig præcis hvor den sidder og hvad reservedelsnummeret er på den til min?

På forhånd tak.

Borgen

Edit:

Det må umiddelbart være denne?
076906051A

Er der 1 eller 2?
Altså det ikke sikkert den melder fejl på diff sensor. Men en god måde og tjekke den er og afmont den og banke den lidt ned i boret. Tit kommer der vand ud af den = defekt.

Hvor den sidder, følg de 2 jern rør fra udstødning af, i enden af dem er den ;) Jeg vil skyde på den er i motor rummet. Men kan også værre neden under. Det der sikkert nogen der kan svare på.

Arr jeg roder for lidt med VCDS tester efter hånden, til og huske det i hovdet. Men du kan tjekke mænge inden i måleblokke og det er et godt stykke oppe af. Mener det er i 60´erne.

Der kan du se det hele, omkring partikel filter og regerne. Der kan regerne også startes.

En hovede regl er hvis man måler i det rør før partikel filter. Der må trykket ikke over stige 300 mbar ved fuldgas. Så den stoppet ;)

Nu er der hvis lidt og arbejde med.
Det er er bår dæjligt!

Tak! Jeg vender retur med nyt!

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 4. okt 2013, 11:56

Kraft helvede den sidder af helvede til under bilen :-S Men nu er den skiftet. i mellemtiden er oliestanden steget et par mm.

Differenstrykket er mellem 136mb og 200mb ved fuld gas så partikelfilteret er ikke fyldt...

Men hva hulen kan så få Dieselen blandet over i olien?

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af The Micktrix / Dk » 4. okt 2013, 15:04

Er den steget efter udst af diff tryk sensor ??

Kan du ikke se på tester hvornår den sidst har regenert ??
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 4. okt 2013, 15:36

The Micktrix / Dk skrev:Er den steget efter udst af diff tryk sensor ??

Kan du ikke se på tester hvornår den sidst har regenert ??
Skiftede den idag så kan ikke se det endnu. Jeg kørte en tvangs regenerering og der røg den ikke ret meget. Den påstår at det er 550km siden sidst vil skyde på at det er 100 siden, men der blev den afbrudt af mig.
Jeg giver den lige 1000km til i næste uge.

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af borgen » 5. okt 2013, 07:25

Opdatering.

Har fundet ud af at der på 2.7 og 3.0 CR motorer max må være 475ml aske og som der fremgår af mit billede på tidligere side er der 510ml aske... så der bliver bestilt et nyt Uoriginalt filter på ebay... Æv

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af The Micktrix / Dk » 5. okt 2013, 09:24

Det sku nok den enest udvej :(
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1827
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Oliestanden stiger muligvis.

Indlæg af johannes » 5. okt 2013, 13:19

Hvorfor prøver du ikke at vaske filtret som det ses på linket
http://www.myturbodiesel.com/1000q/DPF- ... W-Audi.htm

Besvar

Tilbage til "Motor"