Golf 7 uro ved koldstart

Besvar
Brugeravatar
calo
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 20. sep 2013, 20:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Golf 7 uro ved koldstart

Indlæg af calo » 21. sep 2013, 11:32

Jeg har haft den nye Golf 7 1,4 140 HK TSI DSG nu i 2 mdr.
Når jeg starter bilen ved koldstart, kommer den op på 1200-1250 omdrejninger, hvilket den sikkert skal ,samtidig kommer der en "skurrende lyd" fra motorrummet efter jeg har startet den, når jeg så sætter den i D og kører, så er den lidt urolig/ujævn de førest 20-30 sek eller 50 til 100 meter, i D2 eller D3 kommer der et lille ryk/hak fra den og så er der ellers ro på igen.
Det er kun ved koldstart det sker, aldrig når motoren har været varm og startes igen. Er der en fejl på den eller er det bare mig der er for hysterisk. ? :?
Er der en der måske har en løsning til hvad det kunne være, tænke om det er bremseassistent-systemet der starter op eller katalysatoren.
2020 VW Polo GTI 200 HK

Trolle82
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. apr 2012, 08:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 7 uro ved koldstart

Indlæg af Trolle82 » 21. sep 2013, 15:28

Hej,

jeg lavede understående indlæg for lidt tid siden. Det lyder jo lidt som det du oplever. Jeg fik desværre ikke nogle svar. Det pudsige er at det er forsvundet nu her det er blevet lidt koldere (under 15 grader).

__________________________
Når motoren er kold på min Golf 6 1.4 TSI 122hk og jeg starter den, kører op i 2./3. Gear med konstant hastighed 20/30km/t, så giver bilen nogle små ryk, sådan on/off. Speederen holder jeg i samme position. Det forsvinder efter ca 500m. Når jeg starter bilen med kold motor så ligger den på 1200rpm i tomgang og falder så til ca. 800rpm efter lidt tid. Jeg ved ikke om det er noget auto-choker der driller de første meter jeg kører i bilen? Når motoren er varm er der ikke noget problem.
___________________________

Mvh Mikkel
2010 Golf VI 1.4 TSI Highline Billede

Brugeravatar
calo
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 20. sep 2013, 20:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 7 uro ved koldstart

Indlæg af calo » 21. sep 2013, 15:37

Ja det med de 1200 omdrejninger, må være ligesom man før i tiden havde autochoker, for efter ca 30 sek. går min fra de 1200 ved koldstart med til ca 700 omd, og så er der ikke meget larm, men prøv, at starte bilen og luk motorrummet op, så kan du også høre, at efter ca 30 sek, så giver den et "klik" eller hak, og det svaret til det den gør når man kører fra koldstart efter ca 30 sek.
Håber der er andre der også kan hjælpe lidt. :-)
2020 VW Polo GTI 200 HK

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Golf 7 uro ved koldstart

Indlæg af Jettadriver » 21. sep 2013, 17:10

TSI'eren har en funktion hvor den forstiller tænding, knast osv. når bilen koldstartes. Dette gøres for hurtigere at få katalysator og lambdasonder osv. op på drifttemperatur.
Det giver en lidt "hård" mekanisk lyd fra motor og udstødning - det kan typisk høres ved en lidt spruttende lyd fra udstødningen, og en lidt sjov tomgang.

Lyden forsvinder så snart den går over til normal motor drift, kort efter opstart...

Det kan måske være det i hører? - Isåfald er det helt normalt.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Brugeravatar
calo
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 20. sep 2013, 20:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 7 uro ved koldstart

Indlæg af calo » 21. sep 2013, 17:29

Jettadriver, der er nøjagtig sådan jeg oplever det, du har bedre beskrevet det end mig :D
Så er det altså bare mig der er noget galt med og ikke bilen.

Mange tak for svaret.
2020 VW Polo GTI 200 HK

Besvar

Tilbage til "Motor"